Ediția: Sâmbătă 25 Mai 2024. Nr. 6633
Ediția: Sâmbătă 25 Mai 2024. Nr. 6633

Proiect Erasmus+ dedicat elevilor cu cerințe speciale


Mai mulți profesori vrânceni, care se îngrijesc de integrarea în societate a copiilor cu cerințe educative speciale (CES), au participat, în perioada 23 – 25 octombrie 2017, în Italia, în localitatea Montechiarugolo, la a patra întâlnire transnațională a proiectului Erasmus+ „Cap sur l’école inclusive en Europe”. Este vorba de un proiect de parteneriat strategic la care participă zece parteneri din șapte țări europene: Franța, Portugalia, Polonia, Italia, Belgia, Grecia și România.
Obiectivul major al proiectului, inițiat de APAJH Franța, este punerea la dispoziția profesorilor și a întregului personalul din școli a unor instrumente pedagogice la nivel european, în 7 limbi, precum și modele de bune practici în integrarea cu succes în învățământul de masă și în societate a copiilor cu cerințe educative speciale. Acesta este primul și singurul program din Europa care are un accent tematic asupra integrării și incluziunii copiilor cu CES, care trebuie să fie principiul director al sistemelor noastre educaționale, reunind laolaltă asociații care lucrează în domeniul handicapului, organisme de formare a profesorilor, instituții școlare.
Pe agenda întâlnirii propusă de organizatorii întâlnirii, l’Istituto Comprensivo Cecrope Barilli de Montechiarugolo – Parme – Emilie Romagne, s-au regăsit conferințe, ateliere de lucru, schimburi de experiență și comparații de sisteme educaționale, vizite la școli, timp de reflecție, precum și bilanțul de etapă, unde fiecare partener din proiect a prezentat modulul de formare pe care îl are de realizat, comparația constantă a diferitelor gânduri și culturi, discuții în diferite limbi, dar și atât de mult entuziasm și satisfacție. În cadrul conferinței „O școală pentru toți” a fost subliniat rolul empatiei în stabilirea unui climat afectiv-motivațional în sala de clasă, s-a făcut apel la acceptarea diversității, pentru că aceasta este cea care asigură bogăția grupului, la reflexivitate în abordarea învățării.
Reprezentanții Centrului Åžcolar pentru Educație Incluzivă Elena Doamna Focșani, prin directorul unității, profesor Ioana Cherciu, profesor Daniela Ionescu și inspectorul școlar pentru învățământul special și special integrat, profesor Aurora Lefter, au prezentat modelul de lucru în echipă intitulat Transdisciplinaritate. Trebuie știut faptul că integrarea copiilor cu CES în învățământul de masă este o responsabilitate comună, a părinților, profesorilor și a întregii comunități.

În 2018, întâlnirea de proiect va avea loc la Focșani

În anul 2018, întâlnirea de proiect va avea loc la Focșani, iar membrii echipei de proiect vor avea de prezentat modele de incluziune. „Produsele și rezultatele noastre vor avea impact în principal asupra: publicului țintă (elevii cu CES), cărora le vom propune metode de învățare și de evaluare adaptate specificității lor. Ne putem deci aștepta la o mai mică vulnerabilitate la descurajare și la un interes crescut față de învățare. Profesorii care vor lucra cu copiii cu CES vor dispune de instrumente pedagogice corespunzătoare pentru a răspunde provocării incluziunii, va pune în valoare imaginea personală și deci va duce la creșterea încrederii în sine. Echipa educativă va promova lucrul în echipă, va crea o sinergie între specialiști; o mai bună evaluare a capacităților cognitive și a competențelor acestor elevi și un plan de progres mai bine formulat ar putea rezulta din această cooperare. Elevii claselor în care vor fi copiii cu CES vor învăța toleranța și respectarea diferențelor. Organizațiile participante vor dispune de un instrument ușor de folosit, care va răspunde nevoilor mai puțin satisfăcute în prezent și astfel vor îmbunătăți eficiența activității organizațiilor, crescând în același timp notorietatea acestora. Această activitate a fost o etapă deosebită în plan profesional și a reprezentat un adevărat exercițiu de adaptare la diverse medii culturale, sociale, răspunzând din plin nevoii de formare în context european, de dezvoltare a mentalității europene în domeniul integrării copiilor cu dizabilități și a incluziunii sociale”, ne-a declarat inspectorul școlar Aurora Lefter.
Proiectul European „Cap sur l’école inclusive” este dedicat în întregime incluziunii sociale a elevilor cu dizabilități, prin intermediul intervențiilor terapeutice punctuale realizate de profesori bine pregătiți, empatici, implicați în demersul educațional al elevilor lor, dar și adaptați unor practici europene unitare în domeniul integrării copiilor cu nevoi specifice de dezvoltare.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?