Ediția: Vineri 26 aprilie 2024 Nr. 6613
Ediția: Vineri 26 aprilie 2024 Nr. 6613

GALERIE FOTO: Ziua siguranței pe internet marcată la Școala Armencea din Adjud

Elevii Școlii Gimnaziale „Mihail Armencea” din Adjud au marcat „Ziua siguranței pe internet”. Conform datelor transmise de profesoara Mihaela Pasat, acest eveniment a fost marcat pe 7 februarie, tema ediției de anul acesta este „Want to talk about it? Making space for conversations about life online”. La școala din Adjud activitatea a constat în vizionarea unor prezentări Power Point despre siguranța pe internet, beneficiile și riscurile utilizării rețelelor de socializare, jocuri online despre siguranța pe internet și crearea unor banere cu tema acestui an. Echipa de coordonatori a fost compusă din director, profesoara Năstac Elena, consilierul educativ, Pasat Mihaela, profesorii Chiorcea Cătălina, Stanciu Ionela, Severin Cristinel,Vrânceanu Laura și Neagu Adina. Cadrele didactice de la Adjud au precizat că ziua siguranţei pe internet are ca scop promovarea utilizării într-un mod mai sigur şi responsabil în ce priveşte tehnologia online şi telefoanele mobile. Începând de la prima ediţie, din 2004, participarea la acest eveniment a fost din ce în ce mai mare, determinând o creştere a gradului de conştientizare generală, implicarea mai puternică a părţilor interesate în domeniul siguranţei internetului şi un nivel ridicat al interesului media.

„Sub amenințarea COVID-19, viețile a milioane de copii și tineri s-au limitat la spațiul propriilor case și al ecranelor. Pentru mulți dintre ei, prezența online a devenit rapid singura modalitate de a se juca, de a socializa și de a învăța. Deși tehnologia și soluțiile digitale oferă oportunități însemnate pentru a permite copiilor să-și continue educația, să poată să se distreze și să rămână în legătură unii cu alții, aceleași instrumente pot spori expunerea acestora la o multitudine de riscuri. Chiar și înainte de pandemie, exploatarea sexuală online, conținutul dăunător, informațiile false și agresiunea cibernetică constituiau o amenințare la adresa drepturilor, siguranței și bunăstării psihologice ale copiilor. În cazul copiilor care deja se confruntau cu agresiuni sau comportamente necorespunzătoare, online sau offline, este posibil ca sporirea timpului petrecut în fața ecranului să le fi exacerbat suferința. Închiderea școlilor, distanțarea fizică, limitarea serviciilor și presiunea crescută asupra familiilor deja vulnerabile au subminat și au diminuat unele dintre măsurile de protecție disponibile pentru acestea”, este de părere Elena Năstac, directorul unității școlare.

„În același timp, crește îngrijorarea pentru sănătatea fizică și emoțională a copiilor, deoarece există dovezi că prelungirea timpului petrecut online conduce la reducerea activităților în aer liber, a calității somnului, la sporirea simptomelor de anxietate și la obiceiuri alimentare nesănătoase. Cu sau fără pandemie, Internetul și tehnologia vor continua să joace un rol mai mare în viețile a milioane de copii. De Ziua Siguranței pe Internet, avem ocazia să ne reimaginăm o lume mai sigură pentru copii online, o lume care acordă prioritate și protejează bunăstarea fizică și psihică a copiilor. Iată cum putem face acest lucru: colaborând cu autoritățile pentru a instrui personalul din domeniul sănătății, educației și asistenței sociale asupra bunăstării copilului, inclusiv a riscurilor online mai mari, și pentru a consolida serviciile esențiale de protecție a copilului și de sănătate mintală astfel încât acestea să rămână deschise și active pe tot parcursul pandemiei și după încetarea acesteia. Asigurându-ne că sectorul tehnologic, inclusiv rețelele de socializare, garantează că platformele online au măsuri sporite de siguranță și protecție, care sunt clare și accesibile pentru cadre didactice, părinți și copii. Lucrând alături de partenerii din sectorul public și din cel privat pentru a mări investițiile în tehnologii și conținut sigure, care promovează învățarea de calitate și dezvoltarea competențelor. Sprijinind părinții în eforturile acestora de a-și ajuta copiii să înțeleagă riscurile Internetului și tehnologiilor digitale și rămânând mereu în gardă pentru a identifica semnalele de alarmă care pot apărea odată cu activitatea online. În școli, prin asigurarea accesului copiilor la servicii de consiliere- inclusiv virtual – și prin politici care răspund îngrijorărilor privind sănătatea mintală și protecția copilului. Pentru copii și tineri, pregătirea pentru o lume mai bună, mai conectată, înseamnă ajutor pentru crearea unui echilibru între lumea online și cea offline, susținerea unor relații sigure, pozitive cu cei din jurul lor și acces la sprijinul de care au nevoie”, a transmis și Mihaela Pasat, consilierul educativ al școlii.

Conform studiului privind utilizarea Internetului de către copii, realizat de către Salvați Copiii România, 78 % dintre copii utilizează internetul zilnic timp de cel puțin 4 ore, în afara orelor de școală, procentul celor care petrec între 1 și 2 ore pe zi fiind de 19 %, în timp ce copiii care folosesc internetul mai puțin de ora pe zi este de 3%. De asemenea, 84 % dintre copii și adolescenți utilizează internetul pentru a urmări conținut postat de alți utilizatori, 70% dintre ei îl folosesc pentru a se juca, 67% pentru a folosi rețelele sociale, în timp ce 46 % accesează internetul pentru a se informa despre situații și fenomene de actualitate.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?