Ediția: Miercuri 8 Mai 2024. Nr. 6618
Ediția: Miercuri 8 Mai 2024. Nr. 6618

FOTO: Două proiecte Erasmus + la Colegiul Economic din Focșani

În anul școlar 2021-2022, Colegiul Economic ,,Mihail Kogălniceanu” din Focșani desfășoară două proiecte Erasmus+: Researching European And Cultural Heritage To Share (R.E.A.C.H.), nr. de referință: 2020-1-FR01-KA229-079896_6, cu țări partenere din Franța (Paris), Grecia (Gerakas Pallinis), Portugalia (Rio Maior), Spania (Figueres), Turcia (Adana), și DIGITAL ICT- DIG-ICT, nr. de referință 2020-1-PL01-KA226-SCH-096040, cu școli partenere din Polonia (Varșovia), Turcia (Nevsehir), Turcia (Emirdag), Grecia (Creta). În octombrie au avut loc primele întâlniri transnaționale, în care profesori din toate țările au participat la cursuri de formare.

Prima mobilitate din cadrul proiectului R.E.A.C.H.s-a desfășurat în Adana, Turcia, în perioada 10-14 octombrie. În prima zi a evenimentului, participanții au fost familiarizați cu moștenirea culturală a Adanei și informați despre Moscheea Yağ, Turnul cu Ceas, Conacul Ramazanoğlu, Școala Imam Hatip, Moscheea Ulu, Podul de Piatră, Parcul Merkez, Moscheea Sabancı Merkez. În a doua zi a mobilității, profesor dr. Inanc Eti, de la Universitatea din Adana, a instruit cadrele didactice în domeniul Creative Drama, învățarea bazată pe proiecte în predarea patrimoniului cultural și creionarea unui plan de lecție despre patrimoniul cultural. În cadrul activităților în care s-au desfășurat activități de teatru de creație și s-a atras atenția asupra existenței legăturilor interculturale și a importanței transferului acestora, cadrele didactice au fost informate în mod special despre modul de includere a transferului și protecția patrimoniului cultural în activitățile de învățământ la clasă. În a treia și ultima zi a mobilității, la Muzeul de Arheologie Adana a fost organizată o activitate privind educația muzeală. Au fost împărtășite informații despre definiția și importanța educației muzeale și au fost organizate trei ateliere de lucru în care s-a plecat de la ideea că utilizarea muzeelor, care sunt medii educaționale alternative pentru școli, ca parte a activităților educaționale, va oferi elevilor medii de învățare prin practică și va contribui la formarea gusturilor, a sentimentelor estetice și a conștientizării istorice. Un profesor din țara gazdă a organizat un atelier de preparare a iaurtului și de pregătire a măslinelor pentru iarnă, care fac parte din moștenirea gastronomică a țării gazdă. La ceremonia de închidere, la care au participat un reprezentant al Ministerului Educației din Turcia și directorul școlii, au fost acordate diplome participanților.

Prima mobilitate din cadrul proiectului DIGITAL ICT- DIG-ICT s-a desfășurat în perioada 25-29 octombrie, la Varșovia, unde au avut loc ateliere de lucru cu toți partenerii din proiect, prezentări ale țărilor participante, discuții legate de evaluarea proiectului, criterii de evaluare, produse finale. Cadrele didactice participante în proiect au beneficiat de cursuri de formare Android Studio Basics, introducerea în școli a sistemelor AL-AR-MR, precum și începerea unui proiect în IDE. Evenimentul transnațional a oferit profesorilor oportunitatea de a descoperi și alte sisteme de învățământ, de a le compara și de a realiza cât de importante sunt aplicațiile mobile și noile metode inovative, cum ar fi hologramele 3D și cum acestea pot fi integrate în orele de curs. „Ideea acestui proiect a plecat de la realitatea cu care noi toți ne confruntăm, și anume faptul că transformarea digitală în educație este inevitabilă și un necesar absolut. Elevii din grupul țintă vor dezvolta aplicații mobile ce vor putea fi de folos nu doar elevilor și cadrelor din unitatea școlară, ci și părinților”, au transmis reprezentanții Colegiul Economic ,,Mihail Kogălniceanu”, implicați în proiect.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?