Ediția: Sâmbătă 4 mai 2024. Nr. 6617
Ediția: Sâmbătă 4 mai 2024. Nr. 6617

Cererile unice de plată pentru subvenții europene vor fi transmise online la APIA

Fermierii pot depune online la Agenția de Plăți și Intervenție pentru Agricultură cererile unice de plată pentru campania 2020. Cererile pot fi depuse prin utilizarea aplicației IPA online, mijloacelor electronice de comunicații și sistemul IACS. Astfel, documentele care se prezintă la depunerea cererii unice de plată sau la modificările aduse acesteia, respectiv copie CI/BI/pașaport/certificatul de înregistrare la ONRC/certificatul de înregistrare fiscală, dovadă cont bancar activ, se transmit la APIA, de către fermier/rentier, prin mijloace electronice. În ceea ce privește adeverințele de la primării, se arată că „documentele care dovedesc că terenul agricol se află la dispoziția solicitanților se transmit la APIA, fie de către fermier prin mijloace electronice disponibile sau prin solicitarea online de către centrele județene/locale APIA a adeverințelor privind înscrierea în Registrul agricol și trimiterea acestora de către Primării pe adresele e-mail ale centrelor județene/locale APIA”.

Tot online vor fi transmise și celelalte cereri de plată de către fermieri. Conform APIA, documentele aferente cererilor de plată pentru Măsura privind bunăstarea animalelor, documentele aferente Ajutorului de stat în sectorul creșterii animalelor și cele pentru Ajutorul de stat pentru reducerea accizei la motorina utilizată în agricultură vor fi scanate şi încărcate de către fiecare fermier pe un server extern (FTP) pus la dispoziție de către APIA, unde vor avea drepturi doar de încărcare. „Fermierii vor crea un director cu denumirea societății și județul unde vor încărca formularul de cerere de plată și documentele aferente perioadei pentru care solicită plată. Funcționarii APIA CJ vor avea acces la serverul extern (FTP) și vor descărca documentele aferente fiecărui fermier. Aceste documente vor sta la baza operării datelor în aplicația electronică de gestionare a sprijinului financiar și efectuării verificărilor administrative ulterioare. După finalizarea verificărilor administrative şi aprobarea cantităților de motorină prin ordin MADR funcționarii din cadrul CJ APIA (SMS) vor emite Decizia de plată care va fi transmisă prin mijloace electronice (poșta electronică) fermierilor”, precizează APIA.

Aceeași procedură se aplică și pentru documentele specifice privind acordarea rentei viagere agricolă care se transmit la APIA prin mijloace electronice disponibile, de către rentier/împuternicit/ mandatar/ curator sau prin solicitarea online de către centrele județene/locale APIA a documentelor la primării (contractul/ele de arendare, adeverințe de reziliere, adeverinţe de confirmare a suprafeţei totale existente în proprietatea rentierului).

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?