Ediția: Marți 21 Mai 2024. Nr. 6629
Ediția: Marți 21 Mai 2024. Nr. 6629

Facilități fiscale pentru datornicii la bugetul statului


Vrâncenii cu datorii la stat pot scăpa de executarea silită a inspectorilor fiscali dacă notifică Administrația Județeană a Finanțelor Publice (AJFP) că vor să beneficieze de facilitățile fiscale prin care sunt anulate o parte din dobânzi și penalități. Finanțiștii vrânceni au anunțat că după trimiterea notificărilor, inspectorii fiscali trebuie să emită și să comunice contribuabilului o decizie de amânare a obligațiilor de plată accesorii. Totodată se emite și o adresă de sistare, totală sau parțială, a executării silite prin poprire către instituțiile de credit la care debitorul are deschise conturi bancare sau către terții popriți care datorează sume de bani debitorului. „Prin emiterea acestor acte, procedura de executare silită a obligațiilor de plată accesorii ce fac obiectul amânării la plată se suspendă sau nu începe, după caz”, precizează reprezentanții AJFP Vrancea.
    Contribuabilii cu datorii la stat pot beneficia, prin OUG 44 din 2015, de amânarea la plată a obligațiilor de plată accesorii până la data soluționării cererii de anulare a accesoriilor sau până la data de 30 iunie 2016 inclusiv, în cazul în care nu se depune cererea de anulare a accesoriilor și de anularea obligațiilor de plată accesorii. Notificarea poate fi depusă de contribuabili fie la registratura unității fiscale, fie poate fi comunicată prin poștă, cu scrisoare recomandată cu confirmare de primire. „Notificarea se soluționează de către organul fiscal competent, în termen de cel mult 5 zile lucrătoare de la data înregistrării acesteia, prin emiterea unei decizii de amânare la plată a obligațiilor de plată accesorii. Notificarea va cuprinde cel puțin următoarele elemente: a) datele de identificare a contribuabilului: denumirea/numele și prenumele acestuia, a/ale reprezentantului legal/ reprezentantului fiscal/împuternicitului, dacă este cazul, domiciliul fiscal, codul de identificare fiscală, numărul de telefon/fax al acestora, adresa de e-mail, inclusiv datele de identificare pentru sediile secundare înregistrate fiscal, potrivit legii; b) obiectul notificării, respectiv intenția de a beneficia de anularea obligațiilor de plată accesorii; c) data și semnătura contribuabilului /reprezentantului legal/reprezentantului fiscal/împuternicitului”, arată reprezentanții AJFP.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?