Ediția: Miercuri 8 Mai 2024. Nr. 6618
Ediția: Miercuri 8 Mai 2024. Nr. 6618

ISU Vrancea a primit încă o autospecială performantă


Inspectoratul pentru Situații de Urgență (ISU) Vrancea va primi o autospecială performantă. Aceasta va avea o capacitate mai mare și este destinată intervențiilor pentru stingerea incendiilor și asigurarea necesarului de apă în comunitățile aflate în situații de urgență. Totodată, autospeciala este dotată cu echipamente de prim ajutor medical, iar prin caracteristicile lor, pot efectua misiuni în zone cu drumuri greu accesibile, în orice anotimp al anului.
„Astăzi, 28 iulie a.c., la sediul Inspectoratului pentru Situații de Urgență «Dealul Spirii» București-Ilfov s-a desfășurat evenimentul prilejuit de distribuirea a opt autospeciale pentru stingere de mare capacitate, achiziționate în cadrul Proiectului «Răspunsul eficient salvează vieți II». Cele opt autospeciale performante vor asigura intervenția optimă la misiunile pentru care suntem solicitați, iar astăzi (ieri-n.r.) acestea vor completa parcurile auto ale Inspectoratelor pentru Situații de Urgență din județele Bistrița-Năsăud, Brașov, Hunedoara, Mureș, Sibiu, Vrancea, Iași și Suceava. Noile autospeciale, cu o capacitate de 5000 litri de apă, sunt destinate intervențiilor pentru stingerea incendiilor și asigurarea necesarului de apă în comunitățile afectate de producerea situațiilor de urgență. Totodată, acestea dispun de echipamente de prim-ajutor medical, iar prin caracteristicile lor, pot efectua misiuni în zone cu drumuri greu accesibile, în orice anotimp al anului”, se arată în comunicatul de presă primit de la Inspectoratului General pentru Situații de Urgență.

Autospeciale vechi de peste 30 de ani

Cele opt autospeciale performante au fost oferite într-un cadru festiv, de la care nu au lipsit doctorul Raed Arafat și șeful IGSU, general de brigadă dr. Ovidiu Vasilică. Aceștia au precizat importanța dotării cu astfel de autospeciale ultraperformante. „Activitatea s-a bucurat de participarea șefului Departamentului pentru Situații de Urgență, Secretar de Stat dr. Raed Arafat, inspectorul general al IGSU, general de brigadă dr. Ovidiu Vasilică, precum și alți specialiști ai instituției noastre. Oficialii prezenți la eveniment au subliniat importanța achiziționării unor autospeciale noi și performante, care să înlocuiască mașinile de stingere incendii, cu durata de utilizare depășită și o vechime de peste 30 de ani. Cele opt autospeciale reprezintă debutul unui proiect amplu, prin intermediul căruia Inspectoratul General pentru Situații de Urgență va achiziționa autospeciale cu echipament specific pentru transportul scafandrilor la intervenție, motopompe remorcabile de mare capacitate, autopompe cisternă de mare capacitate (5000 litri și 9000 litri), ambarcațiuni de salvare din aluminiu cu motor, autocamioane transport materiale la intervenție și autospeciale transport a personalului”, se mai specifică în comunicat.

Proiect pentru siguranța cetățeanului

Obiectivele proiectului „Răspunsul eficient salvează vieți II” urmăresc faptul ca intervenția pompierilor militari să fie una cât mai promptă în cazul unor dezastre cum ar fi inundații, alunecări de teren, incendii, cu echipamente și mijloace tehnice performante, astfel încât să se poată interveni chiar și în zonele greu accesibile. „Proiectul «Răspunsul eficient salvează vieți II» face parte din seria acțiunilor pe care instituția noastră le-a demarat pentru asigurarea unui management al situațiilor de urgență modern, performant, capabil să furnizeze servicii de calitate superioară beneficiarilor noștri: cetățenii. Aceste deziderate se pot realiza prin atragerea fondurilor necesare dotării efectivelor cu echipamente și tehnică performante care să acopere paleta riscurilor aflate în gestionare și care să asigure protecția salvatorilor la intervenții. Inspectoratul General Pentru Situații de Urgență (IGSU) deține calitatea de aplicant în cadrul Proiectului «Răspunsul eficient salvează vieți II» (Efficient Response Saves Lives II), finanțat prin Programul Operațional Infrastructură Mare (POIM) 2014-2020, Axa prioritară 5 – Promovarea adaptării la schimbările climatice, prevenirea și gestionarea riscurilor. Proiectul are ca obiectiv general dezvoltarea capabilității de salvare a vieții semenilor și creșterea gradului de protecție, prin eficientizarea capacității de răspuns în caz de dezastre. Obiectivele specifice ale proiectului urmăresc creșterea capacității de răspuns la dezastre (inundații, alunecări de teren, incendii) cu echipamente și mijloace tehnice, precum și creșterea eficienței intervențiilor în zonele greu accesibile. Proiectul se va derula pe parcursul acestui an și beneficiază de un buget total de 24.517.780,50 Euro (110.410.920,90 RON). Necesitatea derulării proiectului și oportunitatea implementării acestuia s-au dovedit a fi justificate de situația înregistrată la nivel național în ceea ce privește asigurarea cu autospeciale și utilaje a serviciilor profesioniste pentru situații de urgență, caracterizate de o durată de exploatare depășită, dar și de insuficiența unor tipuri de mijloace raportată la specificul misiunilor. Principalele beneficii ale implementării proiectului «Răspunsul eficient salvează vieți II» constau în creșterea gradului de siguranță a cetățeanului și optimizarea interventiilor specifice prin acoperirea deficitului de autospeciale, utilaje si echipamente, completarea și înlocuirea celor uzate sau cu normă de funcționare depășită, precum și perfecționarea sistemului de pregătire a personalului care execută misiuni de căutare-salvare în mediul acvatic sau în zonele afectate de inundații, alunecări de teren și incendii”, se mai specifică în comunicatul de presă primit de la IGSU.

1 COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?