Ediția: Duminică 28 aprilie 2024. Nr. 6613
Ediția: Duminică 28 aprilie 2024. Nr. 6613

Ce amenzi primești pentru nedeclararea sediilor către Fisc


Patronii care întârzie declararea filialelor și sediilor secundare ale firmelor riscă amenzi de cinci mii lei din partea inspectorilor fiscali. Administrația Județeană a Finanțelor Publice Vrancea arată că înființarea de filiale și sedii secundare trebuie declarate în termen de 30 zile. Același termen este și pentru înființarea sediilor secundare din străinătate. Cei care nu depun la termen declarațiile de înregistrare fiscală, de radiere a înregistrării fiscale sau de mențiuni riscă amenzi cuprinse între 1000 și 5000 lei, în cazul persoanelor juridice încadrate în categoria contribuabililor mijlocii si mari. Amenda este cuprinsă între 500 și 1000 lei pentru ceilalți contribuabili, precum și pentru persoanele fizice. Finanțiștii precizează că prin sediu secundar se înțelege un loc unde se desfășoară  integral sau parțial activitatea contribuabililor, respectiv birou, magazin, atelier, depozit sau altele asemenea. Prin sediu secundar se înțelege și un șantier de construcții, un proiect de ansamblu sau montaj, ori activități de supervizare legate de acestea, numai dacă șantierul, proiectul sau activitățile durează mai mult de 6 luni. „Contribuabilul/Plătitorul care înregistrează sediile secundare ca plătitoare de salarii și de venituri asimilate salariilor potrivit Legii nr. 273/2006 privind finanțele publice locale, cu modificările și completările ulterioare, nu are obligația declarării acestor sedii. Declarația este însoțită de o copie de pe certificatul de înregistrare fiscală a contribuabilului/plătitorului de care aparține sediul secundar sau filiala, precum și de copii ale documentelor doveditoare ale informațiilor înscrise în aceasta. Declaratia de înregistrare fiscală se întocmește prin completarea unui formular pus la dispoziție gratuit de organul fiscal central și este însoțită de acte doveditoare ale informațiilor cuprinse în aceasta. Declaratia de înregistrare fiscală cuprinde: datele de identificare a contribuabilului/plătitorului, datele privind vectorul fiscal, datele privind sediile secundare, datele de identificare a împuternicitului, datele privind situația juridică a contribuabilului/plătitorului, precum și alte informații necesare administrării creanțelor fiscale”, precizează AJFP Vrancea.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?