Ediția: Luni 20 Mai 2024. Nr. 6628
Ediția: Luni 20 Mai 2024. Nr. 6628

Firmă din Focșani reclamată la Protecția Consumatorilor pentru revizia la centrala termică dintr-un apartament


O familie din Focșani a reclamat la Protecția Consumatorilor o firmă care execută verificări la centralele termice. Andreea Iorga spune că, a doua zi după revizia obligatorie la centrala termică, a găsit bucătăria inundată cu apă de la centrala termică, unde manometrul indica presiunea la maxim. Acuzațiile familiei sunt îndreptate către firma care a făcut revizia obligatorie și care, spun focșănenii, ar fi trebuit să le spună că există o problemă la centrală. Mai ales că ulterior li s-a spus că este o defecțiune comună acestui tip de centrală termică. I s-ar fi spus că „robinetul de alimentare are o bilă de teflon care s-a zgâriat și nu mai închide intrarea apei în instalație”. „Vineri a venit persoana de la firmă, a desfăcut centrala, a cerut și un aspirator să curețe și a spus că nu sunt probleme. Nu ne-a spus că ar putea apărea probleme. A doua zi, bucătăria era inundată iar presiunea centralei era la maxim. Când am discutat cu cei de la firma care a făcut revizia despre ce s-a întâmplat, mi-au spus că este o problemă comună acestor centrale și, dacă se umblă la acel robinet, atunci cedează. Când le-am spus să își asume acest lucru, cei de la firmă nu au dorit. Apoi ne-au transmis că să achităm măcar jumătate din cheltuieli iar la final să plătim măcar 50 de lei. Le-am spus că trebuie să își asume greșeala, pentru că pot fi și alte probleme în centrală”, ne-a spus Andreea Iorga. Aceasta ne-a precizat că a contact deja o altă firmă din municipiu, reprezentat al producătorului centralei, care să analizeze ceea ce s-a întâmplat. Cazul este investigat atât de Protecția Consumatorilor dar și de inspectoratul teritorial ISCIR Bacău, unde a fost trimisă o sesizare.
    Situația este prezentată diferit de administratorul firmei, Vali Simion. Acesta a arătat că nu poate fi imputată firmei dacă s-a stricat o componentă a centralei termice. Administratorul a explicat că verificările obligatorii la centralele termice sunt precum ITP-ul la autovehicule, unde se controlează dacă mașina funcționează în parametri normali și nu poate fi tras la răspundere dacă ulterior se strică ambreiajul sau cutia de viteze. Modul în care a fost realizată revizia a fost prezentat și la întâlnirea de la Protecția Consumatorilor iar acum se așteaptă răspunsul acestei instituții. „Este o piesă unde oricine ar fi făcut o manevră la ea s-ar fi defectat. Se știe că este un defect de fabricație al producătorului. Am încercat să ajungem la o înțelegere cu dânsa dar nu dorește iar în acest caz i-am spus să urmeze procedurile legale. Dacă este vina noastră, noi vă despăgubim cu această piesă. Cu siguranță vom avea câștig de cauză.
Nimeni nu poate ști ce se întâmplă pe viitor, orice aparat se poate defecta. Aceste probleme apar la centrale de 7-8 ani, nicidecum la centrale cum are doamna, de trei ani. Nu aveam cum să ne dăm seama de acest lucru. La plecare noastră, doamna a semna procesul verbal iar centrala funcționa. Noi nu am demontat acel robinet de pe centrală, am făcut doar manevrele de încărcare și descărcare. Și nouă ni se pare suspect că s-a întâmplat a doua zi. Am încercat să o ajutăm, să ajungem la o înțelegere și să plătească mai puțin dar nu au dorit acest lucru. În aceste condiții, atât timp cât nu ne aduce o confirmare, de la producător, de la un expert, că este din vina noastră, noi nu putem plăti”
, ne-a spus Vali Simion.

6 COMENTARII

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?