Ediția: Vineri 3 Mai 2024. Nr. 6617
Ediția: Vineri 3 Mai 2024. Nr. 6617

Combinaţie liberală cu sediul AJOFM de la Vidra


Liberalii vor să transforme consilierea șomerilor vrânceni din zona de munte a județului într-o afacere electorală. Zona vizată este Vidra unde funcționează unul dintre cele mai importante puncte teritoriale ale Agenției locale pentru Ocuparea Forței de Muncă Focșani din Vrancea care deservește șomerii din 11 comune vrâncene. Până de curând, această agenție își avea sediul într-un spațiu pus la dispoziție de către Primăria Vidra, așa cum au solicitat reprezentanții AJOFM. Situația s-a schimbat rapid în ultima lună când cei de la AJOFM au solicitat aprobarea din partea conducerii centrale de la București a mutării într-un alt spațiu.  Surse locale spun că spațiul vizat de conducerea AJOFM ar aparține fostului candidat pedelist trecut la PNL, Costel Bebe Marica. Dacă această mutare va fi realizată, o instituție publică ar urma să funcționeze într-un spațiu comercial, recunoscut pentru afișajul electoral agresiv din perioada campaniilor electorale.
Pentru această mutare au fost căutate motive care să dea bine în fața conducerii de la București. Cel mai simplu era ca AJOFM să spună că spațiul nu mai poate fi utilizat și trebuie căutată o locație nouă pentru derularea activităților de consiliere a șomerilor. În luna mai a fost trimisă o adresă către președintele ANOFM, Cristina Barbu în care este descrisă situația actuală a sediului de la Vidra, se solicită mutarea antenei care asigură funcționarea sistemului informatic, iar la sfârșitul documentului se menționează că este solicitat „implicit acceptul de a funcționa într-un spațiu corespunzător importanței și imaginii unei instituții publice”. 
 Documentul conține însă câteva inexactități. În expunerea de motive înaintată președintelui ANOFM, Cristina Barbu, reprezentanții AJOFM susțin că spațiul actual a suferit deteriorări în ultimii ani iar Consiliul Local Vidra nu a mai investit deloc în activitatea de reparații. Mai mult, AJOFM continuă lamentările și spune că nici nu poate să intervină pentru a repara acest spațiu. Pe de o parte pentru că nu are bani în bugetul pentru acest an iar pe de altă parte pentru că nu îi permite statutul de chiriaș. „Amenajarea spațiului însă nu este realizabilă din punctul nostru de vedere, deoarece nu avem sume prevăzute pentru această categorie de cheltuieli în bugetul anului 2014 iar statutul nostru de chiriaș nu ne permite să intervenim, iar proprietarul nu a răspuns favorabil solicitării noastre în acest sens”, se arată în documentul AJOFM. 
 Afirmațiile conducerii AJOFM sunt contrazise însă de contractul de închiriere încheiat cu Primăria Vidra. La articolul 5, Obligațiile locatorului, se arată că această se obligă „să accepte ca locatarul să aducă toate îmbunătățirile necesare, fără a fi nevoie de acordul său prealabil”. Altfel spus, AJOFM putea să efectueze orice fel de lucrări pentru îmbunătățirea condițiilor de la spațiul respectiv iar pentru aceasta nici nu avea nevoie de aprobarea proprietarului spațiului, respectiv a Primăriei Vidra. 
        Primăria Vidra a început renovarea clădirii
 AJOFM a mai justificat necesitatea mutării și prin lipsa unui răspuns favorabil din partea proprietarului clădirii, Primăria Vidra, la solicitarea de a fi renovată clădirea în care funcționează punctul teritorial. Deși contractul de închiriere a fost încheiat la sfârșitul anului trecut, abia la sfârșitul lunii martie a fost trimisă o hârtie către Primăria Vidra prin care se solicita luarea de „măsuri necesare în vederea remedierii situației”. Primarul Nică Micu a repartizat solicitarea către viceprimar pentru a fi stabilite lucrările ce trebuie realizate. Primarul ne-a declarat că în ultima săptămână au început lucrările la spațiul respectiv iar dacă cei de la AJOFM nu îl mai vor, spațiul va rămâne administrației locale. „A fost un spațiu pe care ei l-au ales iar acum au spus că nu mai poate fi locuit. Nu îi înțeleg. Prin contractul de închiriere puteau face orice lucrări pe care le doreau, fără să mai aștepte vreo intervenție din partea noastră. Iar chiria a fost foarte mică. Åžtim cât de importantă este o asemenea instituție publică iar Primăria Vidra nu este atât de săracă încât să apeleze la oamenii nevoiași. Noi vom renova acest spațiu și dacă cei de la AJOFM nu îl mai vor, atunci va rămâne la noi”, ne-a spus primarul Nică Micu. Chiria percepută pentru spațiul de la Vidra este de 400 lei/lună, sumă în care sunt incluse plata utilităților aferente utilizării spațiului, respectiv apă, canal, gunoi, energie electrică. Este o sumă infimă ținând cont că acești bani uneori nu acoperă nici măcar factura la electricitate. 

4 COMENTARII

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?