Ediția: Marți 21 Mai 2024. Nr. 6629
Ediția: Marți 21 Mai 2024. Nr. 6629

Contractul de finanțare pentru proiectul „Elaborarea documentației tehnico-economice pentru Drum expres Buzău-Focșani” a fost semnat


    Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere – S.A. a semnat contractul de finanțare pentru proiectul „Elaborarea documentației tehnico-economice pentru Drum expres Buzău-Focșani”. Valoarea totală a acestui contract este de 29.361.900 lei (cu TVA), finanțarea urmând să fie nerambursabilă, alocată prin Programului Operațional Infrastructură Mare 2014-2020, în cadrul Axei Prioritare -Dezvoltarea unui sistem de transport multimodal, de calitate, durabil și eficient, Componenta 1-OS 2.1 Apel de proiecte pentru Dezvoltarea Infrastructurii Rutiere-sprijin pregătire proiecte de investiții, Operațiunea- creșterea mobilității pe rețeaua rutieră TEN-T globală.
    Drumul de mare viteză Buzău-Focșani traversează regiunea Sud-Est a României (județul Buzău și județul Vrancea), fiind parte din rețeaua TEN-T. Perioada de implementare a proiectului este de 24 luni, respectiv între 31.10.2018 și 30.09.2020 la care se adaugă, dacă este cazul, și perioada de desfășurare a activităților proiectului înainte de semnarea Contractului de Finanțare, conform regulilor de eligibilitate a cheltuielilor.
    Rezultatele așteptate ale proiectului sunt: Elaborarea Studiului de Fezabilitate care va cuprinde: Studiul de trafic, Studiul privind alternativele de traseu, Investigații și studii de teren, Activități de proiectare, Evaluarea impactului asupra mediului, Analiza cost-beneficiu și modelul financiar, Identificarea rețelelor și instalațiilor existente, Etapele de construcție și aspectele de sănătate și securitate, Autorizații, avize și acorduri și Estimări de cost.
    Obiectivul general al  proiectului, ca parte din rețeaua TEN-T, este îmbunătățirea competitivității economice a României prin dezvoltarea infrastructurii de transport care facilitează integrarea economică in UE, contribuind astfel la dezvoltarea pieței interne cu scopul de a creea condițiile pentru creșterea volumului investițiilor, promovarea transportului durabil și a coeziunii în rețeaua de drumuri europene.
    Proiectul „Elaborarea documentației tehnico-economice pentru drumul expres Buzău-Focșani” este inclus în Strategia de Implementare a Master Planului General de Transport, la capitolul IV-Proiecte noi (Core) identificate în MPGT- Drum expres, poziția nr.6-Drum expres Buzău-Focșani, având ca sursă de finanțare Fondul de Coeziune și Bugetul de stat în perioada de programare 2014-2020 și este cuprins în cadrul anexei fără clauza de reformă structurală activată.

Drumul Expres prins în Master Planul General de Transport

    Proiectul mai sus menționat vine să pună în aplicare Master Planul General de Transport aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 666/2016, prin care Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere – S.A. trebuie să realizeze un drum de mare viteză care să facă legătura dintre Muntenia și Moldova pe traseul Ploiești-Buzău-Focșani-Bacău. „În prezent traficul de tranzit și local dintre Buzău-Focșani – Bacău  se desfășoară pe DN 2 care are în profil transversal o bandă pe sens și un acostament consolidat de 1,5 metri care este folosit ca și bandă de circulație. Toate volumele de trafic sunt nevoite să se deplaseze cu viteză redusă de 50 – 70 km/h în zonele unde DN 2 traversează localitățile ceea ce generează mărirea timpilor de transport, cu pierderi economice importante, poluare fonică și emisii de noxe. Datorită acestui lucru și avându-se în vedere estimările privind accelerarea creșterii traficului în zonă, a apărut necesitatea construirii unui drum de mare viteză între Buzău, Focșani și Bacău prin care se urmărește evitarea tranzitării localităților. Astfel, va rezulta creșterea vitezei de deplasare și a fluenței traficului, micșorarea timpilor de transport, cu implicații economice pozitive și îmbunătățirea condițiilor de circulație în zonă, de menționat este faptul că în conformitate cu Master Planul General de Transport se dorește realizarea unui drum de mare viteză pe direcția Ploiești – Buzău – Focșani – Bacău – Pașcani”, se arată în nota de fundamentare.

Sectorul de Drum Expres Buzău-Focșani, valoare estimată de 282,36 milioane euro

    Drumul Expres  Ploiești-Buzău-Focșani-Bacău-Pașcani va costa peste 1,5 miliarde de euro, conform Master Planului General de Transport al României, în care sunt trecute toate marile investiții în infrastructură. Conform Master Planului General de Transport al României, Drumul Expres  Ploiești-Buzău-Focșani-Bacău-Pașcani va fi realizat în perioada 2016-2020 și va fi împărțit în cinci sectoare care vor fi scoase la licitație în mod independent. Este vorba de sectoarele: Ploiești-Buzău, care are o valoare estimată de 254,80 milioane de euro; Buzău-Focșani, care are o valoare estimată de 282,36 milioane de euro; Focșani-Bacău, care are o valoare estimată de 428,30 milioane de euro; Bacău-Pașcani, care are o valoare estimată de 389 milioane de euro; Pașcani-Suceava, care are o valoare estimată de 290 milioane de euro. Toate aceste sectoare de drum sunt preconizate a fi realizate în perioada 2016-2020.
    Drumul expres pe ruta Ploiești-Buzău-Focsani-Bacău-Pașcani-Suceava ar urma să aibă o lungime de peste 330 km și are trebui să preia traficul de pe DN 2, pe ruta Nord-Sud, unde se înregistrează cele mai mari valori a traficului din Moldova.
    Președintele Consiliului Județean și al Uniunii Naționale a Consiliilor Județene din România, Marian Oprișan a declarat în numeroase rânduri că este nevoie de investiții în infrastructură pentru a dezvolta zona Moldovei și a atrage investitori. Este nevoie de autostradă și de un aeroport regional. „Guvernele României trebuie să își îndrepte atenția către Moldova. Nu vine nimeni să investească la 600 kilometri de Sevastopol fără aeroport și autostradă”, a spus președintele Marian Oprișan.
    Miercuri, cu ocazia semnării unui nou contract de lucrări în cadrul proiectului Vranceaqua II, Marian Oprișan a declarat că cea mai mare problemă a județului Vrancea este lipsa unei infrastructuri moderne de transport. „Când va exista infrastructură, autostradă și aeroport, atunci vor sosi investitorii, probabil, mult așteptați de unii și de alții. Până atunci ne descurcăm pe speze proprii”, a spus președintele Marian Oprișan.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?