Ediția: Sâmbătă 27 aprilie 2024 Nr. 6613
Ediția: Sâmbătă 27 aprilie 2024 Nr. 6613

Unde și cine produce populara șampanie Moet & Chandon

Șampania Moet este una dintre cele mai populare șampanii din lume și este întâlnită la petreceri, în cluburi, dar și diverse festivități de premiere. Cu toate acestea, nu mulți cunosc povestea șampaniei Moet, unde este produsă și de către cine.

Istoria șampaniei Moet
Cel care a înființat Moet & Chandon a fost Claude Moet, în 1743. Numele inițial al brandului a fost Moet et Cie, ce se traducea practic ca Moet & Co.. Acesta a început să comercializeze vin pe care îl aducea din regiunea Champagne în Paris, în special datorită cererii mari de vin spumant. Clientela majoritară ce consuma șampanie Moet era formată preponderent din nobili și aristocrați. Compania a devenit Moet & Chandon odată cu alăturarea lui Pierre-Gabriel Chandon, ginerele lui Remy Moet.
Moet a început vânzarea primei sale șampanii vintage în 1842. Brand-ul lor cel mai vândut, Brut Imperial, a fost introdus în anii `60. În 1971, Moet & Chandon s-a unit cu Hennessy Cognac, iar apoi în 1987 s-a unit cu Louis Vuitton, formând LVMH (Louis Vuitton Moet Hennessy), cel mai mare grup de bunuri lux din lume. Moet & Chandon este distribuitorul de șampanie al Casei Regale Britanice.
LMVH are peste 80 000 de angajați și venituri de peste 20 de miliarde de euro. Sub umbrela LMVH, pe lângă Moet & Chandon, se află brand-uri precum Krug, Veuve Clicquot, Mercier, Belvedere, dar și Fendi, Ghivenchy, Kenzo, Marc Jacobs, Guerlain, Bulgari, Hublot, Sephora și Le Bon Marche. Compania a cumpărat anul acesta și 50% din branul de șampanie al rapper-ului Jay-Z, Armand de Brignac.

Șampanie Moet eMAG oferte
Dom Perignon
Sub brand-ul Moet & Chandon se află și șampania Dom Perignon, numită după călugărul Dom Pierre Perignon, un pionier al șampaniei așa cum o știm în ziua de azi. Dom Perignon a fost primul cuvee prestige, șampanie lansată în anul 1921. Este o șampanie vintage, ceea ce înseamnă că este fabricată doar în cei mai buni ani , iar toți strugurii folosiți la fabricarea șampaniei respective sunt culeși în același an.

Producția de șampanie Moet & Chandon
Clasica șampanie Moet Imperial este fabricată din tradiționalul amestec al celor trei soiuri specifice șampaniei: Pinot Noir, Chardonnay și Pinot Meunier. Dar aceasta nu este întreaga poveste. Strugurii sunt culeși de pe sute de parcele localizate în sute de sate din regiunea Champagne din Franța. Astfel, deși soiurile de struguri sunt doar trei, realizarea șampaniei Moet & Chandon este un proces complex. Producția presupune realizarea unei șampanii cu același gust, an de an, iar pentru că strugurii provin din surse diferite, acest lucru poate fi destul de dificil. Practic, Moet produce șampania lor celebră prin combinația foarte precisă de struguri din aceste sute de parcele, asigurându-se că folosește proporțiile corecte pentru a obține gustul cu care și-a obișnuit consumatorii.

Sponsorizări
Moet a fost distribuitorul oficial de șampanie al Formula 1 între 1966 și 1999 și ulterior, din nou, între 2016 și 2017, când Formula 1 a semnat un contract cu producătorul de șampanie, Carbon. Cu toate acestea, în acest an, piloții de Formula 1 nu vor mai sărbători cu șampanie. Tradiția ce exista de mai bine de 50 de ani, însă contractul cu Carbone nu a mai fost prelungit. În schimb, piloții vor sărbători cu un vin spumant produs de Ferrari, în regiunea Trentino. Ferrari nu are nimic în comun cu echipa de Formula 1, fiind o marcă fondată în 1902, cu mult înaintea apariției companiei producătoare de mașini.

Șampanie si vin spumant, comenzi online
Pentru șampania Moet, unul dintre cei mai cunoscuți ambasadori de brand este Roger Federer. Jucătorul de tenis este ambasador încă din 2012, iar relația dintre companie și jucător continuă să fie una foarte puternică. Ba mai mult, Moet & Chandon l-a susținut pe Federer inclusiv în actele sale de caritate realizate prin Fundația Roger Federer.
De curând, Moet & Chandon a colaborat pentru prima dată cu un artist pentru a oferi un design diferit sticlelor de Moet Imperial și Nectar Imperial Rose. Yoon, creative director pentru brand-ul de fashion AMBUSH a fost cea care a gândit noile sticle în ediție limitată.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?