Ediția: Luni 20 Mai 2024. Nr. 6628
Ediția: Luni 20 Mai 2024. Nr. 6628

Doar 3.000 de absolvenți vrânceni se întorc la școală; peste 2.500 preferă să continue cursurile online

Astăzi încep cursurile de pregătire pentru susținerea examenelor de Evaluare Națională și Bacalaureat. Potrivit statisticilor realizate de reprezentanții Inspectoratului Școlar Județean (IȘJ) Vrancea, la noi în județ, 3.041 de elevi din anii terminali și-au exprimat dorința de a reveni în unitățile de învățământ. Alți 2.557 de elevi din clasele a VIII-a și a XII-a vor continua cursurile online. Inspectorii școlari dau asigurări că toate unitățile de învățământ din Vrancea au fost verificate și că părinții nu au motive de îngrijorare.

Oamenii și-au făcut treaba!

În Vrancea sunt 5.598 de elevi de clasa a VIII-a și a XII-a care urmează să susțină examenele naționale, însă nu toți au fost încântați de ideea de a reveni la școală sau liceu pentru pregătirea de două săptămâni. Dintr-un total de 3.141 de absolvenți de clasa a VIII-a, 1.916 au anunțat că vor veni la pregătire, în timp ce 1.225 vor continua să asiste la cursuri din fața micilor ecrane. Din cei 2.457 de absolvenți ai claselor a XII-a, 1.125 își vor revedea profesorii față în față, în timp ce 1.332 de colegi de-ai lor vor rămâne acasă, asistând la cursurile online.

Reprezentanții IȘJ Vrancea spun că au fost distribuite măști de protecție în toate unitățile de învățământ din județ. „Am lăsat la latitudinea directorilor hotărârea de a-i împărți pe grupe. Cert este că, în funcție de capacitatea sălilor de clasă, vor fi grupe de 10 sau chiar 12 elevi, și asta, desigur, respectându-se regulile de siguranță. Elevilor care vor face naveta, le va fi decontat transportul. Până la acest moment, nu am primit cereri de cazare în cămine”, a declarat prof. Gabriela Marchitan, inspector școlar general adjunct în cadrul IȘJ Vrancea.

Fiecare copil va utiliza câte două măști pe zi. „Când ajunge la școală, i se va lua temperatura, va primi o mască nouă, iar la plecare, va arunca masca într-un loc special amenajat, și va primi una nouă pe care să o poarte până acasă. Am înțeles de la colegii mei, că directorii au luat legătura cu firme specializate care se vor ocupa de preluarea măștilor, astfel încât să nu fie aruncate la nimereală. De asemenea, știu că unii directori au cerut asistenți medicali în plus, însă îi asigur pe părinți că toate unitățile de învățământ din Vrancea sunt în regulă. Oamenii și-au făcut treaba”, a mai spus Gabriela Marchitan.

Monitorizați la școală, dar pe drum?!

Directorii spun că au luat toate măsurile de siguranță în ceea ce privește revenirea elevilor la școală, însă își fac griji de ceea ce se va întâmpla în momentul în care se termină orele de pregătire. Am stat de vorbă cu prof. Felicia Panaite, directorul Colegiului Național Pedagogic „Spiru Haret” (CNPSH) Focșani care ne-a spus că din cei 200 de elevi de clasa a XII-a, doar 80 ar putea reveni la liceu, și asta mai mult din cauza părinților care se tem pentru siguranța copiilor. Puțini vor fi și cei de clasa a VIII-a care se vor pregăti la școală pentru Evaluarea Națională, și asta pentru că există doar o singură clasă cu 25 de elevi. „Ne așteptăm să revină în jur de 80 de elevi. Unii au mai renunțat. Elevii vor veni pe rând, conform unui grafic, noi suntem supra pregătiți în ceea ce privește dezinfectant, mănuși, ne-a dat și Inspectoratul astăzi, dar noi oricum ne aprovizionasem. Noi luăm toate măsurile în interiorul școlii, am responsabilizat și părinții pentru perioada dinaintea școlii, și cea de după. Când pleacă de la școală, nu știm ce se va întâmpla. Ei nu s-au mai văzut de mult… Să sperăm că vor fi responsabili și nu se vor îmbolnăvi. Am anunțat Inspectoratul și am dat ruta tuturor navetiștilor ca să controleze cum călătoresc copiii, pentru că noi avem foarte mulți navetiști și dacă ei vin buluc într-un microbuz, putem să-i punem la 1 metru distanță?!”, spune prof. Felicia Panaite.

Adio, coleg de bancă!

Elevii vor fi nevoiți să respecte distanțarea socială, astfel că din fiecare clasă de curs a fost scos surplusul de bănci. Fiecare copil va sta singur în bancă, la o distanță de 2 metri unul față de celălalt. Împărțirea pe grupe la clasa a VIII-a a fost mai ușor de realizat, spune directorul CNPSH Focșani, pentru că sunt doar 25 de elevi. Cel mai probabil, doar 20 vor reveni la școală, fiind separați în grupe de câte 10. „La liceu avem șapte clase de-a XII-a, dar nu vin toți. De la unele clase nu vine niciunul, s-au înscris la început, foarte mulți, după aceea s-au retras, și asta din cauza părințiilor care s-au temut. Noi ne așteptăm ca din cei 200 de elevi câți avem la clasele a XII-a, să vină vreo 80. La clasa a VIII-a avem în jur de 25 de elevi, dar nu s-au înscris toți. Am făcut separatoare și prin curte, am transmis pe toate căile de socializare, tot traseul pe care-l vor urma: pe unde urcă, pe unde coboară, tabelele cu clasele, ca să nu se rătăcească prin școală”, mai spune prof. Felicia Panaite. Directorul spune că a achiziționat din timp măști și dezinfectanți pentru elevi, însă sunt binevenite și cele primite de la IȘJ Vrancea.

Copiii nu au voie să mănânce la școală!

Pentru a se asigura că cei 25 de elevi de clasa a VIII-a de la Școala Gimanzială Jitia nu sunt expuși riscului de infectare, Gabriel Lalu, directorul acestei unități de învățământ, ne-a spus că mâncatul la școală este interzis în acestă perioadă. „Avem 25 de elevi de clasa a VIII-a care vor fi împărțiți în trei grupe, toți vor veni la școală pentru pregătire. Programul va fi următorul: prima grupă, în care sunt 8 elevi din Măgura și Cerbu va ajunge la ora 07:40, elevii vor fi consultați de doamna asistentă medicală. Va fi o pauză de 30 de minute, după care la 9:40, prin culoar separat, va veni următoarea grupă. La 11:30 vor veni elevii de la Jitia de Jos și vor termina la ora 13:30. În timpul pauzei nu au voie să mănânce, au telefoanele închise.”

Măștile de la IȘJ Vrancea au ajuns și la elevii de la Jitia. „Dezinfectanți avem, avem și 700 de măști primite de la Inspectoraul Școlar Vrancea. Copiii vor folosi două maști pe zi, una va fi dată la intrare, după ce se vor dezinfecta pe mâini, a doua fiind dată când pleacă spre casă, aruncând-o pe cealaltă. Am făcut contract cu o firmă care să preia măștile utilizate. După ce vor lăsa măștile, se vor dezinfecta și vor ieși pe intrarea 2. Li se va spune și la intrare să nu se șteargă cu mânuțele la ochi, să nu le ducă la năsuc, ca să se protejeze. În pauză avem asistent pe hol, vor ieși câte unul, vor merge la toalete, cu pauze de un minut între ei, dacă într-o grupă vor fi câte 10 elevi”, a precizat prof. Gabriel Lalu. Din cei 25 de elevi de clasa a VIII-a de la Școala Gimanzială Jitia, doar 15-16 maxim au avut acces la internet, spune directorul instituției.

S-au obișnuit cu online-ul

Pentru majoritatea elevilor de clasa a XII-a de la Colegiul Național „Alexandru Ioan Cuza” Focșani, cursurile online rămân o alternativă mult mai bună decât revenirea în bancă, astfel că, astăzi, sunt așteptate doar două grupe formate din aproximativ 7 elevi fiecare. „Vom avea doar două grupe: una va veni de la 09:00, și cealaltă de la 12:00. Atât. Într-o grupă vor fi cam 6-7 elevi. Vor intra pe la intrarea elevilor, vor fi primiți de doamna asistentă care le va lua temperatura și-i va tria. În curtea școlii și pe trotuar au fost marcate semne din 2 în 2 metri, la fel și pe holul școlii până la sala de clasă în care se organizează activitatea. În clasă sunt așezate băncile pentru 10 locuri maxim, dar prima grupă va avea mai puțini. Sunt 177 de elevi de clasa a XII-a, majoritatea manifestându-și dorința să facă pregătirea online pentru că s-au adaptat foarte bine în această formă”, a spus prof. Daniela Sîrghie, directorul Colegiului Național „Alexandru Ioan Cuza” Focșani.

Bacalaureat: Echivalare/recunoaştere a nivelurilor de competenţă la probele de evaluare

Comisiile de Bacalaureat de echivalare şi recunoaştere a competenţelor lingvistice şi digitale din unităţile de învăţământ liceal vor calcula, în perioada 11 – 17 iunie, mediile candidaţilor şi vor asigura echivalarea/recunoaşterea nivelurilor de competenţă la probele de profil, potrivit metodologiei aprobate prin ordin al ministrului Educaţiei, scrie AGERPRES. Ministerul Educaţiei şi Cercetării a emis metodologia de echivalare/recunoaştere a nivelurilor de competenţă din cadrul probelor de evaluare a competenţelor lingvistice şi digitale pentru examenul naţional de Bacalaureat – sesiunea 2020.

Nivelul de competenţă lingvistică de comunicare orală în limba română/în limba maternă se stabileşte în urma echivalării cu media aritmetică, fără rotunjire, a mediilor anuale obţinute de candidat pe parcursul învăţământului liceal la aceste discipline. Prin recunoaşterea şi echivalarea rezultatelor obţinute la disciplina Limba şi literatura română/Limba şi literatura maternă, în clasele a IX-a – a XII-a, candidaţilor li se acordă următoarele niveluri de competenţă lingvistică de comunicare:

* utilizator mediu – pentru media cuprinsă între 5 şi 6,99;

* utilizator avansat – pentru media cuprinsă între 7 şi 8,49;

* utilizator experimentat – pentru media cuprinsă între 8,50 şi 10.

Noua metodologie prevede că nivelul de competenţă lingvistică într-o limbă de circulaţie internaţională din cadrul probei C se stabileşte prin echivalarea cu media aritmetică, fără rotunjire, a mediilor anuale obţinute de candidat pe parcursul învăţământului liceal la disciplina aleasă pentru susţinerea probei, în anii în care a studiat această materie. Potrivit MEC, nivelul unic de competenţă se identifică, în raport cu nivelurile de la A1 la B2, prevăzute în Cadrul european comun de referinţă pentru limbi şi se acordă conform următoarei grile:

* calificativul A1 – pentru media cuprinsă între 5 şi 5,99;

* calificativul A2 – pentru media cuprinsă între 6 şi 6,99;

* calificativul B1 – pentru media cuprinsă între 7 şi 8,49;

* calificativul B2 – pentru media cuprinsă între 8,5 şi 10.

În ceea ce priveşte nivelul de competenţă digitală din cadrul probei D acesta se stabileşte calculând un punctaj de la 5 la 10 pe baza mediei aritmetice, fără rotunjire, a mediilor anuale obţinute de acesta la disciplina Tehnologia informaţiei şi a comunicaţiilor în clasele a IX-a, respectiv a X-a. Nivelul de competenţă digitală se acordă conform următoarei grile:

* utilizator începător – pentru media cuprinsă între 5 şi 5,99;

* utilizator de nivel mediu – pentru media cuprinsă între 6 şi 6,99;

* utilizator avansat – pentru media cuprinsă între 7 şi 8,49;

* utilizator experimentat – pentru media cuprinsă între 8,50 şi 10.

„Candidaţii care nu au studiat disciplina Tehnologia informaţiei şi a comunicaţiilor sau echivalente vor susţine proba de evaluare a competenţelor digitale (proba D) în baza Procedurii Centrului Naţional de Examinare şi Evaluare nr. 177/2019 pentru organizarea şi desfăşurarea probei de evaluare a competenţelor digitale (proba D). Candidaţii care au promovat, pe parcursul învăţământului preuniversitar, examene cu recunoaştere internaţională pentru certificarea competenţelor lingvistice în limbi străine au dreptul la recunoaşterea şi echivalarea rezultatelor obţinute la aceste examene cu proba de evaluare a competenţelor lingvistice într-o limbă de circulaţie internaţională studiată pe parcursul învăţământului liceal – proba C”, a stabilit MEC.

De asemenea, candidaţii care au promovat, pe parcursul învăţământului preuniversitar, examene cu recunoaştere europeană pentru certificarea competenţelor digitale au dreptul la recunoaşterea şi echivalarea rezultatelor obţinute la aceste examene cu proba de evaluare a competenţelor digitale – proba D.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?