Ediția: Sâmbătă 27 aprilie 2024 Nr. 6613
Ediția: Sâmbătă 27 aprilie 2024 Nr. 6613

Pricopie: Problema monitorizării copiilor care nu sunt în școală este una serioasă


Ministrul Educației, Remus Pricopie, a declarat miercuri că problema monitorizării copiilor care nu sunt în școală este una serioasă și a afirmat că din cauza mobilității familiilor, în special în Uniunea Europeană, autoritățile au mai puține informații referitoare la școlarizarea copiilor. „Problema este cum monitorizezi copiii care nu sunt în școală. Ce faci cu copiii care nu vin la școală și în România din păcate există asemenea cazuri. După Revoluție când nu am mai avut bariera vizelor, mobilitatea familiilor românești a crescut” a spus Pricopie, în deschiderea unui workshop  internațional organizat de UNICEF.
Pricopie a mai afirmat că specialiștii care participă la workshopul de la București doresc să identifice metode „care să fie aplicate nu numai în România, ci și în alte țări”, referitor la problema monitorizării copiilor aflați în afara sistemului de învățământ. Totodată Pricopie a amintit, în discursul său de deschidere, că își dorește ca în perioada 2018-2019 sistemul educațional românesc să se dezvolte în asemenea manieră încât toți copiii să înceapă grădinița la 3 ani.
La rândul său, reprezentantul UNICEF în România, Sandie Blanchet, a amintit că evenimentul de la București este primul workshop regional organizat vreodată pe tema monitorizării copiilor aflați în afara sistemului de învățământ și a celor cu risc de abandon școlar. Atelierul se desfășoară între 3 și 5 decembrie și găzduiește delegații din 12 țări. „În România, UNICEF, împreună cu autoritățile centrale și locale, a lansat recent un nou proiect-pilot în 45 de comune. Scopul acestuia este de a dezvolta servicii inovatoare, integrate, de protecție socială, educație și sănătate în județul Bacău, pentru a îmbunătăți viața copiilor și a familiilor lor”, a adăugat Blanchet, care a subliniat că acest tip de servicii ajută la prevenirea abandonului școlar a copiilor care provin din medii defavorizate.
Acest workshop este parte a Inițiativei Globale privind Copiii aflați în afara Sistemului de Învățământ, lansată în 2010 de UNICEF și Institutul de Statistică UNESCO.
 

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?