Ediția: Sâmbătă 27 aprilie 2024 Nr. 6613
Ediția: Sâmbătă 27 aprilie 2024 Nr. 6613

Noul Passat, o maşină sigură şi precisă


Noul Passat este o mașină care cu siguranță vă va atrage atenția, iar după ce o veți conduce vă veți dori a fi posesorul unei astfel de mașini. Am avut ocazia să conduc noul Passat TDI CR BlueMotion, versiunea berlină și am constatat că este o mașină care face față oricărei situații. Noul motor 2.0 TDI este mult mai puternic, iar cutia de viteze în șase trepte își face pe deplin treaba, rapoartele fiind extrem de precise și sigure. Am parcurs aproape 200 de kilometri la bordul noului Passat, atât pe drum drept, drum sinuos cât și pe drum de munte plin cu zăpadă, iar senzația a fost una de siguranță și confort.

Am fost plăcut impresionat de noul propulsor 2,0 TDI CR BlueMotion cu care era dotată mașina testată. Datele oferite de producător arată, pentru acest motor, 140 CP la 4,200 rpm, 320 Nm între 1.750-2,500 rpm, 0-100 km/h în 9,8 secunde, viteză maximă 211 km/h, consum mediu declarat de 4,6 litri, emisii 135 grame. Motorul este extrem de silențios, atât de silențios încât la ralanti nu se aude nimic în habitaclu. Cutia manuală cu șase trepte lucrează extrem de precis.
Interiorul este agreabil vizual, materialele au o textură plăcută la vedere, iar consola centrală este foarte bine așezată și adaptată nevoilor conducătorului auto, astfel încât toate comenzile inclusiv display-ul multimedia fiind la îndemâna șoferului. În spate există suficient loc atât la nivelul capului cât și la picioare, peste media clasei. Se poate spune că noul Passat cu siguranță va satisface o gamă vastă de cerințe venite din partea clienților.
Încă de la pornire poți constata că toate instrumentele de bord sunt perfect vizibile pentru conducătorul auto și po-ziționate în așa fel încât acestuia să nu îi fie distrasă atenția atunci când le folosește. Pe consola centrală în partea superioară este dispus un ceas analogic, iar sub acesta se găsește display-ul sistemului infotainment – audio, navigație. Display-ul amplasat între ceasurile de bord este acum color, în genul celor de la noul Touareg și Phaeton.  Noul Passat se mai laudă în versiunea sedan cu un volum al portbagajului de 565 litri, iar în versiunea Estate de la 603 litri până la 1.731 litri. O noutate simpatică este funcția Easy Open a capacului portbagajului sau hayonului.

Drumurile impracticabile nu sperie noul Passat

Mașina se comportă excelent în orice situație și la viteze variate, ceea ce denotă siguranță. Între motorul puternic și cutia extrem de fiabilă există un raport foarte bine optimizat astfel încât să se comporte eficient la turații mici și trepte superioare de viteză.
Motorul puternic permite un rulaj optim pe drumurile în pantă și acoperite cu zăpadă. Practic, mașina își face singură treaba dacă are activat sistemul de control al stabilității.
Garda la sol și pachetul pentru drumuri grele, care este opțional, dar indicat pentru drumurile din România, fac din Passat o mașină ideală pentru familie și de ce nu, chiar pentru business.

Sisteme electronice pentru siguranța în trafic

Passatul impresionează prin cocktail-ul de sisteme electronice disponibile în funcție de nivelul de echipare în dotarea de serie sau opțională pentru asistarea șoferului în timpul condusului. O premieră pentru acest segment este detectarea stării de oboseală a șoferului. Mașina, din momentul pornirii monitori-zează în permanență reacțiile șoferului. În momentul în care sesizează o abatere de la media reacțiilor – impulsurile asupra coloanei de direcție și a pedalierului – declanșează un semnal acustic de averizare de 5 secunde asociat cu un mesaj pe display-ul central al tabloului de bord în care este recomandată o pauză. Dacă în 15 minute șoferul nu oprește, procedura este repetată.
Adaptive Cruise Control Plus Front Assist și Funcția de frânare de urgență în mediul urban pot conduce la evitarea unei coliziuni în traficul urban când mașina din față frânează brusc iar șoferul din Passat nu este atent. Sistemul poate fi în orice clipă dezactivat de intervenția șoferului prin frânare sau accelerare.
Mai puteți echipa Passatul cu sisteme care recunosc semnele de circulație, care te avertizează la părăsirea benzii de rulare, avertizare că un vehicul se află în unghiul mort. Toate moto-rizările diesel sunt echipate standard cu funcția start/ stop, chiar și pe cutiile automate.

10 motorizări pentru noul Passat

Noua generație Passat se pre-zintă în trei variante de echipare: Trendline, Comfortline și Highline și nu mai puțin de 10 motoare, de la 105 la 300 de cai putere. Pe benzină, noul Passat va primi motoarele 1.4 TSI (122 CP), 1.8 TSI (160 CP), 2.0 TSI (211 CP), V6 (300 CP), iar pe motorină vor fi disponibile versiunile 1.6 TDI (105 CP), 2.0 TDI (140 CP), 2.0 BlueTDI (140 CP), 2.0 TDI (170 CP).

Articolul precedent
Articolul următor

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?