Ediția: Duminică 26 Mai 2024. Nr. 6633
Ediția: Duminică 26 Mai 2024. Nr. 6633

Promovare sub 40% la matematică, la simularea Evaluării Naționale; doar 23 de note de 10 în Vrancea

Rezultatele simulării examenului de Evaluare Națională nu sunt tocmai încurajatoare atât la nivel național, cât și la nivelul județului Vrancea. Conform datelor furnizate de Inspectoratul Școlar Județean Vrancea, situația în ceea ce privește această simulare, se prezintă astfel:

Clasa a VII-a

          Din cei 3190 de elevi înscriși au fost prezenți 2986, din care, la limba și literatura română au luat note peste 5 – 61,45%, iar la matematică – 38,04%. Note între 8 și 8,99 au fost 345 – la limba și literatura română și 130 – la matematică. 105 elevi au obținut între 9 și 9,99 – la limba și literatura română, iar la matematică – 101 elevi. A fost o singură notă de 10 la limba și literatura română, iar la matematică – 9 note de 10.

Clasa a VIII-a

          3029 de elevi de clasa a VIII-a au fost înscriși la examen, din care prezenți au fost 2881. La limba și literatura română, peste 5 au luat – 67,79%, iar la matematică doar 36,34%. Note între 8 și 8,99 au fost 465 la limba și literatura română și 169 la matematică. 351 elevi au obținut note între 9 și 9,99 – la limba și literatura română, iar la matematică 110 elevi. Au fost 4 note de 10 la limba și literatura română și 9 note de 10 la matematică.

ISJ trimite echipe mixte în școli

La nivelul Inspectoratului Școlar Județean Vrancea, săptămâna aceasta vor fi formate echipe mixte care vor merge în școlile cu rezultate slabe pentru a vedea exact ce se întâmplă și a fi luate măsurile care se impun, astfel încât promovarea să fie mult mai mare la examenul din vară. „Rezultatele simulării la clasa a VII-a și  a VIII-a nu sunt deloc îmbucurătoare. Vom face echipe mixte și vom merge în fiecare unitate școlară unde rezultatele sunt slabe. Timpul este scurt și trebuie acționat de îndată, în special pentru elevii de clasa a VIII-a, în așa fel încât procentul de promovare la examenul din vară, să fie mult mai mare. Nu este posibil ca în unele școli din 19 elevi, la matematică, doar 2 să obțină note peste 5. Ne întrebăm ce se întâmplă în școala respectivă și cine nu își face datoria. Salariile sunt potrivite, iar motivația că unii colegi că nu sunt plătiți, nu stă în picioare. Mesajul public este acela de implicare cu adevărat, nu doar din vorbe, a profesorilor, elevilor și părinților, care trebuie să înțeleagă faptul că este un examen important pentru viitorul școlarilor”, a declarat Aurel Șelaru, inspector școlar general adjunct.

Matematica a făcut „victime” și la nivel național

Ministerul Educaţiei Naţionale a centralizat rezultatele finale înregistrate la simularea probelor scrise din cadrul Evaluării Naţionale pentru elevii claselor a VIII-a și, în premieră, a elevilor de clasa a VII-a. Tot în premieră, pentru elevii clasei a VII-a, o treime din proba scrisă la matematică, a fost tip grilă.

Introducerea simulării examenului de Evaluare Naţională are ca argument principal rezultatele slabe de la Evaluarea Naţională. Potrivit cifrelor prezentate de Ministrul Educației, Ecaterina Andronescu, într-o emisiune la un post central de televiziune, rezultatele simulării examenului de Evaluare Națională 2019 au fost similare cu cele din urmă cu doi ani. Rezultatele obținute nu pot fi contestate și vor fi analizate la nivelul fiecărei unități de învățământ prin discuții individuale cu elevii, dezbateri la nivelul clasei, ședințe cu părinții, precum și la nivelul consiliului profesoral în vederea adoptării unor măsuri adecvate pentru îmbunătățirea performanțelor școlare. La solicitarea scrisă a elevului sau a părintelui/tutorelui, notele obținute la simulările naționale pot fi trecute în catalog.

         Ecaterina Andronescu spune că rezultatele la simularea Evaluării Naționale 2019 reprezintă un „semnal de alarmă”. „Nu aş putea să spun că sunt mulţumitoare rezultatele, dacă acestea ar fi fost rezultatele de examen la evaluare clasa a VIII-a, au promovat 52%. Mi se pare că e nemulţumitor, au promovat adică au luat note mai mari de 5. Rezultatele de la evaluarea de la a VIII-a au fost teribil de nemulţumitoare, e un semnal de alarmă pe care nu vreau să-l țin ascuns, ci să vorbim public ca să remediem lacunele”, a spus Ecaterina Andronescu, la un post de televiziune.

Conform edu.ro, statistica notelor pe țară arată astfel:

Clasa a VII-a

Simularea susținută pentru prima dată și de elevii claselor a VII-a a relevat o rată a mediilor mai mari sau egale cu 5 de 52,4% (88.117 elevi din 168.108 elevi prezenți la toate probele).  Pe tranşe de medii, s-a consemnat următoarea distribuție statistică: 29.039 de medii între 5 şi 5,99, 26.276 de medii între 6 şi 6,99, 19.352 de medii între 7 şi 7,99, 10.586 de medii între 8 şi 8,99, 2.852 de medii între 9 şi 9,99, respectiv 12 medii 10. Pe discipline, procentul notelor mai mari sau egale cu 5 a fost de 64,2% la limba şi literatura română, 42,8% la matematică și 76% la limba şi literatura maternă. Rata de participare în ansamblu a fost, în medie, de 93,6 %. 15 elevi au fost eliminați din cauza unor tentative de fraudă.

Clasa a VIII-a

          87.225 de elevi au obţinut medii mai mari sau egale cu 5, ceea ce reprezintă 53,1% dintre elevii prezenți la toate probele (164.264), procent net superior celui înregistrat anul trecut (47%). Pe tranşe de medii, se înregistrează următoarea situaţie statistică: 23.176 de medii între 5 şi 5,99, 22.366 de medii între 6 şi 6,99, 19.734 de medii între 7 şi 7,99, 15.330 de medii între 8 şi 8,99, 6.591 de medii între 9 şi 9,99, respectiv 28 de medii 10. În privința disciplinelor de examen, procentul notelor mai mari sau egale cu 5 a fost de 69,1% (63,1% în 2018) la limba şi literatura română, respectiv de 39,4% (33,1% în 2018) la matematică. La proba de limba şi literatura maternă, 85,9% (82,6% în 2018) din elevii prezenți au primit note peste 5.Ratele de prezență pe discipline au fost următoarele: 94,95% (166.590 de elevi dintr-un total de 175.463 de elevi de clasa a VIII-a) la limba și literatura română, 93,55% (9.797 de elevi dintr-un total de 10.473 de elevi eligibili) la limba și literatura maternă și 94,31% (165.477 de elevi) la matematică. 16 elevi au fost eliminați din cauza unor tentative de fraudă.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?