Ediția: Sâmbătă 25 Mai 2024. Nr. 6633
Ediția: Sâmbătă 25 Mai 2024. Nr. 6633

Elevii de la „Elena Doamna” învață să fie toleranți în cadrul unui program Erasmus+


Centrul Åžcolar pentru Educație Incluzivă (CSEI) „Elena Doamna” desfășoară, din luna septembrie a anului trecut, un nou proiect sub egida programului Erasmus+, acțiunea cheie 2 – Parteneriate Strategice, finanțat de Comisia Europeană. Acesta se va derula până pe 31 iulie 2016 și le oferă elevilor școlii o experiență interactivă de tip incluziv. „Èšara coordonatoare este Estonia, reprezentată de doamna Jelena Lohmatova, reprezentând școala Ahtme Kool din Narva, Estonia. Ceilalți parteneri în proiect sunt reprezentați de Estonia, Narva Vanalinna Riigikool, Portugalia, Agrupamento de Escolas Gardunha e Xisto; Turcia, Tarsus Mehmet Akif Ersoy Ortaokulu; Polonia, Zespol Szkol Specjalnych; România, Centrul Scolar pentru Educatie Incluzivă «Elena Doamna»; Slovenia, Gimnazija Brezice. Parteneriatul strategic dintre școlile europene este creat cu scopul de a elabora abordări eficiente pentru a oferi o experiență atractivă de învățare prin integrare pentru tinerii cu dizabilități și nu numai. Astfel, se îmbunătățesc atât competențele-cheie, cât și toleranța față de persoanele cu nevoi speciale. Se promovează astfel competențele interculturale, valorile democratice și respectarea drepturilor fundamentale ale omului, precum și combaterea tuturor formelor de discriminare, pregătirea  tinerilor să interacționeze pozitiv cu colegii lor din diverse medii și cu nevoi diferite. Profesorii care participă la acest proiect vor învăța să-și dezvolte competențele profesionale raportat la diversitatea socială, lingvistică și culturală a participanților, să pună în aplicare metode de învățare non-formală în educația formală, să sprijine inițiativa și creativitatea tinerilor, latura artistică a personalității acestora„, se arată într-un comunicat trimis de reprezentanții CSEI.

    Proiectul ajută la dezvoltarea creativității copiilor
 
Potrivit reprezentanților CSEI, obiectivele proiectului sunt următoarele: de a asigura o experiență de învățare integrată pentru 144 de elevi și 9 școli; să integreze metode non-formale în educația formală; de a oferi celor 20 de elevi din fiecare țară parteneră o experiență internațională de învățare (cu alte țări); să sprijine elevii în dobândirea de competențe și tehnici privind următoarele tipuri de artă: muzică, pictură, qiulling, teatru de păpuși, teatru pantomimă, dans, cifre ipsos; de a împărtăși cele mai bune practici de predare a acestor arte prin workshopuri dezvoltate în fiecare țară parteneră; să dezvolte creativitatea participanților la proiect, abilități de comunicare, lucru în echipă, capacitatea de organizare și luare a deciziilor, competența lor interculturală, fluența în limba engleză etc.; asigurarea interdisciplinarității prin conectarea și interactivitatea diferitelor tipuri de artă cu alte discipline școlare, astfel încât copiii să poată vedea cum se pot folosi aceste cunoștințe în cadrul altor materii de studiu și în viața reală.
După derularea acestui proiect, se preconizează: îmbunătățirea competențelor cheie ale elevilor și profesorilor; dezvoltarea creativității. „Cunoașterea diferitelor  tipuri de arte oferă noi modalități de exprimare a creativității și dezvoltarea potențialului lor creativ. Prin crearea unor produse noi, originale, elevii își vor dezvolta capacitatea de a percepe lumea în moduri noi, pentru a găsi modele ascunse, pentru a face conexiuni între fenomene aparent fără legătură, precum și pentru a genera soluții; dobândirea unor competențe noi în 6 tipuri de artă: fiecare țară pregătește un program de învățare pentru studierea unui tip de artă. Fiecare program este elaborat în detaliu cu sprijinul experților externi. Acest proces de învățare va susține dezvoltarea încrederii în sine, de «plantare» a unui sentiment de succes înțelegând că toți suntem inteligenți în felul nostru, ajutându-i pe viitor să fie utili, să-și aleagă o profesie, să aibă un beneficiu din munca lor. Elevii vor învăța să gestioneze resursele, crescând șansele unei vieți de succes, incluziunea socială; toleranță îmbunătățită, înțelegerea diversității sociale, lingvistice și culturale. În acest sens se va educa atitudinea elevilor, învățându-i să fie înțelegători și toleranți cu cei diferiți de ei, dincolo de  opinii, practici, rasă, religie, naționalitate etc., diferite de ale lor. Își vor dezvolta latura umană a personalității, ceea ce va influența întreaga lor viață”, se mai arată în comunicat.
Echipa de proiect din partea CSEI „Elena Doamna” Focșani este coordonată de profesoara Mihaela Bordei.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?