Ediția: Vineri 26 aprilie 2024 Nr. 6613
Ediția: Vineri 26 aprilie 2024 Nr. 6613

Părinții – intermediarii copiilor de grădiniță și școală primară, pe timpul suspendării orelor

Dacă elevii de la clasa a V-a în sus se descurcă singuri în a accesa platformele educaționale și a vorbi direct prin intermediul platformelor de comunicare cu profesorii de la clasă, cei mici, preșcolarii și majoritatea din cei de nivel primar au nevoie de părinți. Prin intermediul părinților, aceștia primesc teme de la cadrele didactice de la școală, pe care le efectuează de acasă și totodată, părinții se implică în activitățile educative pe care trebuie să le facă prichindeii. E cert că și în acest caz, așa cum este și cazul celor de nivel gimnazial și liceal, este nevoie de internet, de telefoane și calculatoare, deci de tehnologie modernă. Mai greu este în cazul copiilor care pe timpul zilei sunt lăsați în grija bunicilor care nu sunt chiar atât de îndemânatici în a mânui telefoanele, însă, atunci când părinții se întorc de la serviciu, se ocupă personal de educația lor.

Alina Dima, directoarea Școlii Gimnaziale „Ion Basgan“ Focșani ne-a spus că la școala lor, cadrele didactice folosesc platforma Adservio, acolo unde se încarcă teste și lecții, astfel că elevii sunt la zi cu materia. Teoria este trimisă copiilor prin intermediul acelei platforme și aceștia vor trebui să o transcrie în caiet, dar sunt și sunt situații în care profesorii de biologie, respectiv istorie au transformat teoria în schițe, încât copiilor să le vină mai ușor să o rețină cât și să o copie în caiet. Comunicarea cu părinții este foarte bună, iar copiii erau deja obișnuiți cu învățământul online, pentru că sunt materii ce prevedeau dinainte de această suspendare a cursurilor, ore cu suport electronic și plus că foloseau și la școală filmulețe și documente audio. „Noi la școală avem Adservio (catalog școlar electronic) și domnii învățători încarcă pe această platformă documente, teste, chestionare și teme. Teoria este scrisă exact ca și cum ar fi scrisă pe tablă, iar anumite schițe și planuri vor trebui copiate de copii pe caiet. Colegii de biologie și de istorie au făcut niște planuri astfel încât lecția să li se pară mai ușor copiilor și să o perceapă mai ușor. La clasa I, copiii sunt încurajați să citească cărți de nivel I și să calculeze, în concentrul de 0-10, 0-20 maximum. Comunicarea cu părinții este destul de bună, nu întâmpinăm dificultăți în această privință. Copiilor le place ceea ce facem acum. Manualele care există în prezent, cele după noua programă, prevăd ore cu suport electronic și noi oricum foloseam filmulețe și documente audio “ a spus Alina Dima, directoarea Școlii Gimnaziale „Ion Basgan“ Focșani.

Și la Școala Gimnazială „Alexandru Vlahuță“ din Focșani cadrele didactice sunt în legătură permanentă cu elevii, prin intermediul părinților. Directoarea Valy Țigănuș, îndeamnă părinții să își țină copiii în casă, pentru că nu se știe cu cine intră în contact și de asemenea să fie conștienți că anumite persoane pot fi purtători ai virusului COVID-19, ce nu au simptomatologie, deci nu se știu nici ei înșiși. „Sunt destul de multe aplicații pe care le folosim pentru cei mici. Sunt multe lecții ce pot fi învățate prin joc didactic. Fiecare profesor, diriginte sau învățător are grupuri prin care ține legătura cu părinții copiilor, deci nu am întâmpinat dificultăți din acest punct de vedere. Problema este că mai sunt copiii care încă mai umblă pe străzi. Chiar dacă acum au parte de multe jocuri educative pe calculator și telefon, nu cred ca va fi o problemă când vor reveni la școală, pentru că fiecare cadru didactic are metodele lui încât să-i atragă și să facă în așa fel încât copilul să nu se plictisească. Sfatul meu pentru părinți este să supravegheze mai mult copiii și să-i determine să stea cât mai mult în casă, pentru că nu se știe cu cine vin în contact. Trebuie să fie conștienți că pot fi purtători care nu se știu că sunt purtători și pot veni în contact cu cei mici. Dacă s-a luat această hotărâre de a sta în casă, de ce nu este clar pentru toată lumea?“ se întreabă Valy Țigănuș.

Educatoarele Grădiniței cu Program Prelungit Nr. 1 Focșani au creat pe WhatsApp grupuri prin intermediul cărora țin legătura cu părinții micuților. Directoarea Camelia Vlad ne-a spus că cei mici au caiete speciale pe care lucrează în acest timp, diferite fișe de lucru individuale, precum și diverse activități educative. „Educatoarele au creat pe WhatsApp un grup în care sunt toți părinții și țin legătura în permanență cu aceștia. Ne-am adaptat imediat noilor cerințe de a ține legătura cu copiii și părinții prin intermediul tehnologiei, așa că putem să îi supraveghem pe cei mici chiar și în această perioadă, cu ajutorul părinților. Au caiete speciale pe care lucrează, fișe de lucru individuale și fac diferite activități. Sfătuiesc părinții să își țină copiii în casă, pentru că acum, acesta este cel mai important lucru“ atenționează Camelia Vlad.

Sursa foto: BluParty

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?