Ediția: Vineri 17 Mai 2024. Nr. 6626
Ediția: Vineri 17 Mai 2024. Nr. 6626

Focșăneni, mai sunt 714 locuri disponibile în Programul Rabla Local

Focșănenii mai au 714 locuri disponibile pentru a se înscrie în Programul Rabla Local și a beneficia de stimulentul de 3000 lei. Termenul limită de înscriere pe site-ul AFM este 31 august 2023, ora 16.30. Programul Rabla Local se adresează proprietarilor de autovehicule cu o vechime mai mare de 15 ani, cu grad ridicat de poluare. Primarul Cristi Valentin Misăilă a anunțat că ieri erau disponibile 714 locuri pentru casarea autovehiculelor vechi, respectiv un buget de peste 1,7 milioane lei.

Bugetul alocat Focșaniului este echivalent casării unui număr de 1.000 autovehicule uzate. Stimulentul acordat pentru casarea unui autovehicul mai vechi de 15 ani este de 3.000 de lei, din care 2.400 lei este suma alocată din Fondul pentru mediu, iar 600 lei sunt din fondurile proprii ale Primăriei Focșani.

Procedura aprobată de AFM prevede că, după ce se încheie înscrierea, Primăria va primi de la AFM lista cu cetățenii înscriși și va anunța public începerea etapei de primire documente. Persoanele înscrise la AFM trebuie să depună fizic sau să trimită pe adresa de email a primăriei, primarie@focsani.info, mai multe documente necesare obținerii celor 3000 lei. Trebuie depuse următoarele documente: cerere; actul de identitate al proprietarului autoturismului/autoturismelor în copie, semnată ”conform cu originalul” de către solicitant; împuternicire notarială (dacă este cazul); actul de identitate al împuternicitului în copie, semnată ”conform cu originalul” dacă este cazul; actele de proprietate ale autoturismului/autoturismelor (cartea de identitate și certificatul de înmatriculare sau alte documente justificative pentru dreptul de proprietate) – copii semnate ”conform cu originalul; în situaţia în care solicitantul de finanţare este proprietar ca urmare a partajului judiciar sau a dezbaterii procedurii succesorale, acesta va depune la delegat declaraţia pe propria răspundere conform căreia autovehiculul uzat nu a fost folosit de coproprietari/fostul proprietar atât în cadrul Programului, cât şi pentru proiecte ori programe finanţate din alte fonduri publice, fonduri comunitare, inclusiv prin Programul de stimulare a înnoirii Parcului auto naţional 2020-2024 sau prin Programul privind reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră în transporturi, prin promovarea vehiculelor de transport rutier nepoluante şi eficiente din punct de vedere energetic, 2020-2024; în situaţia în care autovehiculul uzat este deţinut în coproprietate, solicitantul de finanţare va depune la delegat şi acordul scris al coproprietarilor privind participarea în cadrul Programului.

Mai trebuie depuse certificatul de atestare fiscală emis de Serviciul Taxe și impozite al Primăriei Municipiului Focșani care să ateste că titularul nu este înregistrat cu obligații restante de plată a taxelor, impozitelor, amenzilor și contribuțiilor către bugetul local; certificatul de atestare fiscală emis de ANAF care să ateste că titularul nu este înregistrat cu obligații restante de plată a taxelor, impozitelor, amenzilor și contribuțiilor către bugetul de stat; cazierul judiciar; contul IBAN unde se va face transferul stimulentului pentru casare; acordul privind prelucrarea datelor cu caracter personal.

După depunerea documentelor menționate mai sus urmează verificarea dosarelor, iar la final vor fi trimise înștiințări dacă actele sunt corecte. Ulterior, va fi semnat contractul și vor fi virați banii în contul beneficiarului.

 

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?