Ediția: Vineri 26 aprilie 2024 Nr. 6613
Ediția: Vineri 26 aprilie 2024 Nr. 6613

Nu mai cereți adeverințe de venit și ștampile, apelul șefului AJFP Vrancea

Fiscul vrâncean a avut încasări de 1,5 miliarde lei în 2022, adică 1% din Produsul Intern Brut al României. Veniturile obținute din taxele, impozite și contribuțiile sociale ale vrâncenilor au fost mai mari cu 3,4 milioane lei decât în 2021. Încasările au fost mai mari chiar și în contextul în care 13 firme mijlocii vrâncene au fost transferate din administrarea fiscului vrâncean la Direcția mari contribuabili, ceea ce a dus la o reducere a încasărilor cu circa 8 milioane lei pe lună. Chiar și așa, Vrancea este pe locul al treilea la nivelul Direcției Regionale Galați, care gestionează fiscul din Constanța, Galați, Vrancea, Buzău, Brăila, Tulcea. Volumul încasărilor la bugetul de stat a fost influențat și de conflictul din Ucraina, ceea ce a dus la rezilierea unor contracte ale firmelor din județ, precum și de ieșirea Marii Britanii din UE.

Raportul de activitate al Administrației Județene a Finanțelor Publice (AJFP) Vrancea a fost prezentat, ieri, în ședința Colegiului Prefectural. Șeful de administrație Iulian Daniel Militaru a făcut un apel către instituțiile publice să folosească sistemul PatrimVen prin care au acces și pot elibera direct adeverințele de venit pentru diferite categorii de cetățeni. Astfel, doar anul trecut, la nivelul AJFP Vrancea au fost eliberate 23.288 adeverințe de venit, din care aproape jumătate -10.826 au fost pentru unități școlare, 15%, adică 3.685, pentru Casa de Asigurări Sociale de Sănătate, iar 8.777 pentru tichete sociale, indemnizații AJPIS, primării, ajutor social. Adeverințele puteau fi ănsă eliberate direct de către instituțiile și autoritățile publice, fără să trimită cetățenii la ghișeele Fiscului. „Problema este că s-au înregistrat în PatrimVen dar nu îl accesează”, a explicat șeful de administrație.

O altă problemă este cea a funcționarilor din instituțiile publice care trimit cetățenii să ștampileze documentele care au încorporată semnătura electronică a Ministerului Finanțelor Publice. Aceasta în condițiile în care orice înscris, care are atașat o semnătură electronică, are același efect ca actul autentic. În acest context, prefectul Nicușor Halici a cerut o analiză exactă a situației instituțiilor care nu utilizează sistemul PatrimVen. Ulterior va avea loc și o întâlnire cu instituțiile respective pentru a fi găsite soluțiile astfel încât să fie diminuată birocratizarea și îmbunătățite serviciile oferite cetățenilor.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?