Ediția: Miercuri 15 Mai 2024. Nr. 6624
Ediția: Miercuri 15 Mai 2024. Nr. 6624

Patru specialiști din CJRAE Vrancea vor participa la un proiect derulat în Islanda

Consiliul Județean Vrancea a aprobat, vineri, în ședință ordinară, derularea proiectului S.E.E. – grant 2014-2021 Addressing Diversity în Education. Proiectul este finanțat prin programul de Educație, Burse, Ucenicie și Antreprenoriatul Tinerilor în România, în cadrul Granturilor SEE – Mecanismul Financiar 2014-2021. Addressing Diversity în Education este un proiect de mobilitate pentru experți din învățământul școlar prin care se finanțează participarea a patru specialiști din C.J.R.A.E. Vrancea (trei consilieri școlari și un profesor logoped) la activitatea mixtă de învățare în Islanda (2 zile de job-shadowing și 7 zile de curs structurat), împreună cu cadre didactice din Uniunea Europeană.

Proiectul a fost aprobat spre finanțare de A.N.P.C.D.E.F.P. la termenul 31.05.2018, finanțarea acordată fiind de maxim 14.280 euro, reprezentând 100% din valoarea cheltuielilor eligibile (implementarea proiectului nu necesită cofinanțare din partea beneficiarului). Din această suma, 85%, adică 12138 euro, reprezintă grant SEE și 15 %, adică 2 142 euro, reprezintă cofinanțarea din bugetul local. Acesta este implementat în perioada 01.09.2018-31.08.2019 de Centrul Județean de Resurse și Asistență Educațională Vrancea (beneficiar) în parteneriat cu InterCultural Iceland (partener din statele donatoare). Proiectul Addressing Diversity în Education este implementat de C.J.R.A.E. Vrancea în contextul nevoilor instituționale şi profesionale de integrare a expertizei internaționale în activităţile de asistenţă educaţională desfăşurate de specialiștii instituţiei în unitătile şcolare din județul Vrancea, iar implementarea proiectului are în vedere compensarea resurselor bugetare limitate în privinţa formării continue şi dezvoltării profesionale a cadrelor didactice.

Principalele obiective ale proiectului sunt: Dezvoltarea competențelor profesionale ale celor patru experți educaționali participanți la activităţile internaționale de învăţare în privinţa educației incluzive prin participarea la 2 zile de job-shadowing şi 7 zile de curs structurat, ambele activităţi fiind organizate de InterCultural Iceland; Dezvoltarea unor elemente de curriculum şi a unui program de training pe tematică educației interculturale şi incluziunii educaționale.

,,C.J.R.A.E. consideră că, pe termen lung, dezvoltarea competențelor profesionale ale personalului propriu va contribui la dezvoltarea unui climat incluziv în școlile din județ, creând un climat educațional care permite fiecărui copil să se simtă important”, se arată în referatul care însoțește proiectul de hotărâre.

În foto: Liliana Jeni Mihai, director CJRAE

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?