Ediția: Vineri 26 aprilie 2024 Nr. 6613
Ediția: Vineri 26 aprilie 2024 Nr. 6613

Garduri pentru separarea clienților cu și fără certificat verde, în incinta Kaufland

Garduri metalice pentru separarea clienților cu certificat verde și a celor fără acest document au fost instalate în interiorul complexurilor comerciale unde sunt supermaket-urile Kaufland. Montarea gardurilor metalice a fost semnalată în spațiul online în mai multe complexuri comerciale din țară, indicând că este vorba despre o decizie luată la nivelul conducerii executive a lanțului de magazine. Considerată abuzivă și ofensatoare de unii clienți, introducerea gardurilor metalice nu este un moft al comercianților și are doar scopul de a respecta o obligație introdusă de Guvernul Cîțu, prin care se interzice accesul românilor fără certificatul verde în magazinele generale. Practic, măsura luată de cei de la Kaufland are scopul de a separa accesul în magazinele generale din complexurile comerciale, unde este obligatoriu certificatul menționat mai sus, și supermarket, unde acest document nu este obligatoriu.

Decizia luată de Kaufland a stârnit o serie de reacții în mediul online și din partea asociațiilor consumatorilor. Asociația Pro Consumatori (APC) a acuzat că instalarea acestor garduri nu este o măsură necesară în vederea combaterii răspândirii virusului și poate fi considerată o măsură abuzivă și ofensatoare la adresa consumatorilor. „Amplasarea unor garduri metalice de peste 2 metri înălțime pe culoarul interior de acces în vederea delimitării magazinelor Kaufland de alte magazine din incinta acestora, cum ar fi farmacii, cofetării, în care este de asemenea permis accesul consumatorilor nevaccinați, doar ca măsură de prevenție în vederea combaterii răspândirii virusului SARS-CoV-2, este o măsură abuzivă și ofensatoare la adresa consumatorilor. Această acțiune luată la nivelul conducerii executive a SC Kaufland România SCS le amintește românilor de vremurile demult apuse, cum ar fi Zidul Berlinului, în care oamenii erau separați pe criterii ideologice și nu numai! O astfel de măsură nu se poate încadra în categoria celor de prevenire a combaterii răspândirii virusului SARS-CoV-2!”, se arată într-un comunicat al APC, care precizează că a sesizat conducerea executivă a SC Kaufland SCS, Ambasada Germaniei în România, Consiliul Național pentru Combaterea Discriminării și Comitetul Național pentru Situații Speciale de Urgență.

Jurnalistul Victor Ciutacu atrage atenția, într-o postare pe facebook, că „ideea segregării pe bază de hârtie/vaccin” a venit din partea Guvernului, cel care a decis impunerea de restricții pentru românii fără certificatul verde. Noul megahit al oamenilor cu mult timp liber e să suduie în cor, mimetic, Kaufland Romania. O prăvălie în care am călcat de maximum 10 ori în viață, unde nu m-am dus amăgit și de unde nu am venit dezamăgit. Viața mea se desfășoară la fel și cu, și fără existența pe piața românească a gigantului nemțesc. Revenind, motivul marii indignării e gardul, devenit viral, care separă posesorii de certificat verde de cei fără de hârtie la mână. Ca de obicei, fiindcă nu gândirea așezată e caracteristica definitorie a românului, valul indignării colective se duce spre efect, nu la cauză. Mai pe românește și direct pe înțelesul doritorilor de boicot la orice, soluția (da, tâmpită, inestetică, profund dezgustătoare) pe care a găsit-o Kaufland vine ca urmare a imperativului (obligație, pe limba puținteilor) generat de guvern, scrie Victor Ciutacu pe facebook.

Jurnalistul atrage atenția că „nici un deținător de spațiu comercial întreg la minte, care vrea profit, nu faliment, nu se apucă benevol să îngreuneze accesul potențialilor clienți, cu riscul de a-i enerva, scârbi, indigna. Kaufland, suratele și concurența au fost nevoite, pentru a viețui, să se adapteze cerințelor guvernamentale. Și au făcut-o care cum s-a priceput; prost, în cazul care a ridicat temperatura dezbaterii publice la limita fierberii, adaugă Victor Ciutacu.

Scandalul gardurilor metalice a apărut la puțin timp după valul de controale declanșate de Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor la hipermarketurile din capitală. Controalele s-au soldat cu amenzi în valoare de zeci de mii de lei dar și propuneri de suspendare a activității pentru unele magazine. Au fost controlați și sancționați inclusiv comercianții online pentru modul în care au făcut promoțiile în perioada Black Friday. Entuziasmul celor de la ANPC s-a potolit rapid după ce premierul PNL Florin Cîțu l-a demis din funcție pe președintele Autorității, Claudiu Daniel Dolot.

Kaufland nu a remis, până la închiderea ediției, un comunicat de presă pentru a răspunde acuzațiilor din spațiul public.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?