Luni 6 Mai 2024. Nr. 6617
Luni 6 Mai 2024. Nr. 6617

Inspecții generale în școlile din Suraia și Biliești


Seria inspecțiilor generale, așa numitele RODIȘ-uri, continuă în această săptămână cu școlile din Suraia și Biliești. Inspectori coordonatori vor fi Vica Mincă la Suraia, iar la Biliești Tincuța Zahariuc. În paralel, cei doi inspectori șefi al ISJ vor avea un grafic de inspecții neanunțate, conform recomandărilor făcute de Ministerul Educației Naționale (MEN). „Inspecțiile generale continuă, săptămâna aceasta, cu școlile Biliești și Suraia. Atât eu cât și domnul inspector general vom avea și inspecții neanunțate, la recomandarea Ministerului”, ne-a declarat profesorul Aurel Șelaru, inspector școlar general adjunct. Acesta ne-a mai spus că inspecțiile RODIȘ și cele tematice vor continua pe tot parcursul anului școlar.
Reamintim că inspecțiile generale verifică absolut toate aspectele dintr-o școală, atât pe cele educaționale cât și pe cele administrative. Conform metodologiei de aplicare a RODIS, inspectorii care vor merge în școli se vor pronunța în legătură cu aspectele ce țin de nivelul atingerii standardelor educaționale de către elevi, modul în care școala sprijină și încurajează dezvoltarea personală a elevilor, calitatea activității personalului didactic, calitatea managementului școlar și eficiența cu care sunt folosite resursele, calitatea curriculum-ului, calitatea activităților extracurriculare și modul în care curriculum-ul național și cel local sunt puse în practică, relațiile școlii cu părinții, relațiile școlii cu comunitatea locală, respectarea legislației în vigoare și a regulamentelor, atitudinea elevilor față de educația pe care le-o furnizează școala.
Inspecția este realizată de o echipă formată din cel puțin 2 inspectori școlari, în funcție de mărimea și de specificul școlii inspectate. Echipa va cuprinde inspectori care au competențele necesare pentru a inspecta un eșantion format din cel puțin șase discipline incluse în curriculum. Pe lângă disciplinele stabilite, inspectorii vor viza și alte aspecte generale ale procesului educațional. În mod normal, inspecția va dura o săptămână, în funcție de mărimea și specificul unității școlare. 
Sursele pe care le vor consulta inspectorii și care trebuie să le stea la dispoziție sunt: rezultatele la examene și teste, caietele de teme și de notițe ale elevilor, lucrări ale elevilor, rezultate la concursuri și activități extracurriculare, date colectate prin observarea lecțiilor, inspectorii putând intra oricând la ore și participa la lecții, în funcție de specializările fiecăruia în parte.
În timpul inspecției sau în săptămâna următoare, inspectorul coordonator va furniza un raport verbal directorului, șefilor de catedre, membrilor consiliului de administrație și profesorilor inspectați. Raportul scris va fi prezentat unității școlare în circa trei-patru săptămâni și va conține un rezumat de două pagini. Rezumatul va fi trimis unității școlare, părinților și membrilor consiliului de administrație.
Potrivit Metodologiei RODIȘ, scopul inspecției școlare generale îl constituie evaluarea și monitorizarea activității unităților de învățământ preuniversitar, concretizată prin furnizarea către cei în drept a rapoartelor de inspecție; îmbunătățirea rezultatelor școlare prin evaluarea conformității funcționării și dezvoltării unităților de învățământ preuniversitar cu legislația privind învățământul în vigoare, cu politicile, strategiile și proiectele naționale în domeniul educației și cu nevoile individuale, comunitare, regionale și naționale în domeniul educației; consilierea și sprijinirea unităților de învățământ preuniversitar și a personalului didactic, didactic auxiliar și nedidactic pentru îmbunătățirea propriei activități.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?