Ediția:: Luni 17 iunie 2024. Nr. 6650
Ediția:: Luni 17 iunie 2024. Nr. 6650

Unii focşăneni fac turism de shopping la Dubai şi Istanbul


   Dubai și Istanbul sunt destinațiile preferate de focșăneni pentru turismul de shopping. Vrâncenii cu bani par să treacă foarte ușor peste criza economică și zboară cu avionul până la Dubai pentru a beneficia de discounturi de până la 70% pentru hainele de firmă. Dacă până în anii trecuți amatorii de chilipiruri fugeau pentru câteva zile la Viena, Milano sau Paris, în ultimul an au apărut alte destinații. Reorientarea este motivată de reducerea prețurilor la pachetele turistice pentru această perioadă a festivalului de shopping cu până la 50% față de anii anteriori, cum este cazul la Dubai.
   Managerul Agetur, Dragoș Horhocea, a declarat că cele mai multe solicitări sunt pentru Turcia, la Istanbul, unde un pachet turistic ajunge la aproximativ 100 de euro de persoană, inclusiv transportul cu autocarul. Iar în cele trei zile de cazare se pot face cumpărături și achiziționa produse originale la un preț redus cu 50%. În plus, prețurile din Turcia sunt mai mici decât în mall-urile din România, deoarece dispar intermediarii și taxele specifice economiei românești. Însă destinația care atrage tot mai mulți clienți cu bani este Dubaiul. Atrași de mirajul arabilor, zeci de vrânceni au ales să profite de ofertele excepționale pentru această perioadă. „În perioada Festivalului de Shopping un pachet turistic cu șapte nopți, transport cu charter costă în jur de 600 euro de persoană, fiind incluse și taxele. Este un preț aproape la jumătate față de anii trecuți când un pachet turistic costa circa o mie de euro și nu erau incluse taxele„, a afirmat Dragoș Horhocea.
   Festivalul de Shopping din Dubai s-a deschis în 1996 din inițiativa guvernului Emiratelor Arabe Unite de a promova comerțul și de atunci a devenit o atracție turistică. Se estimează că anual sunt circa trei milioane de turiști care vizitează Dubaiul în perioada Festivalului și cheltuiesc miliarde de dolari. Este un paradis al cumpărătorilor, aici putând fi găsite cele mai noi produse hi-tech din Japonia, ultimele haine de firmă din Italia sau Franța, bijuteriile din Arabia. Turiștii își pot cheltui banii în peste 400 de magazine de bijuterii, 2 piețe de produse electronice și peste 25 mall-uri de talie internațională. Printre atracțiile Festivalului de Shopping se numără focurile de artificii, spectacolele cu lumini și lasere, prezentările internaționale de modă, concertele de muzică și evenimentele culturale.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?