Ediția:: Luni 17 iunie 2024. Nr. 6650
Ediția:: Luni 17 iunie 2024. Nr. 6650

Au fost reluate lucrările de reabilitare a DN 2D, Focşani -Tîrgu Secuiesc-Braşov


Lucrările de reabilitare și modernizare a DN 2D, Focșani-Vidra – Ojdula-Tîrgu Secuiesc-Brașov au fost reluate. În urma demersurilor făcute de președintele Consiliului Județean Vrancea și al UNCJR, Marian Oprișan, la Guvernul României și Ministerul Transporturilor, au fost alocate fonduri pentru continuarea lucrărilor la această investiție. Angajații UMB Spedition, compania care reabilitează acest drum, sunt în zonă și pregătesc frontul de lucru. „Am reluat lucrările de reabilitare a DN 2D, Focșani-Vidra – Ojdula-Tîrgu Secuiesc-Brașov. În această etapă lucrările vor fi executate până la kilometrul 95, mai exact la limita cu județul Covasna. Lucrările constau în realizarea zidurilor de protecție, subtraversări, colectare ape pluviale, șanțuri, reparații la drumul existent și în final asfaltarea acestui sector de drum”, a declarat inginerul Åžtefan Åžerbu, șeful de lucrări din partea companiei UMB Spedition. Acesta a precizat că în zonă au fost aduși peste 150 de muncitori, specialiști, utilaje specifice activității, dintre care buldozere, excavatoare, autogredere, compactoare, stații de betoane, betoniere, camioane, etc. Inginerul Åžtefan Åžerbu spune că lucrările la acest tronson vor fi finalizate în 4-5 luni. 
        Primii 50 de kilometri din DN 2D, modernizați la standarde europene
 Până în acest moment au fost modernizați și reabilitați primii 50 de kilometri din DN 2D, Focșani-Vidra – Ojdula-Tîrgu Secuiesc-Brașov. Sectorul de drum Focșani-Bîrsești are două benzi de trafic a câte 3,5 metri fiecare, două benzi de încadrare a câte jumătate de metru și încă un metru alocat celor două benzi de acostament, consolidate de o parte și de cealaltă a drumului. În total, partea carosabilă are o lățime de nouă metri. Lucrarea a durat trei ani și a costat 160 milioane de lei. Drumul are o lungime de 118 kilometri, pe care se vor construi sau vor fi modernizate 35 de poduri, cu o lungime totală de 1,2 kilometri. Cel mai lung pod, de 287 de metri, a fost construit peste râul Putna, în localitatea Vidra. De asemenea, au fost sau vor fi construite 6 poduri noi, iar la altele patru va fi schimbată complet suprastructura. Vor fi refăcute, în total, 269 podețe și lărgite alte 24. Proiectul prevede reabilitarea sectorului asfaltat și asfaltarea celor 24 de kilometri de drum pe tronsonul Greșu-Ojdula, refacerea zidurilor de sprijin, a sistemelor de colectare și evacuare a apelor meteorice, refacerea și modernizarea lucrărilor de corecție a torenților. 
 Procedurile de modernizare a acestui drum au început din decembrie 2002, când a fost publicat anunțul de intenție în Monitorul Oficial. Ulterior, pe 12 martie 2003, a fost selectată societatea Solel Boneh Internațional, pentru a realiza lucrarea. În 2004, au fost realizate studiul de fezabilitate și proiectul de execuție, pentru care au fost cheltuiți 2,5 milioane de euro, iar lucrările ar fi trebuit demarate în 2005. Numai că Guvernul liberal a boicotat acest proiect și a renunțat la parteneriatul public-privat încheiat cu societatea Solel Boneh Internațional. Anul trecut, guvernul a aprobat modificarea indicatorilor tehnico-economici aferenți obiectivului de investiții „Reabilitare DN 2D Focșani-Ojdula între km 0+000-km 118+873”.  „A meritat fiecare clipă pe care am petrecut-o la Ministerul Transporturilor, fiecare clipă pe care am petrecut-o cu proiectantul, fiecare clipă pe care am petrecut-o pe acest drum cu constructorul”, a declarat președintele Consiliului Județean Vrancea, Marian Oprișan. 

3 COMENTARII

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?