Ediția: Vineri 3 Mai 2024. Nr. 6617
Ediția: Vineri 3 Mai 2024. Nr. 6617

Starea învățământului vrâncean: a scăzut numărul școlilor; „foarte bine“ pentru inspectorii școlari

Conducerea Inspectoratului Școlar Județean (IȘJ) Vrancea a publicat pe  site-ul instituției un document în care este prezentată starea învățământului vrâncean în anul școlar 2017-2018, prin raportate la ultimii aproximativ 10 ani. În document pot fi citite informații despre toate examenele din timpul anului, respectiv Evaluarea Națională de la clasa a VIII-a și examenul național de Bacalaureat, despre olimpiade sau alte concursuri școlare. În același document sunt prezentate și date și cu privire la concursurile și examenele susținute de dascăli sau de persoanele care au vrut să intre în sistemul de învățământ, precum concursaul național de titularizare, examenul național de definitivat, susținerea  gradelor didactice II și I până în sesiunea 2019-2020.

Consfăturile cadrelor didactice sau cercurile pedagogice sunt pe larg prezentate în documentul care a fost trimis în urmă cu două zile la Ministerul Educației Naționale. Din același document aflăm că inspectorii școlari cunosc foarte bine legislația în domeniu și au respectat toate reglementările apărute în sistemul educațional, s-au îngrijit de organizarea concursurilor județene și naționale, au făcut inspecții.

”Calitatea şi eficienţa managementului unei unităţi şcolare îşi pune amprenta asupra întregii activităţi, cât şi asupra rezultatelor acesteia. Activităţile unui bun manager încep cu proiectarea/ planificarea obiectivelor strategice, pe termen mediu şi cele operaţionale, cu stabilirea resurselor de toate tipurile, continuă cu monitorizarea realizării celor planificate, cu îndrumarea şi controlul şi se încheie cu evaluările periodice şi cele finale. După cum se observă, acest lanţ de activităţi necesită o bună pregătire managerială a directorilor, expertiză profesională, efort intelectual şi chiar fizic, când ai în subordine multe structuri, şi antrenează un şir lung de responsabilităţi şi implicare, în primul rând a echipei manageriale, dar şi a tuturor membrilor organizaţiei şcolare. Pornind de la considerentele enumerate mai sus, activităţile managerilor şcolari au fost atent monitorizate de către Inspectoratul Şcolar Judeţean Vrancea, atât în cadrul evaluărilor în vederea acordării calificativelor anuale, cât şi în cadrul inspecţiilor de evaluare instituţională. Apreciem că directorii unităţilor de învăţământ au conştientizat importanţa muncii”, se arată în document, la capitolul management.

Trebuie spus că toți directorii de școli au primit calificativul ”Foarte Bine” pentru activitățile de management în anul școlar 2017-2018. Același calificativ de ”Foarte bine” l-au primit și inspectorii școlari. Din același raport aflăm că în ultimii 7 ani a scăzut numărul de școli din județ de la 553, în anul școlar 2010-2011, la 477, în anul școlar 2017-2018. A crescut în schimb numărul de unități școlare în învățământul simultan. Astfel, de la 279 de clase și 3755 de elevi în anul școlar 2009- 2010 la 401 clase și 6564 de elevi în anul școlar 2017- 2018. În mediul urban avem 26.697 de elevi, față de 26.668 de elevi în anul școlar 2010- 2011.

În documentul intitulat ”starea învățământului vrâncean” pot fi aflate informații referitoare la contextul legislativ instituțional, domeniul economic și administrativ, date privitoare la rețeau școlară din anul școlar 2017-2018, învățământul particular și alternativele educaționale, programe sociale, management, obiective specifice, management educațional. De asemenea, documentul mai include un raport despre programul ”școala altfel”, un raport despre proiectele educaționale, date despre managementul resurselor umane, date despre inspecțiile școlare, activități metodico-științifice și de perfecționare, activități suplimentare sau complementare cu elevii, centre de excelență, examene naționale ori de admitere.

 

1 COMENTARIU

  1. NIVELUL PERFORMANT AL ELEVULUI NU ESTE ASIGURAT DOAR DE CONDITIILE DE PREDARE-INVARE-EVALUARE DIN SCOALA SAU RESURSE MATERIALE,CI SI DE MEDIUL FAMILIAL,COMPONENTA FINANCIARA (SUNT SAU NU SUNT BANI DE A PLATI TRANSPORTUL ELEVILOR) SAU CONFLICTE PSIHO-SOCIALE (COPII CE TRAIESC IN CENTRU SAU IN PLASAMENT FAMILIAL).DECI,ATENTIE CAND SUSTINEM SAU ACUZAM.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?