Ediția: Sâmbătă 4 mai 2024. Nr. 6617
Ediția: Sâmbătă 4 mai 2024. Nr. 6617

Cum se obține eșalonarea la plată a datoriilor către stat

Firmele vrâncene și persoanele fizice care vor să beneficieze de eșalonarea la plată a datoriilor la bugetul de stat mai au câteva zile la dispoziție pentru a depune cereri de eșalonare la Administraţia Judeţeană a Finanţelor Publice Vrancea. Această facilitate fiscală este aplicată în cazul contribuabililor care au obligaţii de plată a căror scadență s-a împlinit după data declarării stării de urgenţă. Ea se aplică pe o perioadă de cel mult 12 luni, pentru obligațiile fiscale principale și accesorii datorate după data declarării stării de urgență. Pentru a accesa eșalonarea la plată simplificată nu este necesar să se constituie garanții, ci trebuie doar îndeplinite, cumulativ, următoarele condiții: a) să se depună o cerere până la data de 15 decembrie 2020 inclusiv, sub sancțiunea decăderii. La cerere, se poate anexa graficul de eşalonare cuprinzând cuantumul propus al ratelor de eşalonare; b) să nu se înregistreze obligații fiscale restante la data declarării stării de urgență, nestinse la data eliberării certificatului de atestare fiscală. În cazul în care, la data stării de urgenţă se înregistrează astfel de obligaţii fiscale restante, acestea trebuie stinse până la data eliberării certificatului de atestare fiscală; c) să nu fie în procedura falimentului; d) să nu fie în dizolvare; e) să fie depuse toate declarațiile fiscale până la data eliberării certificatului de atestare fiscală; f) să nu se fi stabilit răspunderea potrivit legislației privind insolvența și/sau răspunderea solidară, potrivit prevederilor art. 25 și 26 din Codul de procedură fiscală. Prin excepție, dacă actele prin care s-a stabilit răspunderea sunt definitive în sistemul căilor administrative și judiciare de atac, iar suma pentru care a fost atrasă răspunderea a fost achitată, condiția se consideră îndeplinită, arată AJFP Vrancea.

Modelul cererii de eșalonare la plată poate fi descărcat pe pagina de internet a ANAF, la linkul – https://bit.ly/3m4cQLS.

Cererea de eșalonare se poate depune la registratura organului fiscal, prin poştă cu confirmare de primire sau prin intermediul serviciului „Spaţiul Privat Virtual”. Finanțiștii arată că cererea de eșalonare la plată va fi soluţionată de organul fiscal în termen de cel mult 5 zile de la data depunerii acesteia. La cerere nu se anexează alte documente, în afara propunerii de grafic de eșalonare. Pe perioada eșalonării la plată se pot depune două cereri de modificare a eșalonării la plată – în situația în care se dorește includerea în eșalonare a obligațiilor care constituie condiție de plată, precum și două cereri de menținere a valabilității eșalonării la plată – în cazul în care a fost pierdută valabilitatea eșalonării la plată, ca urmare a neîndeplinirii condițiilor, precizează AJFP Vrancea.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?