Ediția: Joi 18 iulie 2024 Nr. 6673
Ediția: Joi 18 iulie 2024 Nr. 6673

Et in Spania ego! Proiect Erasmus+ Dezvoltarea Colegiului Tehnic


În cadrul proiectului Erasmus+ Dezvoltarea Colegiului Tehnic „Gheorghe Asachi” prin strategii inovatoare de management și de predare, a avut loc în perioada 3.03.2017-11.03.2017 primul flux de mobilități de învățare pentru profesorii acestei instituții. Cinci profesori, Mihaela Bacău, Daniela Ciolpan, Maria Drăgan, Adriana Măimăscu și Nicoleta Mircea, au participat la cursul „Innovative Skills in ICT Through Collaborative and Project-Based Teaching and Learning” care a avut loc în Spania, la Alcala de Henares, locul nașterii celui mai mare scriitor spaniol, Miguel de Cervantes.
Obiectivul general al cursului vizează implementarea de către profesorii din spațiul european a unor strategii inovatoare de utilizare a instrumentelor TIC (Webquest, Web 2.0 – Blogs, Webs, Twitter, eTwinning) în activitățile de predare-învățare-evaluare într-o abordare bazată pe colaborare și proiect.

Reflecții pedagogice și culturale ale profesorilor implicați
    Adriana Măimăscu, profesor limba română: „Informațiile ne-au fost furnizate de Cervantes Training și, în cele șapte zile de curs, am aflat că metodele tradiționale de predare pot fi alternate cu cele moderne, mai potrivite cu modul de structurare a creierului adolescenților de astăzi. Astfel, WebQuest (en. quest = căutare) este informarea independentă a elevului, din spațiul online, urmând linkuri date de profesor, pe o temă dată; Collaborative and Cooperative Work este o strategie de predare și de învățare în care elevii explorează împreună o problemă importantă sau creează împreună un proiect prin metode ca: inteligențele multiple; pălăriile gânditoare; caruselul; mozaicul; frisco; seminarul socratic; masa rotundă/ cercul; partenerul de sprijin; tehnica acvariului; schimbă perechea etc.; Web 2.0 se referă la Social Media (Wiki-uri – Wikipedia, bloguri, rețele de socializare). Tot aici am aflat despre eTwinning, cea mai mare comunitate a profesorilor și elevilor din Europa, prin care școlile pot face schimb de bune practici sau pot propune proiecte internaționale. Pentru mine, călătoria în Spania a fost o oportunitate să-mi pun problema învățării limbii engleze într-un mod temeinic, astfel că îmi propun să-mi perfecționez abilitatea de a vorbi în engleză. De asemenea, vreau să am lecții interesante adecvate adolescenților din secolul XXI, încât demersul meu didactic să fie eficient. Aș vrea să interacționez cu oameni din alte școli, din străinătate, pentru o mai bună înțelegere a lumii în care trăiesc”.

    Maria Drăgan, profesor limba română: „Ne-am simțit într-un mod aparte în încăperile Palatului Regal din Madrid unde mari personalități din trecut au influențat soarta lumii…Mi-au rămas în minte chipurile elevilor de 7-8 anișori veniți la Palat pentru a studia istoria Spaniei. Așezați pe jos, în imensa curte, alături de profesor, în cerc, ascultau tăcuți povestea și priveau curioși clădirile impresionante. Pe o stradă în Alcala de Henares, în apropierea gării, un grup de liceeni însoțiți de un profesor ascultau explicațiile acestuia rostite la un microfon pentru a putea fi auzit. Clar! Copiii înțeleg și învață mult mai ușor dacă li se oferă exemple practice! Ieșirea din bancă, din școală înseamnă învățare! Am conștientizat că uneori ne complicăm sarcinile de lucru cu amănunte peste care putem trece, fără să afectăm valoarea rezultatului muncii”.

    Mircea Nicoleta, profesor matematică: „Prima sarcină în care am fost implicată într-o echipă mixtă a fost găsirea unor avantaje și dezavantaje ale învățării prin cooperare. Mi-a făcut plăcere să discut din nou în engleză cu membrele echipei, am aflat că în Irlanda elevii au un jurnal în care scriu zilnic despre cele mai atractive și interesante lucruri învățate în acea zi la școală; trebuie să recunosc însă, am fost puțin intimidată de fluența cu care vorbeau acestea (Carol Kelly, Irlanda, profesor de matematică în „Adult education”; Leane Lace, Letonia, profesor de limba engleză; Dagmar Savnik, Slovenia, prof. Informatică). Sper ca legăturile create să ne aducă oportunități de viitor, continuarea proiectului și colaborarea pe viitor cu școli din alte țări. Voi încerca să țin legătura cu cei pe care i-am cunoscut, să aplic la clasă metodele învățate, să-mi creez un blog personal, să-i inspir și să-i încurajez, permanent, pe cei din jurul meu”.

    Ciolpan Daniela, profesor religie: „Formatorii au pus un accent deosebit pe colaborarea între cursanții de diferite naționalități. O relație deosebită s-a stabilit între mine și echipele greacă și poloneză. Din echipa venită din Grecia a făcut parte o profesoară care predă disciplina Religie, cu care am stabilit relații mai apropiate, intenționând ca în viitor să realizăm proiecte comune. Consider că întâlnirea într-un mediu modern și prietenos a unor persoane care au o profesie comună, dar care provin din medii culturale și lingvistice diferite este cel mai mare câștig al acestui tip de proiect, în acest fel creându-se un mediu propice schimbului de experiență și cooperării interculturale și interdisciplinare la nivel european”.

    Bacău Mihaela, profesor economie: „Toate activitățile au constituit exemple de bune practici. Mi-aș dori să lucrăm cu același profesionalism în toate domeniile de activitate. Am apreciat seriozitatea și simțul de responsabilitate în ceea ce privește îndeplinirea sarcinilor de serviciu la diverși oameni: formatorul de curs, chelneri, recepționeri, vânzători, șoferi.
Consider că activitățile la care am participat m-au ajutat să mă perfecționez, să îmi dezvolt competențele digitale și de comunicare în limba engleză pentru a accesa cunoștințe și resurse inovatoare disponibile în mediul educațional European. Doresc să realizez proiecte în colaborare cu țări precum Grecia, Polonia și Lituania. Școala viitorului va deveni cu siguranță un laborator viu al calculatoarelor, care va pregăti elevii să rezolve cu ușurință probleme, să fie creativi și capabili să ia decizii optime. Creșterea nivelului de cunoștințe în domeniul strategiilor inovatoare de predare folosind instrumente TIC mă vor ajuta să aplic la clasa noi metode care au în centrul atenției interesele elevilor privind accesarea informației și folosirea ei în mod cât mai eficient”.

Prof. Marinela Anghel, coordonator proiect

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?