Ediția: Duminică 28 aprilie 2024. Nr. 6613
Ediția: Duminică 28 aprilie 2024. Nr. 6613

Electrocasnicele şi serviciile de cablu, în topul reclamaţiilor la OPC


   Comisarii de la Comisariatul pentru Protecția Consumatorilor se confruntă cu un val de reclamații din partea persoanelor care au achiziționat aparatură electrocasnică și de la cei care beneficiază de serviciile de cablu oferite de firmele din oraș. Potrivit șefului OPC, Mirela Bîznă cele mai multe sesizări, în ceea ce privește aparatura electrocasnică se referă la faptul că nu este respectată perioada de garanție, iar în cazul unor defecțiuni, acestea nu sunt remediate. „Practic, consumatorii sunt plimbați de la firmele care oferă service-ul la operatorul care le-a vândut produsul și tot așa, până când aceștia vin și depun o reclamație la noi, pentru că nu și-au rezolvat problema. Aceștia se bazează pe toleranța oamenilor și speră că în acest fel, clienții vor renunța la acel produs și își vor achiziționa altul”, ne-a declarat comisarul șef Mirela Bîznă.
   În ceea ce privește reclamațiile primite de la persoanele care beneficiază de serviciile de cablu, acestea au devenit din ce mai frecvente în ultimul timp, spun reprezentanții OPC, mai ales după ce numărul operatorilor cu acest obiect de activitate a crescut. „Sesizările vin fie pentru că în grila de programe achiziționate apar și posturi tv, care în realitate nu funcționează, fie pentru că, după ce au semnat contractul, clienții constată că, față de oferta făcută inițial, trebuie să plătească pentru alte lucruri cum ar fi modem-ul sau alte aparate”, a subliniat Mirela Bîznă.
   Aceasta a adăugat că numărul sesizărilor este motivat și de faptul că operatorii de cablu nu au birouri pentru sesizări și reclamații și că aceste probleme sunt direcționate către sediile centrale. „Pentru că celula de management se află în alt oraș și nu aici, clientul este obligat să sesizeze reclamațiile telefonic unui robot. În acest fel, clientul nu primește un număr de înregistrare așa cum este normal și nu poate aștepta un termen de 30 de zile așa cum este legal, pentru remedierea situației”, spune șefa OPC. Cea mai mare sancțiune dată până la această dată, unui operator de cablu, este o amendă în valoare de 5 mii de lei pe care acesta o poate contesta în termen de 30 de zile.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?