Ediția: Vineri 3 Mai 2024. Nr. 6617
Ediția: Vineri 3 Mai 2024. Nr. 6617

Prima etapă pentru înscrierea copiilor în clasa pregătitoare ar urma să înceapă în martie

Părinții care au copii de 6 ani împliniți sau care îi împlinesc până la începutul anului școlar 2019-2020 se pot pregăti pentru înscrierea micuților în  clasa pregătitoare. Potrivit unui proiect aflat în dezbatere publică, înscrierile în clasa pregătitoare 2019 ar urma să înceapă pe 4 martie. Până atunci însă, părinții trebuie să completeze, online sau la școala la care vor înscrierea copiilor, cererile-tip. Validarea cererilor-tip de înscriere la școală se va face zilnic, în intervalul orar 8:00-18:00, de luni până vineri.

Calendarul înscrierilor în clasa pregătitoare 2019 prevede că pe 25 februarie școlile vor face publice locurile disponibile, în perioada 26 februarie – 9 martie unitățile organizează Zilele porților deschise, ocazie cu care pot fi vizitate de părinți. Aceștia pot solicita să discute cu învățătoarele care urmează să preia clasele pregătitoare în toamnă, iar până pe 22 martie se vor desfășura evaluările psihosomatice  ale copiilor care împlinesc 6 ani după începerea anului școlar.

Pe 29 martie se vor afișa în școli și pe site-ul inspectoratului școlar liste cu copiii înmatriculați, precum și numărul de locuri rămase libere și listele ce cuprind numele copiilor neînscriși după prima etapă. După finalizarea primei etape de înscrieri, începând cu 1 aprilie este programată o a doua etapă de înscriere a copiilor la clasa pregătitoare. Astfel, pe 1 aprilie se vor afișa listele cu locurile rămase libere și unitățile în care au mai rămas locuri disponibile. În intervalul 2 – 8 aprilie va avea loc depunerea cererii-tip de înscriere la secretariatul școlii aflate pe prima poziție dintre cele trei opțiuni exprimate pentru etapa a doua, de către părinții copiilor care nu au fost cuprinși în nicio unitate de învățământ în etapa anterioară sau care nu au participat la prima etapă.

Pe 11 aprilie, la fiecare școală vor fi publicate listele finale cu copiii înscriși în clasa pregătitoare. În intervalul 12– 19 aprilie este programată centralizarea și soluționarea de către inspectoratul școlar a cererilor părinților copiilor care nu au fost încă înscriși la vreo unitate de învățământ. Urmează apoi soluționarea de către inspectoratul școlar a oricărei alte situații referitoare la înscrierea în învățământul primar.

 

Părinții trebuie să respecte câteva reguli

Trebuie știut faptul că părinții cu copii care împlinesc 6 ani până la data de 31 august 2019 inclusiv sunt obligați să își înscrie copiii în clasa pregătitoare, la școala pe care o agreează, spre deosebire de anii trecuți când în prima etapă trebuiau să îi înscrie doar la școala de circumscripție, cu mențiunea că în cazul în care numărul cererilor este mai mare decât cel al locurilor disponibile, vor exista criterii de departajare.

Părinții sau împuterniciții legali ai copiilor care împlinesc vârsta de 6 ani în perioada 1 septembrie – 31 decembrie 2019 pot să îi înscrie pe aceștia în clasa pregătitoare numai după ce cei mici susțin evaluarea psihosomatică și dacă dezvoltarea lor psihosomatică este corespunzătoare. Părinții copiilor care fac 6 ani în perioada 1 septembrie – 31 decembrie 2019, care nu optează pentru înscrierea copiilor în clasa pregătitoare în anul școlar 2019-2020 sau pentru care evaluarea psihosomatică arată că nu pot parcurge cu succes clasa pregătitoare, îi vor înscrie pe aceștia la grădiniță, în grupa mare.

Precizăm că evaluarea dezvoltării psihosomatice a copiilor se efectuează în școlile de stat și în Centrele Județene de Resurse și Asistență Educațională.

 

Ai un copil înscris la școală, al doilea poate merge tot acolo

În cazurile în care numărul solicitărilor depășește numărul locurilor disponibile, există o serie de criterii de departajare a dosarelor, dintre care amintim: existența unui certificat medical de încadrare în grad de handicap a copilului; existența unui document care dovedește că este orfan de ambii părinți. Situația copilului care provine de la o casă de copii/ un centru de plasament/ plasament familial se asimilează situației copilului orfan de ambii părinți; existența unui document care dovedește că este orfan de un singur părinte; existența unui frate/ a unei surori înmatriculat/ înmatriculate în unitatea de învățământ respectivă.

Repartizarea copiilor se face în ordinea descrescătoare a numărului de criterii generale de departajare cumulate de către fiecare copil: se repartizează la început copiii care îndeplinesc trei dintre criterii, apoi copiii care îndeplinesc două dintre criterii și, în final, copiii care îndeplinesc doar unul dintre criterii. De menționat este faptul că aceste criterii specifice de departajare sunt elaborate de fiecare unitate de învățământ în parte și se aplică după criteriile generale.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?