Ediția: Sâmbătă 18 Mai 2024. Nr. 6627
Ediția: Sâmbătă 18 Mai 2024. Nr. 6627

Focşaniul are Centru Naţional de Informare şi Promovare Turistică


Mâine va avea loc deschiderea oficială a Centrului Național de Informare și Promovare Turistică din municipiul Focșani. Realizat de Primăria Focșani printr-un proiect finanțat din fonduri europene, acest Centru va oferi informați turiștilor care doresc să viziteze Focșaniul. Obiectivele principale au fost realizarea unui site web (www.focsani-turism.info), a unei baze turistice, a unei aplicații interactive pentru telefoane mobile inteligente. Proiectul a fost realizat și cu ajutorul reprezentanților pensiunilor, restaurantelor și firmelor de turism din Focșani. Au fost organizate mai multe întâlniri la care au fost discutate propuneri pentru a crește atractivitatea Focșaniului dar și calitatea serviciilor care sunt oferite turiștilor.
    Proiectul Centrului are o valoare de peste 319 mii lei, din care contribuția de la bugetul local este de 8468 lei. Licitația a fost câștigată de o firmă din Baia Mare, iar termenul de finalizare este luna august 2015. Baza de date va conține informații importante pentru orice turist care vrea să viziteze Focșaniul. Aici vor fi prezentate resursele turistice, cu program de lucru, tarife și galerie foto. Tot aici vor fi informații despre hoteluri, pensiuni, restaurante, cu link-uri la paginile acestora de internet. De asemenea vor fi prezentate traseele turistice, căile de acces, adresele utile din localitate precum primărie, spitale, puncte de prim ajutor, poliție.

   Aplicație despre Focșani pentru smartphone

        Noutatea acestui proiect este aplicația care oferă informații despre Focșani pe telefoanele inteligente. Aplicația este funcțională pe telefoane mobile, tablete și orice alt dispozitiv mobil care are ca sistem de operare Android sau iOS și facilitează diseminarea informațiilor despre diferite obiective turistice, informații utile despre posibilități de cazare și masă, despre mijloace de transport etc.. Aplicația are rolul de a identifica prin intermediul GPS-ului sau a unor coduri tipărite, precum codurile QR sau bare, principalele obiective turistice din oraș. Fiecare obiectiv turistic are amplasată la intrare o tăbliță cu un cod QR sau de bare, care sunt utile atunci când coordonatele GPS nu pot fi preluate cu exactitate din cauza nivelului scăzut de semnal. După citirea codului sau pe baza coordonatelor GPS și a busolei, aplicația va face o prezentare a obiectivului turistic ales, cu istoricul acestuia și alte informații generale. Prezentarea va putea conține imagini, text sau video. Dacă turistul dorește să viziteze acel obiectiv turistic, aplicația poate juca rolul de ghid turistic. Fiecare element din interiorul unui muzeu poate fi prevăzut cu un cod QR sau de bare, pe baza cărora aplicația va identifica obiectul și va prezenta o descriere.
        Proiectul este finanțat prin Programul Operațional Regional 2007-2013, Axa prioritară 5: Dezvoltarea Durabilă și promovarea turismului, Domeniul major de intervenție 5.3: ,,Promovarea potențialului turistic și crearea infrastructurii necesare, È‹n scopul creșterii atractivității României ca destinație turistică”, Operațiunea – Crearea Centrelor Naționale de Informare și Promovare Turistică (CNIPT) și dotarea acestora.

   Cum NU se face turism

    Primăria Focșani a organizat mai multe întâlniri de prezentare a acestui proiect, cu oameni de afaceri din municipiu. Puțini însă au venit la aceste întâlniri pentru a face propuneri privind turismul în Focșani. La întâlnirea de la sfârșitul lunii mai, discuțiile au vizat și necesitatea organizării unor evenimente care să atragă turiști la Focșani. S-a vorbit despre organizarea unor evenimente culturale, a unui festival de măști tradiționale sau a unor cursuri de dansuri folclorice. Însă nimeni nu își asumă responsabilitatea organizării unui eveniment. Întâlnirea a dezvăluit stadiul în care se află turismul în Vrancea.
    Agenții de turism se vaită că vin prea puțini turiști în Vrancea/Focșani însă nu au creat pachete turistice specifice pe care să le vândă. Producătorii de vinuri spun că au vânzări mici însă nu au nici măcar o sală de degustare pentru grupuri mai mari de turiști. În Vrancea, cea mai mare podgorie din țară, numeri pe degetele de la o mână producătorii de vinuri care pot organiza o degustare decentă în crama proprie. Cât despre produsele tradiționale, sunt sublime dar lipsesc cu desăvârșire. Nicio persoană autorizată sau firmă din Vrancea nu a reușit să înregistreze vreun produs în Registrul național al produselor tradiționale românești.

4 COMENTARII

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?