Ediția: Miercuri 8 Mai 2024. Nr. 6618
Ediția: Miercuri 8 Mai 2024. Nr. 6618

GALERIE FOTO: Concurs pe teme istorice, dedicat Zilei Armatei Române


Cu prilejul Zilei Armatei Române, care se sărbătorește în fiecare an la data de 25 octombrie, mai mulți elevi de gimnaziu și liceu, de la câteva unități de învățământ din municipiul Focșani, au participat la un concurs pe teme istorice, intitulat „Fapte de arme ale înaintașilor noștri de-a lungul istoriei”. Concursul a fost organizat la Cercul Militar din Focșani.
Activitatea, organizată de Garnizoana Focșani și Inspectoratul Åžcolar Vrancea, a reunit echipe de la șapte licee și patru școli gimnaziale vrâncene, Colegiul Național „Al. I. Cuza” participând și cu elevi din clasele V-VIII. Concurenții au avut de susținut un test grilă, privind Războiul de Independență (1877 – 1878), Primul Război Mondial (1914 – 1918) și Al Doilea Război Mondial (1939-1945). Timpul alocat a fost de 40 de minute.
Membrii echipelor au „negociat” între ei variantele corecte de răspuns pentru ca, în final, cel mai mare punctaj să facă departajarea. Pe podium au urcat Liceul Pedagogic „Spiru Haret”- 100 de puncte – locul I (elevi: Izabela Stoe, Larisa Zaharia, Răzvan Ionuț Apostol), Colegiul Național „Al. I. Cuza” – 95,5 puncte – locul al II-lea (elevi: Bianca-Elena Hristea, Claudiu Dragoș Cucoș, Mihail Pătrășcanu), Colegiul Tehnologic „G.G. Longinescu” – 91 de puncte – locul al III-lea (elevi: Claudia Poțîrlac și Gabriel Tomulescu).
La gimnaziu, pe locul I s-au clasat Åžcoala Gimnazială nr. 3 (elevi Nely Leancă și Raluca Pestrițu-Boboroc) și Colegiul Național „Al. I. Cuza” (elevi: Denis Dogaru, Diana Măciucă și Ana Hornea), ambele unități școlare obținând câte 94 de puncte. Pe locul al II-lea s-au situat Åžcoala Gimnazială Anghel Saligny (elevi Daniel-Valentin Dăncioiu, Andrei-Mihai Munteanu și Robert-Valentin Filip) și Åžcoala Gimnazială Ștefan cel Mare (elevi: Maria Cîrnoiu, Lăcrămioara Carmen Vlaicu și Alexandru Voicu), ambele loturi obținând câte 88 de puncte. „Prin intermediul acestui concurs s-a urmărit ca elevii să își lărgească aria de cunoaștere în domeniul Istoriei Naționale, să conștientizeze faptele de arme ale înaintașilor, să își dezvolte capacitatea de lucru în echipă și, totodată, să își promoveze instituția de învățământ din care fac parte. Astfel, rezultatul actului lor creator devine cartea lor de vizită, dar și a școlii în care învață. Felicitări tuturor pentru participare și mult succes în acest an de învățământ”, transmite locotenent colonel Vali Roman.
Organizatorii concursului, Garnizoana Focșani și Inspectoratul Școlar Județean Vrancea, și-au propus, prin acest concurs, ca elevii să se cunoască între ei, să interacționeze și să își îmbogățească bagajul de cunoștințe, mai ales că vorbim despre evenimente din istoria țării noastre. „Parteneriatul a vizat formarea unor valori și idealuri patriotice, de relaționare socială și de comunicare între elevii de la școlile gimnaziale, colegiile și liceele din municipiul Focșani”, ne-a declarat profesorul Cătălin Mocanu, inspector de istorie.
Potrivit informațiilor furnizate de inspectorul Cătălin Mocanu, inițiatorii proiectului își doresc ca pe viitor să îl extindă la nivel județean, astfel încât și școlile din celelalte orașe ale județului, precum și cele din mediul rural să aibă posibilitatea să participe. „Colaborarea dintre elevii din cadrul diferitelor școli și licee din municipiul Focșani și militarii garnizoanei nu este un proces spontan, ci este o activitate organizată, susținută, conștientă, direcționată spre problemele educative ale tinerei generații. Acest gen de activitate întregește activitatea educativă a școlii și armatei, aducând un surplus informațional elevilor și militarilor, completând condițiile concrete ale educației acestora. Astfel, experiențele de învățare non-formală și informală întregesc, completează și lărgesc experiența de învățare formală. Prin participarea la concurs, elevii vor fi capabili să înțeleagă locul și rolul României în istoria universală, să cunoască faptele de arme ale înaintașilor, să le respecte sacrificiul, să se cunoască pe sine și să se transforme în cetățeni, să recepteze și să transmită mesaje, să-și exprime gândurile și sentimentele prin comunicare verbală”, mai transmit inițiatorii proiectului.
La concurs au participat elevi de gimnaziu de la Școlile Anghel Saligny, Ștefan cel Mare, Școala Nr.3, Colegiul Național Alexandru Ioan Cuza și elevi de liceu de la Liceul Pedagogic Spiru Haret, Colegiul Tehnic Valeriu D. Cotea,  Colegiul Tehnic Auto Traian Vuia, Liceul Tehnologic G.G. Longinescu, Colegiul Tehnic Gheorghe Asachi, Colegiul Național Alexandru Ioan Cuza.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?