Interviurile cu reprezentanții firmelor pentru anularea înregistrării în scopuri de TVA sau pentru respingerea solicitării de înregistrare sunt obligatorii conform noii proceduri stabilite de Fisc în această situație. Finanțiștii au anunțat că procedura presupune o discuție față în față cu persoana impozabilă care a fost identificată cu risc fiscal.
În urma analizei documentelor prezentate, aceste persoane sunt invitate la sediul organului fiscal, în vederea evaluării intenției și capacității de a desfășura activități economice. „Înainte de luarea deciziei de respingere a solicitării de înregistrare în scopuri de TVA sau a anulării acesteia, organul fiscal îi asigură persoanei impozabile analizate posibilitatea de a-și exprima punctul de vedere cu privire la decizia ce va fi adoptată, potrivit prevederilor Codului de Procedură Fiscală. În conformitate cu prevederile art. 316, alin (11), lit. h), în cadrul procedurii actuale referitoare la evaluarea intenției și a capacității persoanei impozabile de a desfășura activități economice în sfera de aplicare a TVA, aprobată prin OPANAF nr. 605/2017, sunt analizate informațiile și datele existente în bazele de date ale ANAF, precum și cele la care instituția are acces în baza protocoalelor de schimburi de informații, încheiate cu alte instituții”, se arată într-un comunicat al Agenției Naționale de Administrare Fiscală.