Fiscul a suplimentat documentele pe care le solicită pentru înregistrarea de la distanță în Spațiul Privat Virtual (SPV). Varianta cea mai simplă pentru contribuabili, persoane fizice sau juridice, este să dețină un certificat digital calificat pentru înregistrarea în SPV. În cazul celor are nu au acest certificat, pot solicita înregistrarea și pe bază de nume de utilizator și parolă. Persoanele care vor să se înregistreze n SPV fără să se mai deplaseze pentru autentificare la sediile ANAF, au posibilitatea de a opta ca autentificarea să se realizeze în mediul electronic, în baza unor documente emise de Ministerul Finanțelor Publice și/sau ANAF.
„Aprobarea înrolării în mediul electronic în Spațiul Privat Virtual a persoanelor fizice, care se înregistrează cu nume utilizator și parolă, se realizează prin identificarea cu numerele atribuite următoarelor noi documente:
1. Notificarea privind destinația sumei de 2% sau 3,5% din impozitul anual pe veniturile din salarii și din pensii, pentru susținerea entităților nonprofit/unităților de cult (emise începând cu data de 05.03.2018)
2. Notificare privind nedepunerea în termen a Declarației privind venitul asigurat la sistemul public de pensii (emise începând cu data de 09.10.2017)
3. Notificare privind îndeplinirea condiţiilor de rezidenţă potrivit prevederilor art. 7 şi art. 59 din Codul fiscal sau ale Convenţiei de evitare a dublei impuneri încheiate între România şi _____ de către persoana fizică sosită în România pentru o perioadă mai mare de 183 de zile (emise începând cu data de 07.04.2020)
4. Notificare privind îndeplinirea condiţiilor de rezidenţă potrivit prevederilor art. 7 şi art. 59 din Codul fiscal sau ale Convenţiei de evitare a dublei impuneri încheiate între România şi _____ de către persoana fizică plecată din România pentru o perioadă mai mare de 183 de zile (emise începând cu data de 07.04.2020)
5. Notificare privind nedepunerea în termen a declarației de venit (emise începând cu data de 09.01.2017)
6. Notificare privind nedepunerea la termen a declarației de impunere (emise începând cu data de 09.01.2017)”, arată ANAF.
De asemenea, rămân valabile celelalte documente, respectiv decizie de impune, decizie referitoare la obligaţii de plată accesorii, somație sau numărul scrisorii primită în anul 2018 de la Ministerul Finanțelor Publice, referitoare la înrolarea în acest serviciu.
Spațiul Privat Virtual (SPV) este un serviciu oferit de Fisc atât persoanelor fizice, cât şi persoanelor juridice care permite obţinerea informaţiilor privind situaţia fiscală, depunerea electronică a declaraţiilor fiscale şi primirea electronică a documentelor şi a actelor administrativ fiscale. Documentele comunicate prin Spaţiul Privat Virtual au aceeaşi putere juridică, asemenea celor comunicate prin poştă sau la ghişeu.
Sursa foto: realitateadeneamt.net