Ediția: Vineri 26 aprilie 2024 Nr. 6613
Ediția: Vineri 26 aprilie 2024 Nr. 6613

Asociaţia Berarii României a lansat campania de prevenire a consumului de alcool în rândul minorilor „Alcoolul nu te face mare‟

Asociaţia Berarii României organizează, în perioada 19-25 noiembrie, campania „Alcoolul nu te face mare‟, desfăşurând o serie de webinarii în câteva licee din Bucureşti şi din ţară în care participanţii discută despre efectele consumului de alcool printre minori, cu ajutorul tehnicilor de improvizaţie şi jocurilor de rol, se menţionează într-un comunicat remis miercuri de organizaţie.
Prin campania „Alcoolul nu te face mare‟, Asociaţia Berarii României trage un semnal de alarmă cu privire la consumul de alcool în rândul minorilor îşi propune să informeze adolescenţii cu privire la efectele negative ale consumului de alcool, atât la nivel psiho-emoţional, cât şi la nivel fizic. Partenerii Asociaţiei Berarii României în această campanie sunt Ministerul Educaţiei, Fundaţia Leaders şi Teatrul Recul.

Mesajul campaniei va ajunge în mod direct la aproximativ 200 de elevi. Potrivit unui studiu longitudinal realizat de Liam Donaldson în 2009, adolescenţii care încep să consume constant alcool înaintea vârstei de 15 ani au un risc de a dezvolta dependenţă de patru ori mai mare şi un risc semnificativ pentru alte tulburări psihosomatice decât cei care nu consumă regulat alcool până la vârsta de 20 ani, se menţionează în comunicat. Rezultatele aceluiaşi studiu indică faptul că adolescenţii care au început să consume alcool înaintea vârstei de 13 ani prezintă un risc de şapte ori mai mare de a se angaja în episoade de consum excesiv de alcool de mai mult de şase ori într-o lună faţă de cei care au început să bea după vârsta de 17 ani. Totodată, studii similare indică faptul că tinerii care consumă alcool înaintea vârstei de 14 ani au tendinţa de a consuma de trei ori mai mult alcool decât cei care consumă alcool după vârsta de 18 ani. Potrivit secretarului de stat din Ministerul Educaţiei, Sorin Ion, consumul de alcool de la vârste fragede scade implicarea elevilor în activitatea şcolară.

Consumul de alcool este una dintre principalele probleme cu care se confruntă tinerii în zilele noastre, iar anturajul favorizează deseori acest lucru. Din păcate, consumul de alcool de la vârste fragede are drept consecinţe scăderea implicării elevilor în activitatea şcolară şi rezultate şcolare mai slabe. Din acest motiv, considerăm că iniţiative precum #AlcoolulNuTeFaceMare, ce abordează problematica într-un mod neconvenţional şi interactiv, sunt binevenite, a menţionat secretarul de stat din Ministerul Educaţiei, citat în comunicat.

Totodată, directorul general al Asociaţiei Berarii României, Julia Leferman, a precizat că organizaţia susţine combaterea consumului de alcool în rândul tinerilor. Campania #Alcoolulnutefacemare a Asociaţiei Berarii României este parte din angajamentul de lungă durată al industriei noastre de a combate consumul de alcool în rândul minorilor. Demersul de conştientizare este dezvoltat ca un program susţinut care ia în calcul factorii-cheie predictivi ai consumului de alcool în rândul tinerilor şi susţine prevenţia prin: participarea în activităţi organizate de timp liber, şedinţe de psihoterapie sau consiliere psihologică, timpul petrecut cu părinţii, activităţile de relaţionare la şcoală, prezenţa acasă în timpul serii şi implicarea autorităţilor locale, şcolilor şi părinţilor. Ne bucurăm să îi avem alături de noi pe cei de la Fundaţia Leaders şi Recul şi să continuăm parteneriatul cu Ministerul Educaţiei, într-un demers care se adresează tinerilor, dar implică totodată şi profesorii şi şcoala, a arătat directorul general al Asociaţiei Berarii României.

Misiunea de informare a tinerilor, părinţilor şi profesorilor cu privire la efectele negative ale consumului de alcool în rândul tinerilor este concretizată de Asociaţia Berarii României în campania naţională „Alcoolul nu te face mare‟, lansată ca program-pilot în Bucureşti, în 2006, apoi extinsă în mai multe oraşe. Până în prezent, campania a fost desfăşurată în şcoli şi a inclus, pe lângă dialogul direct cu adolescenţii, şedinţe de consiliere de grup cu psihologi, filme educative, un ghid pentru părinţi şi formarea profesorilor prin conceperea unor planuri de lecţie dedicate. Din 2019, campania „Alcoolul nu te face mare‟ a fost extinsă, obiectivul fiind de a ajunge la un număr cât mai mare de adolescenţi, şi este dezvoltată ca un program coerent care ia în calcul factorii-cheie predictivi ai consumului de alcool în rândul tinerilor şi susţine prevenţia prin participarea în activităţi organizate de timp liber, timpul petrecut cu părinţii, activităţile de relaţionare la şcoală, prezenţa acasă în timpul serii şi implicarea autorităţilor locale, şcolilor şi părinţilor.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?