Ediția: Sâmbătă 25 Mai 2024. Nr. 6633
Ediția: Sâmbătă 25 Mai 2024. Nr. 6633

Casa Corpului Didactic implementează un nou proiect de prevenire a abandonului școlar


Casa Corpului Didactic „Simion Mehedinți” lansează astăzi un nou proiect, care vizează diminuarea fenomenului de părăsire timpurie a școlii, prin elaborarea și aplicarea de metode și instrumente de educație remedială de tipul „A doua șansă” și aplicarea de măsuri de educație preventivă. Proiectul „Educație incluzivă pentru școli defavorizate” este cofinanțat din Fondul Social European prin Programul Operațional Capital Uman 2014-2020. Axa Prioritară: Educație și Competențe.
Obiectivul general va fi realizat prin acțiuni integrate de facilitare a accesului la educație, furnizarea competențelor de bază și a abilităților de integrare socială și profesională pentru 66 de persoane de etnie romă, persoane din mediul rural, precum și alte categorii de grupuri vulnerabile, care nu mai sunt înregistrate într-o formă de învățământ și au depășit cu cel puțin 4 ani vârsta corespunzătoare clasei neabsolvite (învățământul primar/ gimnazial), prin măsuri de personalizare a ofertei educaționale, de creștere a flexibilității și de îmbunătățire a calității educației la nivelul instituțiilor de învățământ din Adjud și Mărășești, precum și prin creșterea motivației pentru educație pentru 515 de preșcolari/ elevi cu dificultăți de adaptare școlară și risc de părăsire timpurie a școlii.
Totodată, 115 cadre didactice și specialiști din personalul implicat în dezvoltarea programelor de „A două șansă” și „Școală după școală” vor fi formați pentru flexibilizarea și adaptarea metodelor de educație incluzivă prin integrarea principiilor privind egalitatea de șanse, nediscriminarea și respectul diversității. Prin rezultatele proiectului, va crește capacitatea de ocupare și șansele de integrare profesională a persoanelor care au părăsit timpuriu școala, concomitent cu diminuarea riscului acestora de șomaj. Prin metodologia și soluțiile integrate elaborate în cadrul proiectului, va crește capacitatea comunităților locale de intervenție și monitorizare a riscurilor privind fenomenul părăsirii timpurii a școlii.
Totodată, vor fi create parteneriate de tip școală – comunitate – părinți/ elevi cu o mai bună înțelegere de către părinți a importanței educației timpurii și a rolului lor în cadrul acesteia. „Prin obiectivele sale proiectul vizează 2 direcții de acțiune aflate în raport de complementaritate: 1. Direcția remedial/ corectivă: se adresează persoanelor care părăsesc timpuriu școala (copiilor și adulților) înainte de finalizarea studiilor obligatorii, respectiv personalului responsabil de totalitatea acțiunilor ce contribuie la prevenirea fenomenului de abandon școlar; 2. Direcția preventivă: include mai multe categorii de elevi și preșcolari, reprezentând o agregare complexă a majorității factorilor semnificativi din jurul copilului, care îi pot afecta parcursul educațional. În primul rând, este vizat însuși preșcolarul/ elevul care se află în situația de risc: se depun toate eforturile pentru a fi introdus, adaptat și menținut în programele de educație specifice vârstei. Această acțiune se realizează prin sprijin psihologic, pedagogic, includerea copilului în activități atractive, personalizate, ajutor la teme etc. De asemenea, se urmărește sursa potențialelor riscuri: mediul de trăi și familia. Părinții vor primi consiliere și sprijin educațional pentru a conștientiza și sprijini evoluția educativă a copilului”, transmit reprezentanții Casei Corpului Didactic.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?