Ediția: Vineri 3 Mai 2024. Nr. 6617
Ediția: Vineri 3 Mai 2024. Nr. 6617

În Focșani, TAXE pe gunoi, inclusiv cel stradal, și taxe pentru eliberarea de urgență a unor acte

Taxele și impozitele locale din Focșani nu vor fi modificate în 2019, arată proiectul de hotărâre lansat în dezbatere publică de administrația locală. Singurele modificări sunt la taxele aplicate pentru activitățile prestate în cimitirele din oraș sau propunere unor taxe de urgență pentru diverse documente furnizate de Serviciul Public Comunitar Local de Evidență a Persoanelor. O altă modificare se referă la taxa specială de salubrizare care trebuie plătită de persoanele care, deși locuiesc în Focșani și beneficiază de acest serviciu, nu au contract încheiat cu societatea CUP Salubritate. Propunerea municipalității în această situație se bazează pe o hotărâre a Consiliului Local din 2016. Astfel, nivelul taxei este 14,71 lei/persoană/lună pentru persoane fizice, respectiv 3,85 lei/mp/lună pentru persoane juridice. Persoanele care achită contravaloarea serviciilor de salubrizare către SC CUP Salubritate au obligația de a depune o copie după contractul încheiat cu furnizorul de servicii, ultima factură sau adeverință de la asociația de proprietari/locatari la registratura Serviciului de Impozite și Taxe Locale în vederea evitării dublei impuneri a taxei speciale de salubrizare. Nerespectarea prevederilor menționate mai sus conduce la emiterea Deciziei de impunere din oficiu pentru stabilirea taxei speciale de salubrizare în condițiile Hotărârii Consiliului Local al Municipiului Focșani 86 /2016, se arată în proiectul de hotărâre.

O situație specială este la curățenia stradală unde consilierii locali trebuie să decidă cum va fi plătită această activitate. Raportul atașat proiectului de hotărâre arată că un audit realizat de Camera de Conturi Vrancea în acest an impune instituirea unei taxe de salubrizare stradală în municipiu. Termenul de realizare a acestei obligații a fost stabilit la 31 decembrie 2018. Stabilirea taxei de salubrizare stradală se bazează pe costurile privind salubrizarea stradală aferente anului 2018, respectiv 6,4 milioane lei. „În urma auditului efectuat, prin Decizia 6 /2018, s-a constatat că la nivelul municipiului, deși au fost întreprinse demersuri legale, acestea nu au fost finalizate și astfel «nu a fost instituită o taxă specială pentru asigurarea finanțării serviciului de salubrizare, conform prevederilor legale». Prin aceeași decizie a fost instituită obligația municipalității pentru «realizarea demersurilor necesare în scopul identificării resurselor prevăzute de lege, pentru acoperirea integrală a cheltuielilor efectuate pentru întreținerea și funcționarea serviciului public de salubrizare», cu termen de realizare 31.12.2018, se arată în raportul atașat proiectului de hotărâre.

 

Taxa de urgență la divorțul pe cale administrativă

Modificări față de taxele actuale sunt la activitățile prestate în cimitire, unde Direcția de Dezvoltare Servicii Publice propune comasarea taxelor vechi, având în vedere că anul acesta a fost modificat Regulamentul de atribuire și administrare a locurilor din cimitire. Astfel, au fost eliminate 17 taxe, în locul cărora sunt propuse doar șase taxe: taxă anuală de întreținere cimitire – 5 lei/mp/an; taxă prestări servicii funerare pentru gropi săpate – 300 lei/groapă; taxă prestări servicii funerare pentru gropnițe, cavouri și mausolee (fără lucrări de zidărie)-200 lei/groapă; taxă eliberare adeverințe cimitir-10 lei; taxă concesiune pentru 7 ani, loc simplu 3 mp-350 lei; taxă concesiune pentru 25 ani, loc simplu 3mp-1000 lei.

Serviciul Public Comunitar Local de Evidență a Persoanelor a propus instituirea unor taxe speciale, care vor fi plătite doar în cazul în care informațiile și documentele vor fi solicitate în regim de urgență. Dacă documentele nu vor fi solicitate în regim de urgență atunci nu se plătesc aceste taxe. Este vorba despre: taxă pentru furnizare și confirmare date cu caracter personal, în regim de urgență, în termen de 2 zile lucrătoare – 20 lei; taxă pentru procesarea și analizarea dosarului în vederea transcrierii în actele de stare civilă română ale certificatelor/extraselor de stare civilă ale cetățenilor români procurate din străinătate, în regim de urgență, în termen de 10 zile lucrătoare, fac excepție transcrierea în actele de stare civilă române ale certificatelor/extraselor de deces și cazurile sociale, cu aprobarea directorului SPCLEP Focșani – 50 lei; taxă pentru procesarea și analizarea dosarului în vederea soluționării cererii de schimbare a numelor pe cale administrativă – 300 lei; taxă pentru eliberarea la cerere, în regim de urgență, în termen de 2 zile lucrătoare, a certificatelor de stare civilă și a extraselor multilingve de pe actele de stare civilă aflate în păstrarea SPCLEP, fac excepție eliberarea pentru prima dată a certificatelor și  extraselor multilingve pe baza actelor transcrise în registrele de stare civilă române și eliberarea certificatelor și extraselor multilingve de pe actele de stare civilă care au fost rectificate – 50 lei; taxă pentru constatarea desfacerii căsătoriei prin acordul soților de către ofițerul de stare civilă din cadrul SPCLEP Focșani, adică divorțul pe cale administrativă – 800 lei; taxă pentru eliberarea, la cererea persoanelor fizice, a unor dovezi pentru înregistrarea unui act de stare civilă, anexa 9, eliberarea la cererea persoanelor îndreptățite a certificatelor care să ateste componența familiei, anexele 11 și 12, în regim de urgență, în termen de 3 zile lucrătoare – 20 lei.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?