Ediția: Joi 2 Mai 2024. Nr. 6616
Ediția: Joi 2 Mai 2024. Nr. 6616

Închiriați camere în scop turistic? Fiscul vă poate solicita o dovadă a deținerii în proprietate a spațiului sau a dreptului de a subînchiria imobilul

Administraţia Judeţeană a Finanţelor Publice Vrancea aduce în atenţia utilizatorilor de aparate de marcat electronice fiscale că prin OpANAF nr. 1612/2023 au fost aprobate documentele care pot fi solicitate de organele fiscale pentru atribuirea numărului unic de identificare a aparatului de marcat electronic fiscal în conformitate cu prevederile art. 61 alin. (5) din Hotărârea Guvernului nr. 479/2003 cu modificările şi completările ulterioare, altele decât cele prevăzute la art. 61 alin. (3) din anexa la Hotărârea Guvernului nr. 479/2003 privind aprobarea Normelor metodologice pentru aplicarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 28/1999 privind obligaţia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, republicată, cu modificările şi completările ulterioare şi anume:

În cazul activității de transport alternativ cu autoturism şi conducător auto, precum şi în cazul activității de transport în regim de taxi, organul fiscal poate solicita copia contractului de comodat sau de închiriere a autovehiculului. În cazul activității de transport alternativ cu autoturism şi conducător auto, organul fiscal poate solicita Autorității Rutiere Române – ARR informații care se regăsesc în cuprinsul autorizației pentru transportul alternativ cu autoturism şi conducător auto, precum şi în copia conformă a autorizației pentru transportul alternativ cu autoturism şi conducător auto, în baza unui protocol interinstituțional.

În cazul persoanelor fizice care închiriază în scop turistic camerele situate în locuințe personale, organul fiscal poate solicita o dovadă a deținerii în proprietate a spațiului sau a dreptului de a subînchiria imobilul. În cazul în care utilizatorul aparatului de marcat a decedat, iar moștenitorul de drept al aparatului de marcat depune cerere pentru atribuirea numărului unic de identificare, organul fiscal solicită acestuia certificatul de moştenitor care atestă includerea în masa succesorală a aparatului de marcat electronic fiscal.

Baza legală: Ordinul președintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală nr. 1612/2023 privind documentele care pot fi solicitate conform art. 61 alin. (5) din anexa la Hotărârea Guvernului nr. 479/2003 privind aprobarea normelor metodologice pentru aplicarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 28/1999 privind obligaţia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale publicat în Monitorul Oficial al României partea I nr. 919/12.X.2023.

Compartiment de comunicare AJFP Vrancea

Sursa foto: pixabay.com

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?