Ministrul Transporturilor, Ramona Mănescu, a declarat că infrastructura feroviară din România este „rămasă în urmă” și că susține reabilitarea acesteia prin folosirea unor proiecte cu finanțare europeană nerambursabilă. Ministrul Ramona Mănescu, prezentă în localitatea hunedoreană Toplița, la inaugurarea unui drum județean, a afirmat că infrastructură feroviară este foarte dezvoltată ca suprafață, dar „rămasă în urmă”. „E păcat că avem o infrastructură feroviară foarte dezvoltată ca suprafață, dar rămasă în urmă. Pe tronsoane pe care am putea circula cu 120 kilometri la oră, circulăm cu 40”, a afirmat ministrul Transporturilor, menționând că transportul cu trenul ar putea constitui alternativa la deplasarea cu mașina, după modelul altor state.
Mănescu a adăugat că reabilitarea și modernizarea infrastructurii feroviare se află în atenția Ministerului Transporturilor, inclusiv în discuțiile pe care instituția le-a avut cu reprezentanții Uniunii Europene. „Intenționăm să le oferim oamenilor o alternativă la lipsa șoselelor, a autostrăzilor. În orice stat civilizat se circulă mult mai comod, mult mai ușor, cu trenul. Åi mult mai ieftin. Doar în România nu se circulă nici cu trenul, nici cu mașina. Cu mașina pentru că nu ai pe unde, iar cu trenul pentru că arată așa cum arată, și infrastructura feroviară este din ce în ce mai greu să fie utilizată la parametri normali”, a spus ministrul Transporturilor.