Ediția: Sâmbătă 4 mai 2024. Nr. 6617
Ediția: Sâmbătă 4 mai 2024. Nr. 6617

Trei poduri din județ, dintre care unul vechi de 110 de ani, vor fi reabilitate

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) SA a scos la licitație un contract pentru serviciile de expertiză tehnică a 8 poduri din cadrul Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri (DRDP) Iași, trei dintre acestea fiind din Vrancea. Valoarea totală estimată este de 294.970 lei, durata contractului fiind de 30 zile de la semnarea ordinului de începere. În caietul de sarcini nu sunt doar indicații pentru cei care se gândesc să lucreze la acest proiect, ci și avertismente.

Urmând proverbul „când te-ai fript cu ciorbă sufli și în iaurt”, CNAIR „solicită pentru acest proiect și atenționează viitorul prestator asupra seriozității și profesionalizmului cu care își va îndeplini sarcinile ce îi revin, așa cum sunt descrise în caietul de sarcini, cât și în legislația română în vigoare. CNAIR prin DRDP Iași își rezervă dreptul de a recupera de la prestator orice prejudicii care vor fi generate de întârzierile cauzate de erorile/ lipsa de profesionalism/ superficialitatea tratării studiilor și lucrărilor, de nerespectarea obligațiilor”.

Printre lucrările pe care le solicită CNAIR sunt descrierea fiecărui pod în parte, cu prezentarea stării de degradare, fișa de constatare a stării tehnice, măsuri și soluții de reparații. „Documentele tehnice solicitate vor permite beneficiarului și altor autorități române să le folosească ca documente suport în procesele decizionale, de autorizare, avizare etc și pregătirea documentației de atribuire a contractelor de proiectare și execuție lucrări”, se arată în caietul de sarcini.

În Vrancea, este în atenție podul de pe DN 11A, localizat peste râul Siret, în apropiere de Adjudu Vechi, pod care a fost construit în 1912, iar cea mai recentă reabilitare pe care a „văzut-o” a fost în 2009. „În cadrul ultimelor revizii realizate de către personalul SDN s-a constatat o afuiere agresivă a tălpii fundației la pila nr. 2, fapt ce poate pune în pericol stabilitatea acesteia, inclusiv a suprastructurii. Având în vedere faptul că această pilă se află în albia minoră a râului Siret, debitele mari de apă care se scurg, inclusiv viiturile care pot apărea pe fondul precipitațiilor abundente produc o eroare agresivă a betonului din talpa fundației”, se specifică în caietul de sarcini.

Un al doilea pod în discuție este pe DN 2L, în apropierea localității Străoane, pod care a fost construit în 1963 și care nu a fost niciodată consolidat sau reabilitat. „Conform ultimelor revizii realizate de către personalul SDN au fost identificate următoarele degradări: parapet mana curentă degradat, suprafețe exfoliate, casiuri colmatate, șanț de beton la baza taluzului colmatat cu vegetație, albie pod colmatată în aval și până la pod”, se detaliază în același document.

Ultimul pod pentru care este nevoie de documentații este cel aflat pe DN 2, peste pârâul Caregna, în apropierea localității Pufești. Podul a fost construit în 1951 și nu a fost consolidat sau reabilitat până în zilele noastre.

Celelalte obiective pentru care se vor realiza expertize sunt în județul Galați – pasaj pe DN25, care traversează calea ferată la Drăgănești, un alt pasaj pe DN 2B localizat tot pe o cale ferată, în apropiere de Șendreni, precum și în județul Bacău – pod pe DN 11, în apropierea localității Oituz, cel de pe DN 11 localizat peste pârâul Turlui, în apropiere de Sănduleni, și pe DN 2 în apropiere de Sascut.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?