Ediția: Vineri 24 Mai 2024. Nr. 6632
Ediția: Vineri 24 Mai 2024. Nr. 6632

GALERIE FOTO: Proiect Erasmus+, la Colegiul Tehnic „Edmond Nicolau” din Focșani

ORAȘUL IDEAL în viziunea elevilor de la Colegiul Tehnic „EDMOND NICOLAU” și a partenerilor din ITALIA și TURCIA, implicați într-un proiect ERASMUS+

Experiențele frumoase de învățare merită să fie împărtășite. În cadrul proiectului de parteneriat strategic „SCHOOL FOR S.K.I.L.L.S. – SCHOOL alliance For Soft and Key Competences in Lifelong Learning of Schools”, proiect de schimb interșcolar (cu numărul de referință 2019-IT02-KA229-062236_2, finanțat prin programul Erasmus+ din octombrie 2019), Colegiul Tehnic „Edmond Nicolau” din Focșani a luat parte la evenimentul online C3 short-termexchange of groups of pupils, ca școală parteneră, alături de instituția coordonatoare Instituto Instruzione Superiore Statale „G. Ferraris” din orașul sicilian Acireale şi liceul partener „KARAMÜRSEL MESLEKI VE TEKNIK ANADOLU LISESI” din localitatea Karamürsel, provincia Kocaeli, Turcia.

În perioada 6-13 decembrie 2021, timp de 5 zile, s-au desfășurat online activități educaționale la care au participat 10 elevi din clasele a XI-a A, C, E si a XII-a A alături de 3 cadre didactice reprezentând Romania, 9 liceeni si 5 profesori din partea școlii coordonatoare italiene, precum și 12 elevi însoțiți de 4 profesori din partea liceului turc.

La activitățile derulate pe platforma Google Meet, fiecare echipă națională de elevi și profesori şi-a expus propria viziune despre Orașul Ideal (Virtual Village), tema centrală a acestei mobilități virtuale. Creativitatea și originalitatea participanților s-au manifestat prin varietatea tipurilor de abordare și cea a prezentărilor realizate. Colegiul Tehnic „Edmond Nicolau” a utilizat aplicația Padlet deoarece acest tip de „avizier” virtual le-a permis elevilor români să colaboreze și să contureze principalele aspecte ale orașului ideal, conceput ca un smart-city bazat pe folosirea tehnologiilor inteligente, a energiilor alternative, a mijloacelor de transport non poluante, a colectării selective a deșeurilor.

Elevii din Italia au prezentat versiunea lor creată cu jocul de strategie SimCity, cu ajutorul căruia au construit o comunitate urbană complexă, incluzând spații rezidențiale, zonă industrială, utilități, chiar și bugetul estimativ cu sistemul de impozitare. Prezentările celor trei echipe naționale au avut în comun preocuparea participanților de a construi orașe ideale axate pe eco sustenabilitate, reziliență în fața hazardelor naturale, protejarea mediului înconjurător prin colectarea selectivă a deșeurilor și reciclarea acestora, accesibilitatea locuitorilor la resurse si servicii, astfel încât elevii să devină cetățeni responsabili, implicați în soluționarea diverselor aspecte din comunitatea locală. După ce fiecare echipă și-a prezentat conceptul de Ideal Village, au urmat întrebările adresate de elevi şi profesori, ceea ce nu doar că a dinamizat atmosfera, dar a permis și schimbul autentic de idei, comunicarea informațiilor culturale specifice fiecărei țări. După primele 3 zile în care participanții si-au prezentat comunitatea ideală, a urmat expunerea principalelor aspecte pozitive și negative pe care elevii le-au identificat în comunitatea locală, aspecte surprinse prin expozițiile virtuale de fotografii create cu aplicația artsteps. Acesta a fost momentul excelent pentru a-i familiariza pe ceilalți cu orașul de proveniență, de la clădiri de patrimoniu, la informații despre istoria națională, stiluri arhitecturale, turism local. Împărțiți pe echipe naționale, elevii și-au testat și îmbogățit non formal cunoștințele despre cultura Turciei, a României și a Italiei grație jocului interactiv creat cu aplicația Kahoot, un moment extrem de apreciat de tinerii europeni. În cea de-a cincea zi de activități virtuale, schimbul cultural a căpătat o dimensiune culinară prin prezentarea unor rețete tradiționale specifice țărilor participante.

Dincolo de munca în echipă și cea de a identifica și soluționa problemele comunitare prin conceperea unui oraș virtual, activitățile derulate au contribuit la dezvoltarea competențelor cheie ale participanților, de exemplu competențele digitale, competențele de comunicare orală și scrisă în limba engleză, competențele interculturale și cele culturale. Merită să amintim, de asemenea, că implicarea în acest proiect i-a ajutat pe tinerii liceeni să-și depășească prejudecățile și clișeele culturale, să-și îmbunătățească spiritul de cetățenie activă, cu impact pozitiv la nivelul formării personale și profesionale. Mobilitatea virtuală a fost un adevărat succes, după cum au mărturisit atât elevii, cât și profesorii însoțitori și sperăm ca următoarele doua mobilități planificate în România și Sicilia să fie realizate prin prezența fizică a tinerilor și adulților din cele 3 instituții de învățământ preuniversitar.

Comunicat de presă

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?