Ediția: Sâmbătă 18 Mai 2024. Nr. 6627
Ediția: Sâmbătă 18 Mai 2024. Nr. 6627

Sute de firme vor să beneficieze de anularea accesoriilor la datoriile către stat

Aproape patru sute de firme vrâncene au primit decizii de amânare la plată a obligațiilor accesorii, arată reprezentanții Fiscului. Reprezentanții Administrației Județene a Finanțelor Publice Vrancea arată că până la sfârșitul lunii trecute, 467 de contribuabili din Vrancea au notificări privind intenţia de a beneficia de anularea obligaţiilor fiscale. Ulterior, au fost emise un număr de 396 decizii de amânare la plată a obligaţiilor accesorii. Finanțiștii arată că, pentru accesarea facilității fiscale constând în anularea obligațiilor accesorii, trebuie să fie respectate condițiile impuse de lege, respectiv achitarea obligațiilor bugetare principale cu scadențe până la 31 decembrie 2018, precum și a obligațiilor bugetare principale și accesorii cu termene de plată între 1 ianuarie 2019 și 16 decembrie 2019. „Anularea obligațiilor accesorii nu este condiționată de depunerea notificării privind intenția de a beneficia de această facilitate fiscală, însă este obligatoriu să fie depusă, până la data de 16.12.2019, inclusiv, o cerere în acest sens, la organele fiscale competente. La nivelul judeţului Vrancea un număr de 339 contribuabili au depus, deja, cereri de solicitare a anulării obligaţiilor accesorii. Eficiența accesării unei astfel de facilități, constă în aceea că, prin achitarea voluntară a obligațiilor bugetare principale restante la 31.12.2018, precum și a obligațiilor bugetare principale și accesorii cu termene de plată între 01.01.2019 și 15.12.2019, se pot anula obligațiile accesorii aferente obligațiilor bugetare principale restante la 31.12.2018. În caz contrar, se vor continua măsurile de executare silită asupra tuturor veniturilor și bunurilor deținute de contribuabili pentru recuperarea acestor obligații”, arată reprezentanții AJFP Vrancea. Cererea de anulare a obligațiilor de plată accesorii poate fi depusă atât fizic, la sediul Fiscului, dar și prin intermediul serviciului „Spațiul privat virtual”. Persoanele interesate de această facilitate pot obține informaţii suplimentare utilizând Formularul de contact disponibil pe pagina de Internet  www.anaf.ro  şi telefonic, prin contactarea Serviciului de asistenţă telefonică a contribuabililor – Call-center, la nr. de telefon 031.403.91.60.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?