Ediția: Luni 29 aprilie 2024. Nr. 6614
Ediția: Luni 29 aprilie 2024. Nr. 6614

Neregulile de la AJOFM Vrancea vor fi rezolvate de la Bucureşti


Activitatea Agenției Județeane pentru Ocuparea Forței de Muncă (AJOFM) Vrancea ar putea intra pe un făgaș normal începând cu prima zi din luna august. Pentru a se putea reglementa neregulile de la vârful AJOFM a fost nevoie de insistențele reporterilor „Monitorului de Vrancea” pe lângă președintele Agenției Naționale pentru Ocuparea Forței de Muncă (ANOFM), Siviu Bian. Acesta a promis că va purta discuții cu directorul AJOFM, Iozefina Iaru, pentru ca neregulile relatate în presă să nu se mai repete.

Cu ocazia finalizării proiectului „Calitate, Eficiență și Transparență în Serviciul Public de Ocupare” a fost prezent la Vrancea și președintele ANOFM, Silviu Bian. Acesta a evitat să critice conducerea AJOFM pentru nenumăratele nereguli dezvăluite de reporterii noștri, însă în cele din urmă a promis că va discuta cu directorul Iozefina Iaru pentru a pune lucrurile la punct. Legat de modul cum apreciază Bian activitatea AJOFM, acesta s-a ferit să dea un calificativ. „Această instituție nu are niciun document clasificat, totul este pe site. La noi există o comisie unde se dau calificative, eu nu pot să apreciez în niciun fel activitatea directorului”, ne-a spus Silviu Bian. Cu toate că acesta susține că AJOFM nu ar trebui să aibă secrete, de fapt, la Vrancea se întâmplă acest lucru. Ofertele cu locurile de muncă vacante nu au număr de telefon în dreptul angajatorului, nu au adresă sau sunt greșite. Mai mult decât atât, în cazul jurnaliștilor, perdeaua este trasă mai apăsat decât în cazul șomerilor. Astfel, dacă AJOFM transmite oferta de muncă fără societățile angajatoare pe motiv că datele sunt confidențiale, șomerii care trec pe la sediul AJOFM pot vedea pe listele afișate exact cine și ce angajează. Întrebat de bursele generale pentru ocuparea foței de muncă, președintele a promis că acestea nu vor mai fi organizate în săli pline de lux și cu chirie de 450 de lei pentru două ore. „Noi trebuie să organizăm bursele într-un spațiu în care lumea să aibă acces. Trebuie să închiriem aceste săli și să le plătim. Trebuie spații în care oamenii să aibă fluxul de intrare și de ieșire să nu se creeze înghesuieli. Vă promit că la următoarea bursă, lucrurile vor fi total diferit. Următoarea bursă va fi făcută la un liceu, într-o sală de sport, în centrul orașului unde toată lumea poate să vină pe jos”, a promis Silviu Bian. Însă, legat de datele eronate întâlnite în oferta de locuri de muncă vacante, Bian a aruncat vina pe angajatorii care au ofertat posturi pentru șomeri. „Agenția Națională, prin agențiile județene sau centrele de formare, este o interfață între cei care caută un loc de muncă și angajatori. Noi nu suntem angajatori. Angajatorii au obligația ca atunci când au un loc de muncă disponibil să vină la noi să facă solicitare. El aduce toate datele de contact, numere de telefon, adresă. Noi nu avem competențe să verificăm dacă el a declarat corect telefonul sau adresa. Noi sesizăm de foarte mult timp deficiențele pe care le-ați relatat. Nu este normal să vină un angajator la noi și apoi să nu răspundă la telefon sau să ne dea un număr eronat”, ne-a declarat președintele ANOFM, Silviu Bian care susține că singurul loc unde poate deține control este la burse. Totodată, președintele a arătat că lucrurile se vor schimba și în privința comunicării, iar site-ul instituției din Vrancea va fi actualizat la timp. Menționăm că ultima statistică postată pe site-ul AJOFM este de la finele lunii aprilie 2011, iar ultimul anunț datează din 8 septembrie 2010.

Angajații AJOFM au fost instruiți pentru calitate și transparență

La seminarul final al proiectului „Calitate, Eficiență și Transparență în Serviciul Public de Ocupare” organizat, ieri, în sala de confe-rințe a unui hotel din Focșani a participat președintele ANOFM, Siviu Bian, conducerea AJOFM Vrancea și Paul Emilian Ioniță, partener în cadrul proiectului pe probleme de promovare. Prezentarea a fost susținută de managerul proiectului, Marina Danțiș. „Obiectivul proiectului îl reprezintă creșterea calității, eficienței și transparenței Serviciului Public de ocupare prin dezvoltarea competențelor profesionale ale personalului propriu, în vederea asigurării unei utilizări eficiente a capitalului uman în serviciile publice de ocupare și a creșterii competitivității”, a spus Danțiș. Beneficiarii direcți ai proiectului sunt cei 49 de funcționari ai AJOFM, iar cei indirecți sunt reprezentați de șomerii, agenții economici și locuitorii județului care intră în contact cu personalul instruit. Perioada de implementare a fost de 24 de luni, timp în care o parte a personalului AJOFM a mers în Franța pentru schimb de experiență. Valoarea totală a proiectului a fost de 640.449 lei, din care 141.363 reprezintă contribuția eligibilă a be-neficiarului. Cu acești bani, pe lângă instruirea angajaților, AJOFM a amenajat și o sală de curs echipată cu elemente de birotică, compu-tere legate în rețea și acces la internet.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?