Ediția: Duminică 26 Mai 2024. Nr. 6633
Ediția: Duminică 26 Mai 2024. Nr. 6633

GALERIE FOTO: Întâlnire la Consiliul Județean privind realizarea drumului de mare viteză (autostradă) Buzău – Focșani și Focșani-Bacău

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) și Consiliul Județean Vrancea au organizat, ieri, o întâlnire cu primarii localităților din județul Vrancea prin care vor trece tronsoanele drumului de mare viteză (autostradă) Buzău-Focșani și Focșani-Bacău, dar și cu șefii instituțiilor publice implicate în proiect. Este vorba de reprezentanți ai APM, MApN, ANIF, Secției de Drumuri Naționale, SGA, ISU și alți șefi de servicii deconcentrate. Lucrarea se află în faza de elaborare a studiului de fezabilitate și a proiectului tehnic și urmează a fi finalizată până în noiembrie 2020. Aceasta beneficiază de finanțare nerambursabilă alocată în cadrul Programului Operațional Infrastructură Mare 2014-2020.

Scopul întâlnirii a fost acela de a prezenta stadiul în care se află Studiul de fezabilitate și Proiectul tehnic pentru sectoarele drumului de mare viteză Buzău-Focșani și Focșani – Bacău, dar și de a identifica problemele existente în teren vizavi de realizarea acestui drum. La eveniment au participat cei doi vicepreședinți ai Consiliului Județean Vrancea, Dănuț Cristian și Ionel Cel Mare, reprezentanți ai CNAIR și reprezentanți ai firmei de proiectare care realizează Studiul de fezabilitate și Proiectul tehnic al celor două tronsoane de drum de mare viteză. „Astăzi a avut loc o întâlnire de lucru, o întâlnire tehnică solicitată de CNAIR referitoare la elaborarea Studiului de fezabilitate și Proiectului tehnic pentru sectoarele drumului de mare viteza Buzău-Focșani și Focșani-Bacău. Este nevoie de o comuniune în ceea ce privește realizarea acestor documentații la acest nivel. În cadrul întâlnirii s-au purtat discuții referitoare la cele trei variante de traseu pentru drumul de mare viteză propuuse de proiectant. Urmează ca fiecare localitate să analizeze în aria de competență pe unde vor trece acele tronsoane, care sunt obstacolele și care traseu este cel mai fiabil“, a precizat vicepreședintele Consiliului Juudețean Vrancea, Dănuț Cristian.

În cadrul întâlnirii de ieri, firma de proiectare a celor două tronsoane, Consitrans SRL Buzău, a prezentat 3 variante de traseu pentru sectoarele drumului de mare viteza Buzău-Focșani și Focșani-Bacău. „Scopul întâlnirii a fost de a culege mai multe date din teritoriu privind realizarea celor două tronsoane de drum de mare viteză. În perioada următoare vor fi puse la dispoziția CNAIR și Consiliul Județean Vrancea planurile prezentate azi (ieri-n.r.) pentru a coordona culegerea datelor de la fiecare unitate teritorial administrativă și a identifica eventualele probleme existente. În acest sens noi am prezentat trei variante de traseu urmând ca în urma discuțiilor purtate cu primarii localităților prin care trec aceste tronsoane, dar și cu factorii responsabili să se aleagă varianta optimă“, a precizat directorul societății de proiectare Consitrans, Ștefan Enache.

Acesta a afirmat că au fost deja identificate unele probleme punctuale în zona orașelor Focșani și Mărășești, probleme legate de zona prin care va trece drumul expres. La nivelul municipiului Focșani, varianta inițială era prin intravilanul municipiului, cartierul Mîndrești, solicitarea arhitectului municipiului Focșani fiind aceea ca acest drum să treacă prin afara acestui cartier, deci prin extravilanul municipiului Focșani. O situație similară se regăsește și la nivelul orașului Mărășești.

DN 2 E 85 nu mai poate prelua tot traficul în condiții normale!“

Vicepreședintele Consiliului Județean Vrancea, Ionel Cel Mare, a declarat că speră ca într-un timp foarte scurt să fie dat ordinul de începere efectivă a lucrărilor la drumul expres care leagă capitala de nordul Moldovei. „A fost o întâlnire foarte bună pentru cei care vom beneficia de acest drum de mare viteză, deoarece toți primarii prezenți la întâlnire de pe traseul drumului de mare viteză au avut câte un punct de vedere și cred că sigur se va ține cont de aceste puncte de vedere ale primarilor pentru fluidizarea traficului și pentru o cât mai bună reușită proiectului. Important este ca după aceste discuții să se ajungă la un punct zero în așa fel încât Ministerul Transporturilor să dea ordinul de începere a lucrărilor pentru acest drum de mare viteză atât de necesar pentru Moldova. De 30 de ani se tot vorbește de această legătură între capitală și nordul Moldovei, DN 2 E 85 nu mai poate prelua tot traficul în condiții normale deoarece este unul din cele mai circulate drumuri europene din sud estul continentului“, a precizat vicepreședintele Consiliului Județean Vrancea, Ionel Cel Mare.

Tronsoanele drumului de mare viteză au o lungime de 182 de kilometri

Proiectul „Elaborare Studiu de Fezabilitate și Proiect Tehnic pentru drum de mare viteză Buzău-Focșani” va fi realizat de societatea Consitrans SRL. Valoarea totală a acestui contract este de 16.719.949,32 lei (fără TVA). Finanțarea acestui contract se face prin Programul Operațional Infrastructură Mare 2014-2020, în cadrul Axei Prioritare -Dezvoltarea unui sistem de transport multimodal, de calitate, durabil și eficient, Componenta 1-OS 2.1 Apel de proiecte pentru Dezvoltarea Infrastructurii Rutiere-sprijin pregătire proiecte de investiții, Operațiunea- creșterea mobilității pe rețeaua rutieră TEN-T globală și bugetul de stat. Lungimea drumului este de 72 kilometri.

Proiectul „Elaborare Studiu de Fezabilitate și Proiect Tehnic pentru drum de mare viteză Focșani – Bacău” va fi realizat tot de societatea Consitrans SRL. Valoarea contractului este de 24.148.090,23 lei fără TVA, iar durata de prestare a serviciilor este de 24 luni de la data de începere a contractului. Finanțarea acestui contract se face prin Programul Operațional Infrastructură Mare 2014-2020, în cadrul Axei Prioritare -Dezvoltarea unui sistem de transport multimodal, de calitate, durabil și eficient, Componenta 1-OS 2.1 Apel de proiecte pentru Dezvoltarea Infrastructurii Rutiere-sprijin pregătire proiecte de investiții, Operațiunea- creșterea mobilității pe rețeaua rutieră TEN-T globală și bugetul de stat. Lungimea drumului este de 110 kilometri.

Drumul Expres Ploiești-Buzău-Focșani-Bacău-Pașcani este prins în Master Planul General de Transport al României, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 666/2016, prin care Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere – S.A. trebuie să realizeze un drum de mare viteză care să facă legătura dintre Muntenia și Moldova. „În prezent traficul de tranzit și local dintre Buzău-Focșani – Bacău se desfășoară pe DN 2 care are în profil transversal o bandă pe sens și un acostament consolidat de 1,5 metri care este folosit ca și bandă de circulație. Toate volumele de trafic sunt nevoite să se deplaseze cu viteză redusă de 50 – 70 km/h în zonele unde DN 2 traversează localitățile ceea ce generează mărirea timpilor de transport, cu pierderi economice importante, poluare fonică și emisii de noxe. Datorită acestui lucru și avându-se în vedere estimările privind accelerarea creșterii traficului în zonă, a apărut necesitatea construirii unui drum de mare viteză între Buzău, Focșani și Bacău prin care se urmărește evitarea tranzitării localităților. Astfel, va rezulta creșterea vitezei de deplasare și a fluenței traficului, micșorarea timpilor de transport, cu implicații economice pozitive și îmbunătățirea condițiilor de circulație în zonă, de menționat este faptul că în conformitate cu Master Planul General de Transport se dorește realizarea unui drum de mare viteză pe direcția Ploiești – Buzău – Focșani – Bacău – Pașcani“, se arată în nota de fundamentare.

Președintele Consiliului Județean Vrancea și al Uniunii Naționale a Consiliilor Județene din România, Marian Oprișan, a declarat în numeroase rânduri că este nevoie de investiții în infrastructură pentru a dezvolta zona Moldovei și a atrage investitori. Este nevoie de autostradă și de un aeroport regional. „Guvernele României trebuie să își îndrepte atenția către Moldova. Nu vine nimeni să investească la 600 kilometri de Sevastopol fără aeroport și autostradă. Când va exista infrastructură, autostradă și aeroport, atunci vor sosi investitorii, probabil, mult așteptați de unii și de alții. Până atunci ne descurcăm pe spese proprii“, a declarat președintele Marian Oprișan.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?