Ediția: Vineri 3 Mai 2024. Nr. 6617
Ediția: Vineri 3 Mai 2024. Nr. 6617

Amenzi pentru firmele care nu își conectează casele de marcat la sistemul informatic al Finanțelor

Micii comercianți și prestatori de servicii din județ mai au puțin timp la dispoziție pentru conectarea aparatelor de marcat electronice fiscale la sistemul informatic al Ministerului Finanțelor Publice. Administraţia Judeţeană a Finanţelor Publice Vrancea arată că de la 31 martie a fost implementat sistemul informatic naţional de supraveghere şi monitorizare a datelor fiscale al Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală iar agenții economici au obligația să întreprindă demersurile necesare pentru conectarea aparatelor de marcat electronice fiscale (AMEF) la sistem. Procedura de conectare a aparatelor de marcat electronice fiscale a stabilit termenele limită, respectiv 30 iunie 2021 – pentru aparatele de marcat electronice fiscale deținute de operatorii economici încadrați în categoria marilor contribuabili, și 30 noiembrie 2021 pentru aparatele de marcat electronice fiscale deținute de operatorii economici încadrați în categoria contribuabililor mici și mijlocii.

Conectarea AMEF la sistemul informatic al MF-ANAF va presupune renunțarea la anumite declarații care se depun periodic de către contribuabili având ca efect o simplificare a obligațiilor declarative, în eventualitatea realizării cu succes a procesului și transmiterii datelor complete. În vederea evitării supraaglomerării distribuitorilor autorizaţi/unităţilor acreditate/tehnicienilor de service în proximitatea termenelor limită, încurajăm operatorii economici să dispună măsurile ce se impun pentru finalizarea cu succes a demersurilor de conectare a aparatelor de marcat. Operatorii economici care utilizează aparate de marcat electronice fiscale instalate în zone nedeservite de rețele de comunicații electronice au obligația completării și transmiterii declaraţiei prevăzute în Anexa 2 la OpANAF nr. 435/2021, se arată într-un comunicat al AJFP Vrancea.

Finanțiștii precizează că declarația F4110 se completează cu ajutorul programului de asistență pus la dispoziție pe site-ul ANAF în secțiunea Servicii online – Descărcare Declarații și se depune în format PDF, cu fișier XML atașat, semnat electronic, prin mijloace de transmitere la distanță, în conformitate cu prevederile legale în vigoare.

Operatorii economici care depun această declarație își vor îndeplini obligațiile declarative privind datele fiscale înregistrate de aparatele de marcat electronice fiscale, cu respectarea prevederilor referitoare la procedura de transmitere a datelor. Agenții economici pot obține mai multe informații referitoare la procedura de conectare a AMEF la sistemul informatic al MF-ANAF din „Ghidul cu privire la conectarea aparatelor de marcat electronice fiscale la sistemul informatic al MF-ANAF”, disponibil pe site-ul  www.anaf.ro, în secțiunea Servicii online-Aparate de marcat electronice fiscale.

Sunt prevăzute și sancțiuni cuprinse între 8.000 și 10.000 lei pentru firmele care nu respectă obligația de a asigura conectarea la distanță a AMEF, în vederea transmiterii de date fiscale către ANAF.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?