Ediția: Luni 20 Mai 2024. Nr. 6628
Ediția: Luni 20 Mai 2024. Nr. 6628

Consiliul Județean a alocat peste 2,7 milioane de lei unor localități vrâncene pentru investiții și plata arieratelor

Consiliul Județean a alocat, ieri, în ședință extraordinară, peste 2,7 milioane de lei unor localități vrâncene. Este vorba de repartizarea pe unităţi administrativ-teritoriale a sumelor din cotele din impozitul pe venit pentru echilibrarea bugetelor locale pe anul 2018, alocate judeţului Vrancea prin Decizia AJFP Vrancea nr.16/2018. Potrivit prevederilor art.33 din Legea 273/2006, privind finanţele publice locale, cu modificările şi completările ulterioare, consiliilor judeţene le revin unele responsabilităţi pe linia repartizării sumelor defalcate din TVA şi a unor sume din cotele defalcate din impozitul pe venit pentru echilibrarea bugetelor locale. Pe lista localităților care au primit bani se află: Adjud-600 mii lei, Mărășești-250 mii lei, Odobești-450 mii lei, Panciu-150 mii lei, Popești-250 mii lei, Reghiu și Obrejița-câte 100 mii lei, Cîrligele-59 mii lei, Andreiașu de Jos, Bîrsești, Cîmpuri, Movilița, Nereju, Slobozia Bradului și Soveja care primesc câte 50 de mii de lei.

Și la acest proiect de hotărâre consilierii liberali s-au declarat nemulțuiți de modul în care au fost împărțiți cei 2,78 milioane de lei. Asta în condițiile în care trei localități care au primit bani sunt conduse de primari liberali. Vicepreședintele Consiliului Județean Vrancea, Ionel Cel Mare, le-a explicat că repartizarea sumelor s-a făcut în funcție de vechimea arieratelor înregistrate la Direcția Finanțelor Publice Vrancea și nu după alte criterii. ,,Este vorba de sume alocate pentru achitarea arieratelor provenite din neplata cheltuielilor de funcționare și/sau de capital în ordinea cronologică a vechimii lor, precum şi pentru susţinerea proiectelor de dezvoltare locală şi pentru proiecte de infrastructură care necesită cofinanţare locală”, a afirmat vicepreședintele Ionel Cel Mare.

Acesta a arătat că toate localitățile care au primit bani aveau arierate mai vechi de 90 de zile. ,,Noi am căutat să alocăm niște sumne la acele UAT-uri care sunt într-o situație extremă. De exemplu, Primăria Vidra se află în insolvență și acest lucru poate fi verificat la finanțe. Prin această repartizare am încercat să îmbunătățim situația acestor UAT-uri”, a explicat și directorul Direcției Economice, Dumitru Diță. Cu toate aceste explicații, și chiar dacă pe lista localităților care primesc bani se află și localități conduse de primari liberali, consilierii PNL au votat împotriva proiectului de hotărâre. Sumele repartizate pe fiecare unitate administrativ-teritorială vor fi incluse în bugetul local al fiecărei unităţi administrativ-teritoriale pe anul 2018.

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?