Dosarul de pensie se poate transfera dintr-un județ în altul, în situația în care pensionarul solicită efectuarea acestei operațiuni printr-o cerere simplă, la care anexează o copie a actului său de identitate, din care rezultă noua sa adresă, și un cupon de pensie pentru evidența numărului de dosar de pensie la care va fi efectuată operațiunea. Cererea se va înregistra la sediul casei teritoriale de pensii unde se află în prezent în evidență. Solicitantă poate fi persoana îndreptățită, precum și mandatarul, desemnat prin procură specială. Transferul dosarului se va face către casa de pensii aferentă noului domiciliu, iar aceasta din urmă va emite o nouă decizie de pensie, luând astfel în evidență dosarul respectiv.
În situația transferului dosarului de pensie, conform procedurilor de comunicare la plată, casa teritorială care înregistrează acest dosar în evidențele sale are obligația să verifice dosarul administrativ, venit prin transfer, să valideze punctajul mediu anual și să comunice la plată pentru a se achita drepturile de pensie pensionarului în cauză. „Facem precizarea că plata drepturilor de pensie se va efectua, în continuare, de către casa expeditoare pentru o perioadă de încă 3 (trei) luni calendaristice, prin mandate poștale cu dungă albastră, la noua adresă de domiciliu. Verificarea este necesară pentru a nu se introduce, eventual, în baza de date informatizată a casei teritoriale de pensii informații eronate care ar putea să afecteze, pe termen lung, drepturile de pensie ale celui venit prin transfer”, se detaliază în materialul informativ dat publicității pe site-ul Casei Naționale de Pensii Publice.