Ediția:: Sâmbătă 15 iunie 2024. Nr. 6649
Ediția:: Sâmbătă 15 iunie 2024. Nr. 6649

Proiect pentru prevenirea absenteismului și abandonului școlar la Colegiul Edmond Nicolau

Proiect de prevenire a părăsirii timpurii a școlii și reducere a absenteismului și abandonului școlar lansat la Colegiul Tehnic ”Edmond Nicolau” Focșani. Este vorba despre proiectul „Implică-mă şi voi învăța: o abordare multidimensională în prevenirea părăsirii timpurii a şcolii şi abandonului şcolar” (număr de referință: 2018-1-RO01-KA101-047467) care s-a lansat oficial, în cadrul unei conferințe, luni, 22 octombrie.

Proiectul este finanţat de Uniunea Europeană prin intermediul Programului Erasmus +, Acțiunea cheie 1 (KA1): Mobilități de formare a personalului din educația școlară și va fi derulat pe durata a 24 de luni (septembrie 2018 – august 2020), valoarea finanțării fiind de 32.985 euro.

La lansare au fost prezenți membrii echipei de proiect: Mădălina Alexandru, responsabil de proiect, Cența Mariana Răvaș, Silviu Daniel Brebuleț, Paula Cristina Popescu, precum și Sorin Roșioru, directorul adjunct al Colegiului Tehnic „Edmond Nicolau”, inspectorul școlar Mihail Fâsan și alte cadre didactice.

Scopul proiectului este dezvoltarea competențelor cadrelor didactice de elaborare și implementare a unui sistem integrat de măsuri de prevenire a părăsirii timpurii a școlii și intervenție specifică în cazul copiilor cu risc de abandon școlar. Proiectul include 14 mobilități de formare ale cadrelor didactice în 4 fluxuri. Primul în Paris, Franța, respectiv „Preventing early school dropout-a challenge for every teacher”, la care participanții se vor familiariza cu conceptul de ”early school leaving ESL” și mecanismele de prevenire a abandonului școlar prin învățare experimentală (hands-on experience); al doilea în Portugalia unde profesorii vor participa la cursul „School&family: a constructive relationship that contributes to the prevention of school dropout”, furnizor: The Competence Centre “Entre Mar e Serra” CCEMS, patronat de Ministerul Educatiei Nationale, Participanții vor învăța metode și strategii pentru eficientizarea comunicării cu părinții și dezvoltarea competențelor de soluționare a problemelor de comunicare personală și instituțională cu părinții.

La Cursul III „Preventing early school leaving”, furnizor: Primera Group din Slovenia, locația de formare: Ljubljana, Slovenia, vor fi 3 participanți, având ca obiective familiarizarea profesorilor cu metodologia BASE-Building Authentic Self-Esteem (Construirea stimei de sine autentice) utilizată în școli din Slovenia pentru a combate eșecul în educație.

Cursul IV „Individualised learning in Swedish schools”, furnizor: Forum Eltern und Schule (Forum for Parents and School) din Germania, va fi în Helsingborg/Malmo Suedia.

Cei 3 participanți se vor familiariza cu proiectarea demersului pedagogic pe învățarea individualizată pentru grupuri de elevi cu abilități și stiluri de învățare diferite, crearea planului de dezvoltare individuală în funcție de nevoile elevilor.

”Proiectul lansat astăzi (ieri-n.r.) face parte integrantă din strategia de prevenire a părăsirii timpurii a școlii și reducere a absenteismului și abandonului școlar, elaborată de C.T.E.N., ca urmare a creșterii frecvenței acestor fenomene în ultimii ani școlari. Printre rezultatele așteptate ale formării, ne-am dori să se regăsească: înțelegerea profundă a fenomenului de părăsire timpurie a școlii și abandon școlar (factori sociali, economici, psihoemoționali, familiali, pedagogici care influențează interacțiunea profesori-elevi), cunoașterea politicilor publice de educație din Europa și dezvoltarea abilității de a adapta demersul pedagogic la cerințele elevilor, pentru a putea sprijini învățarea individualizată și diferențiată”, a declarat responsabilul de proiect, profesoara Mădălina Alexandru.

Colegiul Tehnic Edmond Nicolau Focșani

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?