Ediția: Vineri 3 Mai 2024. Nr. 6617
Ediția: Vineri 3 Mai 2024. Nr. 6617

FOTO: Școala Gimnazială „Duiliu Zamfirescu” Focşani – Activitate transnaţionalǎ de învǎţare Erasmus+ ȋn Lituania

Ȋn perioada 06 – 10 martie 2022 a avut loc prima mobilitate cu elevii în cadrul proiectului Erasmus+ KA229 „CO-Develop E+ Generations” derulat de Școala Gimnazială „Duiliu Zamfirescu” din Focşani. Proiectul a fost aprobat la runda de selecţie 2020 şi a fost extins pȃnă la data de 31.08.2023. Mobilitatea cu elevii a fost organizată la şcoala “Kauno Panemunes pradine mokykla” din Kaunas, Lituania. Au participat echipaje formate din elevi şi profesori din fiecare şcoalǎ partenerǎ (Italia, Serbia, Turcia şi România), care au desfǎşurat activitǎţi împreunǎ cu elevi şi profesori ai şcolii gazde. Școala Gimnazială „Duiliu Zamfirescu” a fost reprezentată de elevii Gruia Carla Maria, Vlad Andreea Alexandra, Resmeriţă Valentina şi Moisă Ştefan Denis, ȋnsoţiţi de profesorii Dănilă Nicolae şi Moisă Florinel.

Obiectivul general al proiectului este dezvoltarea și schimbul de bune practici și metode educaționale inovatoare în a folosi codarea și noile tehnologii la școală, în rândul elevilor cu vârste cuprinse între 10 și 15 ani.

Tema mobilitǎţii din Lituania a fost „Realizarea de povestiri digitale (Digital Storytelling)”.

Obiectivele activitǎţilor de învǎţare au fost urmǎtoarele:

– înțelegerea consecințelor, limitelor și modalităților de valorificare a interacțiunii om-mașină;

– dezvoltarea cooperării între școlile partenere în ceea ce privește schimbul de bune practici în domeniul roboticii;

– modalităţi de prevenire/combatere a cyberbullying-ului;

– îmbunătățirea gândirii computaționale și a comunicării în limba engleză.

Copiii au luat parte la activităţi precum: exerciții de cunoaştere a grupului, realizarea unei poveşti digitale pe tema prevenirii şi combaterii cyberbullying-ului utilizȃnd personaje imaginare, editarea unui film în care personajele implicate sunt partenerii proiectului, construcţia unui Robot (LEGO WEDO/EVO3) şi programarea lui pentru a îndeplini un anumit scop, utilizarea instrumentelor digitale inovatoare (Scratch, Scratch junior) prin care au fost realizate animaţii, astfel încȃt în final să rezulte o conversaţie între două sau mai multe personaje. Activităţile de robotică au alternat cu cele sportive sau muzicale, desfăşurate în aer liber, pe terenul de sport al şcolii gazde, în studioul de muzică, dar şi în studioul de dans al şcolii.

Elevii români au fost remarcaţi şi apreciaţi de organizatori, dar şi de parteneri, pentru seriozitate şi implicare ȋn toate activiţăţile desfăşurate. Programul cultural le-a oferit participanţilor şansa să cunoască aspecte ce ţin de specificul culturii lituaniene – au vizitat Muzeul Naţional de Artă „M. K. Čiurlionis”, au făcut turul oraşului Kaunas şi au vizitat Catedrala din Kaunas, Prisikelimo baznyca, la care se ajunge cu funicularul.

„Acest proiect este o experienţă unică, la care am avut norocul să particip. Timp de cinci zile am trăit experienţe foarte interesante la o şcoală din Kaunas. Am avut un program foarte diversificat: am modelat ceramică, am programat roboţi, am studiat sunetul, am cȃntat la ukulele şi mi-am făcut prieteni noi din ţările partenere. Atmosfera a fost extrem de primitoare şi toţi participanţii au fost prietenoşi. Erasmus+ mi-a schimbat multe puncte de vedere. Voi fi mereu recunoscătoare”, a declarat eleva Vlad Andreea.

„Schimbul Erasmus+ la care am participat a fost o experienţă uimitoare. Deşi din medii total diferite, de vȃrste diferite şi cu preocupări variate, am descoperit multe lucruri în comun cu ceilalţi copii din proiect, ceea ce ne-a permis să legăm prietenii şi să construim amintiri de neuitat”, a adăugat eleva Gruia Carla Maria.

„Mobilitatea în Lituania a fost o oportunitate binevenită atât de învățare, cât și de împărtășire a experiențelor. Timpul petrecut alături de elevi și profesori din patru țări europene în cadrul proiectului de mobilitate ERASMUS+ a căpătat valențe deosebite pentru mine, deoarece am simțit că fiecare zi împreună a fost una cu sens, cu semnificații profunde atât pentru activitățile școlare, cât și pentru viață”, a completat elevul Moisă Denis Ştefan.

„Experienţa pe care am avut-o în Lituania a fost minunată. Participarea copiilor din celelalte ţări a făcut acest proiect foarte distractiv. Programul a fost organizat perfect, activitățile de robotică, muzică și editarea de video “anti-bullying” ne-au încântat pe toți. Șederea la hotelul din Kaunas a fost, de asemenea, o experienţă excepțională.”, a fost declaraţia elevei Resmeriţă Valentina.

„Experiența participării la activitățile proiectului de mobilitate Erasmus+ a fost pentru mine una unică, de o complexitate deosebită. Activitățile derulate nu numai că au răspuns așteptărilor mele, dar, în același timp, mi-au oferit posibilitatea de a interacționa cu profesori din ţările partenere, de a stabili contacte cu alte culturi și civilizații. Am învățat foarte mult unul de la celălalt și am avut parte cu toții de o experiență pozitivă. Conținutul a fost foarte bine structurat, cu multe activități de codare interactive, care reprezintă o modalitate bună de a atinge obiectivele didactice propuse și în același timp de a crea un mediu pozitiv de învățare și, de ce nu, distractiv. Mobilitatea a fost o oportunitate binevenită atât de învățare, cât și de împărtășire a experiențelor la nivel de școli, din medii europene diferite”, a concluzionat profesorul Moisă Florinel.

Consider cǎ aceastǎ mobilitate şi-a atins obiectivele propuse şi a reprezentat o realǎ oportunitate pentru elevii şi profesorii participanţi de îmbunătăţire a abilitǎţilor TIC în utilizarea programării şi creării de prezentări digitale, precum şi de perfecţionare a comunicării în limba engleză, de o mai bunǎ cunoaştere a culturii şi civilizaţiei lituaniene, a sistemelor de educaţie din ţǎrile participante, precum şi a echipelor de proiect din şcolile partenere. Ȋn perioada 9-12 mai a.c., Şcoala Gimnazială „Duiliu Zamfirescu” urmează să fie gazdă în cadrul proiectului; vor participa şi de această dată echipaje formate din elevi şi cadre didactice din şcolile partenere”, a declarat coordonatorul proiectului, profesorul Nicolae Dǎnilǎ.

Acest material reprezintă responsabilitatea exclusivă a autorului, iar A.N.P.C.D.E.F.P și Comisia Europeană nu sunt responsabile pentru modul în care este folosit.

Comunicat de presă

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?