Ediția: Duminică 26 Mai 2024. Nr. 6633
Ediția: Duminică 26 Mai 2024. Nr. 6633

Final de proiect Copiii singuri acasă, în atenţia Crucii Roşii


Aproximativ 1.700 de copii din Vrancea au părinții plecați în străinătate, potrivit concluziilor rezultate în urma proiectului „Copiii singuri acasă, o problemă a tuturor”. Proiectul a fost realizat de Asociația „Alternative Sociale” Iași împreună cu opt fundații și asociații din Moldova printre care și Filiala de Cruce Roșie Vrancea. Filiala de Cruce Roșie Vrancea a marcat ieri, printr-o conferință de presă, finalul proiectului „Copiii singuri acasă, o pro-blemă care ne privește pe toți”, derulat de Coaliția regională de luptă împotriva efectelor negative ale migrației în care instituția de caritate vrînceană este parte. Potrivit celor declarate de Lidia Boc, coordonatorul local al programului, acesta a avut ca obiective: creșterea gradului de conștientizare a nivelului de informare a po-pulației regiunii Moldova cu privire la problemele sociale, psihologice și juridice ale copiilor singuri acasă; încurajarea unei acțiuni proactive din partea populației regiunii cu privire la pro-blemele copiilor respectivi în vederea raportării cazurilor de copii în dificultate către instituțiile abilitate; crearea unei metodologii de asistență psihologică socială și juridică a copiilor singuri acasă și optimizarea legislației în domeniul protecției copiilor. „Proiectul a fost realizat de Asociația «Alternative Sociale» Iași împreună cu opt fundații și asociații din Moldova. Crucea Roșie Vrancea a avut ca parteneri Inspectoratul Județean de Poliție prin Compartimentul de analiză și prevenire a criminalității, Inspectoratul Åžcolar Județean și Centrul Antidrog. Am avut strînse legături cu Serviciul Social de la care am obținut date statistice cu privire la numărul copiilor rămași singuri acasă. De asemenea, în proiect au lucrat patru voluntari de Cruce Roșie”, a declarat Lidia Boc, coordonatorul local al programului. În cadrul proiectului, Filiala de Cruce Roșie Vrancea a realizat pregătirea echipei de implementare prin reactualizarea unor contracte de parteneriat ale rețelei regionale și a format grupul de voluntari participanți în proiect. De asemenea, a realizat o serie de ca-ravane de informare și de prezentare a proiectului, a finanțatorului și a Coaliției pe trasee din județul nostru, astfel: Focșani, Vîrteșcoiu, Odobești; Focșani, Vidra, Tulnici; Focșani, Nănești, Măicănești, Tătăranu, Răstoaca, Milcovul; Focșani, Odobești, Å¢ifești, Panciu; Focșani, Suraia, Biliești, Vînători, Mircești; Mărășești, Adjud, Boghești; Focșani, Gura Caliței, Vintileasca. „Urmează să mergem, chiar dacă proiectul s-a încheiat și în Homocea și Vizantea. În cadrul acestor caravane au fost organizate dezbateri cu elevi și profesori, au fost împărțite materiale informative și estimăm că aproximativ 15 mii de vrînceni au primit indirect informația prin elevi dar și prin spoturile publicitare difuzate. În total am distribuit 3382 pliante și 740 afișe iar grupul țintă a fost format din 3382 persoane din care 3268 elevi, 114 profesori și 20 asistenți sociali de la primăriile din județ”, a precizat Lidia Boc. Portretul elevului singur acasă În cadrul proiectului a fost realizată, pe baza informa-țiilor culese de membrii Coaliției, o Metodologie de asistență socială, axată pe problematica copiilor ai căror părinți sînt plecați la muncă în străinătate. Totodată, în urma derulării proiectului s-a stabilit că în Vrancea sînt aproximativ 1700 de copii „singuri acasă”, în majoritate îngrijiți de bunici sau de rude, și care nu au ajuns la gesturi extreme așa cum s-a întîmplat în alte județe ale țării. „Asemenea copii sînt în tot județul însă ponderea am observat că este în Focșani, Vidra și Vulturu. Activitățile noastre de informare s-au concretizat și în acțiuni stradale desfășurate cu diverse ocazii și, chiar dacă proiectul s-a încheiat, dorim să continuăm cu acțiuni concrete în teren, pentru crearea unor servicii sociale destinate lor. Noi am încercat să schițăm chiar și un portret al elevului singur acasă, ce poate fi creionat în mare parte prin tușe întunecate precum: insuccesul școlar, depresiile, sindromul aroganței, însingurarea, aderarea la unele secte care le dau impresia unui ajutor dezinteresat. La adolescenți, riscurilor și pericolelor lipsei autorității părintești li se adaugă pericolele vîrstei, crizele inerente”, a subliniat Lidia Boc. Ea a precizat că drumul spre formarea și consolidarea personalității este anevoios și impune intervenția adulților, în special a părinților. Credința că școala poate să suplinească rolul familiei, care a avut o oarecare extindere înainte de revoluție, este complet greșită. „Cele două componente educaționale trebuie să conlucreze spre binele general al copilului. Vîrsta adolescenților este o vîrstă a împlinirilor, acum se încheagă aptitudinile cele mai trainice și se conturează pe dimensiuni relativ stabile caracterul. Adolescența este o vîrstă a recalcitranței, a negației. Impolitețea devine o formă a originalității adolescenților iar spiritul de contradicție este unul dintre caracteristicile importante. În această situație, adolescentul are nevoie de sprijinul părintesc pentru a nu-și pierde echilibrul”, a adăugat Lidia Boc.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?