Ediția: Sâmbătă 4 mai 2024. Nr. 6617
Ediția: Sâmbătă 4 mai 2024. Nr. 6617

Guvernul Ponta a aprobat modificarea indicatorilor tehnico-economici la proiectul de modernizare a DN 2D


   Guvernul Ponta a aprobat, în ședința de ieri, modificarea indicatorilor tehnico-economici aferenți obiectivului de investiții „Reabilitare DN 2D Focșani-Ojdula între km 0+000-km 118+873”. Modificarea survine, cel mai probabil, în vederea asigurări fondurilor necesare pentru continuarea lucrărilor la această investiție, pentru care Guvernul Ponta alocă 67 de milioane de lei. Până în prezent, au fost complet refăcuți și modernizați 50 de kilometri din acest drum. Este vorba de sectorul Focșani – Bîrsești.

   Modificarea indicatorilor tehnico-economici aferenți obiectivului de investiții „Reabilitare DN 2D Focșani-Ojdula între km 0+000-km 118+873” a fost aprobată în ședința de ieri a Guvernului Ponta. În acest fel, vor fi asigurate, cel mai probabil, fondurile necesare pentru continuarea lucrărilor la această investiție. „Guvernul a aprobat această hotărâre care stabilește valoarea totală a investiției de 1.069.643.000 lei, finanțarea efectuându-se de la bugetul de stat, prin bugetul Secretariatului General al Guvernului (SGG) pentru Departamentul pentru Proiecte de Infrastructură și Investiții Străine(DPIIS)„, se arată într-un comunicat de presă al Guvernului. 
   Până în prezent, au fost modernizați și refăcuți primii 50 de kilometri din DN 2D Focșani – Vidra – Ojdula – Tîrgu Secuiesc-Brașov. Este vorba de sectorul de drum Focșani – Bîrsești, care are două benzi de trafic a câte 3,5 metri  fiecare, două benzi de încadrare a câte jumătate de metru și încă un metru alocat celor două benzi de acostament, consolidate de o parte și de cealaltă a drumului. În total, partea carosabilă are o lățime de nouă metri. Lucrarea a durat trei ani și a costat 160 milioane de lei.
   DN 2D Focșani – Vidra – Ojdula – Tîrgu Secuiesc – Brașov are o lungime de 118 kilometri, pe care se vor construi sau vor fi modernizate 35 de poduri, cu o lungime totală de 1,2 kilometri. Cel mai lung pod, de 287 de metri, a fost construit peste râul Putna, în localitatea Vidra. De asemenea, au fost sau vor fi construite 6 poduri noi, iar la altele patru va fi schimbată complet suprastructura. Vor fi refăcute, în total, 269 podețe și lărgite alte 24. Proiectul prevede reabilitarea sectorului asfaltat și asfaltarea celor 24 de kilometri de drum pe tronsonul Greșu-Ojdula, refacerea zidurilor de sprijin, a sistemelor de colectare și evacuare a apelor meteorice, refacerea și modernizarea lucrărilor de corecție a torenților.

Proiect întârziat 10 ani

   Procedurile de modernizare a acestui drum au demarat în decembrie 2002, când a fost publicat anunțul de intenție în Monitorul Oficial. Ulterior, pe 12 martie 2003, a fost selectată societatea Solel Boneh Internațional pentru a realiza lucrarea. În 2004 au fost realizate studiul de fezabilitate și proiectul de execuție, pentru care au fost cheltuiți 2,5 milioane de euro, iar lucrările ar fi trebuit demarate în 2005. Numai că guvernul de atunci, condus de Călin Popescu Tăriceanu, a boicotat acest proiect și a renunțat la parteneriatul public-privat încheiat cu societatea Solel Boneh Internațional. După zeci de demersuri și zeci de memorii depuse la Guvern și ministerele abilitate de către Marian Oprișan, proiectul a fost reluat în 2007, dar cu finanțare integrală de la bugetul de stat, etapizat, până în anul 2013.
   Proiectul are o întârziere de 10 ani, iar finalizarea lui depinde de cât de multe resurse financiare reușesc guvernanții să atragă la bugetul de stat. „A meritat fiecare clipă pe care am petrecut-o la Ministerul Transporturilor, fiecare clipă pe care am petrecut-o cu proiectantul, fiecare clipă pe care am petrecut-o pe acest drum cu constructorul. Dar merită să îi mulțumesc, astăzi, încă o dată, lui Miron Tudor Mitrea, împreună cu care am pus bazele acestui proiect de infrastructură determinant pentru județul Vrancea”, declara în 2011 președintele Consiliului Județean Vrancea, Marian Oprișan.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?